تغییرات غیراصولی برای ملت ضرر فراوانی دارد/ صندلی‌ها برای حفظ منافع ملت و خون هزاران شهید است و برای کسی نیست.

  • شناسه خبر: 11928
تغییرات غیراصولی برای ملت ضرر فراوانی دارد/ صندلی‌ها برای حفظ منافع ملت و خون هزاران شهید است و برای کسی نیست.

استاد حوزه گفت: تغییرات و تحولات غیراصولی و غیرشرعی برای ملت و مملکت ضرر فراوانی دارد و این صندلی های مسند

استاد حوزه گفت: تغییرات و تحولات غیراصولی و غیرشرعی برای ملت و مملکت ضرر فراوانی دارد و این صندلی های مسند برای حفظ منافع ملت و خون شهیدان است

به گزارش روراستی حجت‌الاسلام شیخ‌حسین انصاریان صبح امروز در جلسه تبیین سیره اخلاقی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی رفسنجان افزود: مسئله بسیار مهم مدیریت، کارگردانی، ارتباط و برخورد با مراجعه‌کنندگان در جهان تبدیل به رشته‌ای مهم شده که نهایتا سر از مراکز علمی و دانشگاه‌های جهان در آورده است.

IMG_4802

وی بیان داشت: بخشی از کتاب‌های ترجمه شده و کتاب‌های داخل کشور را مشاهد کرده‌ایم، اما مجموع آن از نکات و ظرایف بسیار مهمی که در دانش مدیریت قرآن و روایات است، خالی بود.

انصاریان ادامه داد: در رشته مدیریت که در غرب و شرق تعلیم داده می‌شود از مسائل بسیار پرارزش عاطفی و محبت خالی است.

این استاد حوزه گفت: مدیریت رشته خشکی است که فقط دانشجو دریافت می‌کند و به کار می‌بندد، اما هیچ نوری در مشاعر، عواطف و احساسات او ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه رشته مدیریت و کارگردانی و برخورد با ارباب‌رجوع را کتاب خدا وصل به توحید و قیامت کرده و به گونه‌ای تعلیم می‌دهد که مشعل ایمان مردم به خدا و قیامت در کار و در برخورد به‌کار می‌گیرد، افزود: تمام حرکات مدیریت و برخورد با ارباب‌رجوع در معارف الهی به عنوان یک عبادت مطرح می‌شود.

انصاریان با بیان اینکه در علم مدیریت در اسلام تضمین به توحید و ایمان به قیامت داده شده است، تصریح کرد: هم کار و هم برخورد عبادت است و اگر کار در ارتباط با ارباب‌رجوع قرار می‌گیرد، نوع برخورد عبادت است.

وی با اشاره به نحوه برخورد با ارباب‌رجوع و اشاره به سوره یوسف (ع) عنوان کرد: خداوند در ابتدای این سوره برای کنجکاوان و کسانی که دنبال مسائل و درک حقایق در این زمینه هستند، نشانه‌های زیادی آورده است.

انصاریان اضافه کرد: سوره یوسف در مورد عظمت و ارزش کار برای مردم موارد زیادی دارد، مدیر ممکن است، تهمت بخورد و حضرت یوسف به دلیل تهمت به زندان افتاد و شکنجه‌ها را تحمل کرد.

وی ادامه داد: یوسف از اوضاع دربار و زندان به خوبی جامعه مصر را شناخت و دید جامعه‌ای است که فرهنگ فرعونی آن را پوک کرده و جلوی آن را از رسیدن به توحید گرفته و نگذاشته قیامت را باور کنند.

انصاریان با بیان اینکه آگاهی امر مهمی برای مدیران است، افزود: جامعه بدون خدا به خوبی برای بت کار می‌کند و یوسف با آگاهی که به دست آورد، اولویت را پس از نجات از زندان نجات مردم از فرهنگ فرعونیان قرار داد.

وی با اشاره به ارزیابی افراد برای مسند افزود: نباید بدون آگاهی فردی را برای کاری گماشت و دائم در عزل و نصب بود، چراکه تغییرات و تحولات غیراصولی و غیرشرعی برای ملت و مملکت ضرر فراوانی دارد.

انصاریان عنوان کرد: قرآن درس بزرگی به دولت‌ها می‌دهد، کسی‌ که می‌خواهد به صندلی بنشیند، باید حافظ مال به‌نفع مردم باشد.

وی تاکید کرد: برخورد با مردم از سوی مدیران باید با دقت صورت گیرد، صندلی‌ها برای حفظ منافع ملت و خون هزاران شهید است و برای کسی نیست.

برچسب ها:
رفسنجان ، روراستی ، ملت ، شهیدان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :