آیا امنیت سلامت وجود دارد؟ زباله ها از بیمارستان تا دشت های رفسنجان!!!+عکس

  • شناسه خبر: 11232
آیا امنیت سلامت وجود دارد؟ زباله ها از بیمارستان تا دشت های رفسنجان!!!+عکس

با توجه به رسالت خبری و پیگیری های مستمر و مداوم سایت روراستی در خصوص سلامت مردم رفسنجان و پیگیری مقوله مهم زباله ها خصوصا زباله های عفونی ، نه تنها هنوز در این خصوص اقدامی صورت نگرفته که شرایط بدتر و خطرناک تر هم شده.!

با توجه به رسالت خبری و پیگیری های مستمر و مداوم سایت روراستی در خصوص سلامت مردم رفسنجان و پیگیری مقوله مهم زباله ها خصوصا زباله های عفونی ، نه تنها هنوز در این خصوص اقدامی صورت نگرفته که شرایط بدتر و خطرناک تر نیز شده است.

به گزارش “روراستی “محل دفن زباله های شهرستان رفسنجان پشت دانشگاه کار و با فاصله ای حدود 2 کیلومتر قرار گرفته و زباله های خانگی و عفونی و … به این محل منتقل و دفن می شوند .محلی که برای دفن زباله ها در نظر گرفته شده بدترین محل محل می باشد، اولا فاصله بسیار کمی با شهر رفسنجان دارد، دوما این منطقه سفره آبهای زیر زمینی محسوب می شود و سومین موضوع وزش باد از غرب به شرق است که با توجه به قرار گرفتن این محل در غرب شهررفسنجان دقیقا باد از سمت محل دفن زباله ها به سمت شهر می وزد وانتقال زباله ها به راحتی توسط باد انجام می گیرد.

نکات دیگری نیز وجود دارد که باعث شده این مکان شرایط و استانداردهای لازم را نداشته باشد که می توان به نزدیکی اردوگاه افاغنه و دسترسی سهل و آسان اتباع افغانی و جمع آوری زباله ها و انتقال آن به شهر و وجود قنوات در این محل ونیز نزدیکی به دانشگاه کار و سایر مراکز اموزش عالی و دانشگاها اشاره کرد.

درآستانه هفته سلامت که شعار آن هم امنیت غذایی از مزرعه تا سفره هست شاهد دفن غیر اصولی و رها سازی مکرر زباله های عفونی در دشت های شهرستان رفسنجان هستیم، خطری که سلامت مردم را نشانه رفته  و نگرانی هایی را برای مردم بوجود آورده است.

متاسفانه علی رغم پیگیری های متعدد سایت ها و هفته نامه های شهر رفسنجان نه تنها مسببان این فاجعه بزرگ دست از این عمل برنداشتند که حتی پا را فراتر گذاشته و اقدام به دفن زباله های عفونی و بیمارستانی با زباله های خانگی نموده که این اقدام، فاجعه ای بزرگ برای سلامت امروز و فردای رفسنجان است و مسئولین محترم نیز باید در طول سال دغدغه سلامت مردم را داشته باشند که امر سلامت مردم به هفته سلامت خلاصه نشود.

از مسئولین اجرایی شهرستان خصوصا فرماندار محترم و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی می خواهیم اقدامی در خور و شایسته انجام، و با مسببانی که این گونه سلامت مردم رفسنجان را به خطر می اندازند برخورد قانونی و  به دور از تعارفات صورت پذیرد

IMG_8172

هم شده.!IMG_8127 IMG_8134 IMG_8142 IMG_8147 IMG_8150 IMG_8156 IMG_8161 IMG_8164

برچسب ها:
دفن زباله رفسنجان،زباله عفونی روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :