رواج ازدواج های غربی در ایران

  • شناسه خبر: 11108
رواج ازدواج های غربی در ایران

مدیر گروه سلامت و تنظیم خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : ازدواج های به سبک غربی در قالب ضربدری و سفیدکه با اصول اسلامی منافاتی دارد و به معنای زندگی کوتاه مدت بدون رخدادن ازدواج، در ایران رواج پیدا کرده است.

مدیر گروه سلامت و تنظیم خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : ازدواج های به سبک غربی در قالب ضربدری و سفیدکه با اصول اسلامی منافاتی دارد و به معنای زندگی کوتاه مدت بدون رخدادن ازدواج، در ایران رواج پیدا کرده است.
به گزارش خبرنگار روراستی دکتر پروین نخعی در همایش تحکیم بنیان خانواده و فرزند پروری که در سالن شهید زکریا رفسنجان برگزار شد افزود : غربی ها به این نتیجه رسیده اند که نگهداشتن ملت و استحکام پایه های زندگی خانواده، باید زندگی به سبک شرقی باشد، آنها در تکاپو هستند تا زندگی شرقی را در کشور خود جایگزین کنند.
وی تصریح کرد : خداوند درقرآن فرمودند ” تمام دنیا را بگردید ( سیرو فی الارض ) تا از زندگی دیگران عبرت بگیرید نه اینکه خود عبرت دیگران شوید ” در حالی که درجامعه ایرانی نهری گِل الود ایجاد شده و خیانت ها رواج پیدا کرده است و فرزندان نیز راه والدین را ادامه می دهند.

IMG_7753

IMG_7762

IMG_7754
نخعی اظهار داشت : دشمن از جنگ تحمیلی 8 ساله دوران دفاع مقدس ایران فهمید که نمی تواند زندگی ایرانیان را تخریب کند اما آگاه باشید امروز دشمن جنگ نرم بای از بین بردن تحکیم بنیان خانواده ها به راه انداخته و به وسیله تجهیزات و ابزاری از جمله موبایل، اینترنت، واتساپ و وایبر ، فیلمها وبازی ها و … توانسته است اعضای خانواده را از هم دور سازد و به این ترتیب مهر و محبت بین خانواده ها را مورد هدف قرار داده و کمرنگ کرده است.
مدیر گروه سلامت وتنظیم خانواده معاونت بهداشتی دانشگاهعلوم پزشکی رفسنجان گفت : محبت واحترام همسران به یکدیگر موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود و رفسنجان به قم ثانی معروف بوده اما آمار هر 14ازدواج یک طلاق زیبنده این شهرستان نیست.
وی افزود : خانواده‌هایی هستند که اختلافات زیاد موجب از هم پاشیده شدن کانون گرم آن‌ها شده اما باید توجه داشته باشیم خانواده‌هایی هم که خوشبخت هستند بدون اختلاف نیستند بلکه مدیریت حل اختلاف توانسته این کانون را محکم کند.
وی تصریح کرد : هر کار ومشکلی باید با اصول خاص خود انجام ورفع شود به طور مثال شیوه گلایه کردن همسران از یکدیگر چهار ویژگی دارد چگونه گله کنم ، کی گله کنم، کجا گله کنم وچند بار گله کنم این ویژگی ها است.
نخعی ادامه داد: گلایه‌ها باید با لحنی آرام در زمان مناسب وبا مهربانی ویک بار انجام شود ، دامن زدن به گلایه‌ها اختلافات را بالا می‌برد وقهر طولانی موجب سرد شدن رابطه عاطفی زن وشوهر خواهد شد.
وی گف: اگر دو خواهر وبرادر با یکدیگر قهر کنند خونشان آن‌ها را به سمت هم می‌کشاند اما در مورد زن وشوهر این امر صدق نمی کند.
نخعی اضافه کرد: تنها مهر ومحبت و وفاداری وهمچنین احترام موجب جذب زن وشوهر به یکدیگر می‌شود.
مدیر گروه سلامت وتنظیم خانواده معاونت بهداشتی رفسنجان خاطر نشان کرد: زن وشوهر باید شیوه حل اختلافات خود را بدانند ومشکلاتشان را خودشان حل کنند زن برای مهرورزی آفریده شده است زیرا زن مادراست.
وی بیان داشت: علم وتجربه ثابت کرده که انرژی‌های مثبت منتقل می‌شوند وهمین انرژی‌ها موجب گرم شدن کانون خانواده می‌شود.
نخعی با تاکید بر تشکر کردن همسران از یکدیگر در قبال کارهای انجام شده تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند«هرگاه زن وشوهر کنار هم بنشینند و دستان خود را به هم بدهند گناهان آن‌ها از انگشتانشان فرو می‌ریزد» واین بدین معناست که اگر بین زن وشوهر الفت ایجاد شود خیانت که گناه نابخشودنی است رخ نخواهد داد.
وی اظهار کرد: محبت بین زن وشوهر موجب می‌شود فرزندان به خوبی تربیت شوند وباقیات وصالحات شوند نباید به دلایل مختلف اعم از لوس می‌شود ، خجالت می‌کشم و…محبت را از همسر دریغ کرد.
وی افزود: در ازدواج سفید که متاسفانه وارد کشور ما نیز شده دختر و پسر برای مدتی زیریک سقف و بدون ازدواج کردن زندگی می‌کنند و به قول خودشان اگر به درد هم خوردند ازدواج می‌کنند که این شیوه بسیار زشت وناپسندی است.
وی متذکر شد: استحکام خانواده با محبت، احترام ، ومدیریت حل اختلاف به وجود خواهد آمد و موجب شیرین شدن زندگی می‌شود.

برچسب ها:
ازدواج، غربی، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :