جذب سالانه 500 میلیون دلار برای رفع کمبود آب در کشور

  • شناسه خبر: 11663
جذب سالانه 500 میلیون دلار برای رفع کمبود آب در کشور

معاون وزیر نیرو و مدیر کل آب و فاضلاب کشور گفت : مجوز جذب سالانه 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای رفع کمبود آب به ویژه در مناطق روستایی کشور صادر شده است.

معاون وزیر نیرو و مدیر کل آب و فاضلاب کشور گفت : مجوز جذب سالانه 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای رفع کمبود آب به ویژه در مناطق روستایی کشور صادر شده است.
به گزارش خبرنگار روراستی حمیدرضا جانباز درجریان سفر به رفسنجان به منظور آغاز عملیات اجرایی پروژه ارتقاء کیفیت آب شرب شهر رفسنجان افزود : کمبود آب درکشور موضوع مهمی است که از زبان بسیاری از مسئولان کشور بازگو شده است و در طی سالهای گذشته با توجه به مصرف بی رویه و راندمان های پایین به ویژه در بخش کشاورزی ، بخش عمده این آبها ازروش غرقابی به مصرف کشاورزی می رسد.
وی تصریح کرد : در مسیر رفسنجان به کرمان اراضیکشاورزی از روش غرقابی سیراب می شوند .
وی گفت : در استان کرمان با درایت استاندار در بخش آب از سوی وزارت نیرو اتفاقات خوبی رقم زده شده است، و باید تبدیل به الگو و رویه کاری شود و هروز شاهد افت کیفیت آب در کشور هستیم و ارتقاء کیفیت آب در بخش شهری و روستایی از مباحث اصلی وزارت نیرو است.
جانباز تأکید کرد : باید پروژه های ارتقاء کیفیت آب آشامیدنی در کشور یکی پس از دیگری اجرا شوند و آب سالم به دست مردم برسانیم و در رفسنجان با پیگیری های پی درپی مسئولین به ویژه نماینده شهرستان، امروز شاهدیم کخ با مطالعات جامع و کافی، سامانه دوم تأمین آب با کیفیت در حد استاندارد های بین المللی آغاز به کار خواهد کرد.
وی افزود : نحوه تصفیه و نحوه توزیع آب در دو مقطع است، آب در دو مرحله تصفیه می شود و آب خروجی از کیفیت بالایی بر خوردار است ، در شیوه توزیع هم این پیشگامی حفظ شود.
مدیر کل آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد : امیدواریم این پروژه های ارتقاء کیفیت آب شرب شهر رفسنجان در کشور الگو شود و در شهرهای بزرگی همچون مشهد، تهران و شیراز این فرصت را برای مردم فراهم کنیم .
وی افزود : در 8 سال گذشته اولین پروژه سرمایه گذاری فاضلاب کشور در استان کرمان اتفاق افتاد و تا آن زمان این سرمایه گذاری شکل نگرفته بود .
آقای جانباز گفت : اجرای این طرح در رفسنجان مناسب ترین گزینه برای شهرستان است چون این گزینه برای حفظ سفره های آب مفید است.

در ادامه طاهری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت : بیش از ده سال است که خشکسالی اکثر شهرهای استان کرمان را از جمله رفسنجان، سیرجان ، بردسیر و … را تحت تأثیر قرار داده است.
وی تصریح کرد : آب و فاضلاب استان کرمان برای ارتقاء کیفیت با دانشگاهها و آب و فاضلاب کشور رای زنی کرده و موضوع حذف فلزات سنگین آب را مورد بررسی قرار دادیم.
وی ادامه داد : پس از بررسی های متعدد از 12 شرکت و سرمایه گذاری، نهایتا شرکت دلتا گامرون گزینه برتر انتخاب شد و پروژه ارتقاء کیفیت آب رفسنجان به این شرکت واگذار شد.
طاهریخاطرنشان کرد : در رفسنجان 50 ایستگاه برداشت آب باکیفیت در قالب هر ایستگاه با برداشت 20 متر مکعب در شبانه روز در شش ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی هزینه این پروژه را 65 میلیارد ریال عنوان کرد.

برچسب ها:
آب، شرب، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :