اگر بیانیه آمریکا دروغ است وزارت خارجه ایران با سند آن را تکذیب کند

  • شناسه خبر: 11347
اگر بیانیه آمریکا دروغ است وزارت خارجه ایران با سند آن را تکذیب کند

دکتر جلالی گفت: اگر بیانیه آمریکا دروغ است وزارت امور خارجه ایران باید رسما آن را تکذیب واعلام کند

بخش دوم سخنرانی دکتر جلالی رییس دفتر آیت الله مصباح///

دکتر جلالی گفت: اگر بیانیه امریکا دروغ است وزارت امور خارجه ایران باید رسما آن را تکذیب واعلام کند

دکتر جلالی در ادامه سخنان خود در مسجد امام خمینی (ره) با اشاره به بیانیه ای که آمریکا آن را از طریق فضای مجازی نشر داده افزود: این بیانیه مورد تکذیب عراقچی و ظریف قرار گرفته است.

 

IMG_8698

وی ادامه داد: اگر بیانیه آمریکایی حقیقت باشد فاجعه محسوب می شود و اگر دروغ است وزارت امور خارجه ایران با مستندات خود ، آن را تکذیب کند و  مردم را شفاف سازی کند.

جلالی تصریح کرد: اعلام جزییات بیانیه لوزان چرا باید برای مذاکره کنندگان ما در کشور مشکل ایجاد کند و باید بدانیم جایی کار لنگ می زند از امریکایی ها اصرار بر نشر جزییات واز ایرانی ها انکار و فقط بیان کلیات توافقنامه چه چیز را نشان می دهد.

وی افزود: بیش از 170سال پیش عده ای کورکورانه عهدنامه ترکمنچای وگلستان را امضا کردند وهفت استان زرخیز کشور را از دست دادیم وامروز ما بر امضا کنندگان وبانیان این عمل لعن ونفرین می فرستیم  وامروز اگر توافقنامه بر علیه کشور ما باشد نسل های آینده ما نیز همین احساس را خواهند داشت وما را سر زنش می کنند.

وی بیان کرد: در توافقنامه از خط قرمز رهبری عبور شد زیرا ایشان بر یک مرحله ای بودن توافقات تاکید داشتند حال انکه توافق دو مرحله ای شد وفقط اسم آن را عوض کردند.

وی اذعان داشت: بعد از گذشت یک سال ونیم از مذاکرات هیچ اطلاعاتی از سوی مسئولان کشور روی سایت ها نیامده و ما باید از طریق سایت های آمریکایی و اسراییلی اطلاعات بگیریم ، چرا اطلاعات نمی دهند آیا می خواهند آمریکا وانگلیس نفهمند؟ آن ها که در مذاکرات حضور داشتند.

دکتر جلالی افزود: چرا می گوییم وزیر امور خارجه خودمان را قبول نمی کنید اگر بیانیه آمریکا دروغ است سند بدهید مردم را روشن کنید.

وی تصریح کرد: بیانیه ای که ظریف داده دو صفحه است ، گزارش آمریکا چهار صفحه است واین بیانیه پر از الفاظ دو پهلو ومبهم است توافقنامه یا بیانیه مهم پنج کشور با آمریکا وایران این همه حرف های غلط انداز دارد.

وی بیان کرد: تعلیق ، لغو و یا توقف تحریم ها را به عنوان الفاظی به کار برده اند ، آمریکایی ها خیلی زرنگ  هستند که کلمات به این چند پهلویی آورده اند یعنی مسئولان ما حواسشان نبود؟

و یا اگر قرار است تحریم ها لغو شود چرا الفاظ دیگر به کار بردند.

وی گفت: رهبری فرمودند باید توافق یک مرحله ای باشد که از یک مرحله رد کرد.

وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده خط قرمز مقام معظم رهبری را شکسته است توافق دو مرحله ای شده حالا اسمش را بیانیه بگذارند ویا هر چیز دیگر تیرماه مرحله دوم آن است.

وی گفت : ما در زمان هم مشکل داریم ، ظریف می گوید تا ده سال غنی سازی ما تقریبا متوقف است آمریکایی ها می گویند 15سال وبعضی دیگر 25سال این مهم باید شفاف سازی شود.

وی اذعان کرد: تا ده سال دیگر اگر کشوری اورانیوم غنی سازی نداشته باشد باید سر بگذارد و بمیرد بعد از ده سال کشورهایی که هیچ نیستند خود را بالا کشیده اند و ما ته جدول هستیم چرا که امروز علم به سرعت نور در حرکت است.

جلالی بیان کرد: ما را از تکنولوژی وفناروی محروم می کنید؟ ده سال دیگر ما چه خواهیم داشت؟ بر اساس بیانیه ای که ظزیف خواند تاسیسات هسته ای به سمبولیک تبدیل می شود  یعنی هسته ای ما ویترینی خواهد شد ، هسته ای ما از هسته ای به آزمایشگاهی تبدیل می شود اگر ما هسته ای را کامل خراب می کردیم از این وضعیت بهتر بود  چون بمثل این می ماند که به ما گفتند ماشینت را روشن کن بنزین مصرف کند چرخ دنده هم بچرخد و همه چیز استفاده کند اما حرکت نکن واین دور ازعقل است یعنی ما هزینه می کنیم خروجی نداریم.

وی اظهار داشت: سه محدودیت در بیانیه برای ما قرار دادند ظرفیت غنی سازی با یک سایت ، 6هزار و60سانتریفیوژ و 5هزار و60تا فعال باشد که این میزان سالی 6کیلو اورانیوم می دهد در حالی که فقط نیروگاه بوشهر ما سالی 30هزار کیلو اورانیوم نیاز دارد ، محدودیت دوم ما در سطح غنی سازی است 3.6برای ده سال ما را عقب می اندازد ومحدویت سوم ما در ذخیره اورانیوم است یعنی ما باید ذخایر خود را یا اکسید یا از کشور خارج کنیم.

وی ادامه داد: تا ده سال ایران نباید هیچ تاسیات هسته ای جدیدی بسازد ،به صورت نامحدود حق بازفراوری ندارد واین تا روزی که دنیا هست ادامه دارد.

وی گفت: حذف پلوتونیوم هم به ضرر ما است ژاپن 30تن پلوتونیم دارد به ما 300گرم اجازه ندادند و آقایان امضا کردند.

وی اضافه کرد: ایران موافقت کرده حداقل تا ده سال در فوردو تحقیق وتوسعه در غنی سازی انجام ندهد فوردو به هیچ عنوان مورد اصابت هیچ هواپیما وموشکی قرار نخواهد گرفت وآن ها از فوردو می ترسند.

وی گفت: آب سنگین اراک پلوتونیم زیادی تولید می کرد که اگر تخریب و از اول بازسازی وطراحی شود پنج سال طول می کشد که نتیجه دادن آن هم بر مبنای شاید واگر است.

وی خاطر نشان کرد: در بیانیه چند بار آمده که آمریکایی ها باید امضا کنند… واین یعنی عزت ، شرف واستقلال ایران را زیر سوال بردن.. ما باید از آمریکا اجازه بگیریم غنی سازی کنیم و یا در پیشرفت های علمی از آمریکا اجازه بگیریم.

جلالی افزود: اگر بر اساس توافقنامه،، هسته ای را تعطیل کنیم آیا تحریم ها یک جا برداشته می شود ؟نقد دادیم اما وعده نسیه دادند.

 

برچسب ها:
رفسنجان ، روراستی ، بیانیه، وزارت خارجه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :