همایش راهیان اربعین کربلا یا میتینگ سیاسی ؟!!!

  • شناسه خبر: 12017
همایش راهیان اربعین کربلا یا میتینگ سیاسی ؟!!!

شنبه 26 اردیبهشت هم زمان با سالروز بعثت رسول گرامی اسلام در محل شاهزاده عباس شاهد برگزاری همایش باشکوهی تحت عنوان راهیان اربعین کربلا با حضور عاشقان کربلا و دلدادگان فرهنگ عاشورا بودیم.

شنبه 26 اردیبهشت هم زمان با سالروز بعثت رسول گرامی اسلام در محل شاهزاده عباس شاهد برگزاری همایش باشکوهی تحت عنوان راهیان اربعین کربلا با حضور عاشقان کربلا و دلدادگان فرهنگ عاشورا بودیم.

به گزارش ” روراستی ” همایشی که از مدتها قبل دستگاه های متعددی جهت برگزاری آن تلاش های گسترده و هزینه های قابل توجهی را صرف نموده بودند و بسیاری از شرکت کنندگان و بعضا بعضی از برگزار کنندگان این همایش از نحوه بهره بردای از آن بی اطلاع بوده و تلاش های زیادی نیز جهت برگزاری این همایش انجام داده بودند ، اما آن چه سئوال برانگیز بود و حساسیت همه حاضران در همایش را برانگیخت ، زرنگی و بهره برداری سیاسی و انتخاباتی جریانی خاص از این فرصت بود آن هم جلوی چشمان مجریان و ناظرین انتخابات !!!
طبق قانون و شرع، استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای بهره برداری انتخاباتی ممنوع است و تاکیدات اخیر وزیر محترم کشور و استاندار کرمان در تایید همین واقعیت است و نظر به این که در سال پیش رو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را داریم و حساسیت ها دو چندان است بایستی مسئولان جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده تهمیدات لازم را بیندیشند تا خدایی ناکرده حق الناسی صورت نگیرد.

البته در این خصوص سئوالات جدی و مهمی مطرح است که زیبنده است مسئولان ذیربط پاسخ لازم و در خور توجه ای به افکار عمومی بدهند . اولا هزینه برگزاری همایش فوق چقدر بوده است ؟ ثانیا محل تامین هزینه کدام دستگاه دولتی یا عمومی بوده است ؟ ثالثا آیا زیبنده است از عناوین مقدسی هم چون  پیاده روی اربعین حسینی ، شهید و.. استفاده و بهره برداری انتخاباتی نمود؟ رابعا آیا اخلاقا و شرعا درست است با استفاده ابزاری مقدسات ، از اعتماد مومنین و متدینین برای منافع سیاسی بهره برد ؟

در آخر این که یکی از سخنرانان محترم که از قضا همه این برو بیاها برای میدان دادن به ایشان ترتیب داده شده بود اخلاق مداری را مقدم بر ولایت مداری عنوان نمودند ، در جواب ایشان بایستی عرض کرد اخلاق مداری در همه جا خوب و پسندیده است از جمله میدان سیاست ، که از قضا در این همایش اخلاق مغفول واقع شد.

در پایان به حدیثی از امام باقر (ع) اکتفا می کنیم : »بنی الاسلام علی خمس: علی الصلاه والزکاه والصوم والحج والولایه و لم یناد بشی ء کما نودی بالولایه » اسلام بر پنج پایه بنا شده است، برنماز، زکات، روزه، حج و ولایت ، در اسلام هیچ چیزی مانند ولایت مورد توجه قرار نگرفته است و این حدیث اهمیت جایگاه ولایت را مشخص می کند.

برچسب ها:
روراستی ، رفسنجان ، میتینگ سیاسی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسن

    مسئول محترم سایت روراستی با سلام احتراما در پاسخ به مطلب شما بزرگوار مبنی بر همایش راهیان اربعین با میتینگ سیاسی اعلام می دارد اولا مراسم در قالب عید بزرگ مبعث حضرت رسول (ص) برگزار شده که بروشور و مسابقه داخل بروشور خود اثبات این موضوع است دوما هدف از برگزاری این مراسم معرفی حضرت امامزاده عباس بن موسی (ع) فرزند باب الحوائج (امام هفتم ) بود سوما دلیل دعوت از مسئولین محترم رفسنحان و بردسیر توجه بیشتر به این بقعه متبرکه و رسیدگی به مسیر تردد جاده ای بود و در کنار این برنامه ها مراسم نیز متبرک و مزین به یادواره شهید میر افضلی و برنامه های دیگر از جمله کوه نوردی و پیاده روی و شعر خوانی بود . و در خصوص هزینه مراسم اعلام می دارد کلیه هزینه های پذیرایی توسط خود امناء محترم بقعه مذکور تامین شده و در این خصوص کسی مشارکت نداشته است .مراسم به صورت عمومی تبلغ شده و همه نوع قشری در مراسم بودند و شما بزرگوار نیز حضور داشته اید چرا ،چون دعوت عمومی بوده .لذا خواهشمند است مطالب نقل شده را اصلاح گردانید تا خدای ناگرده برداشت ها و دیدگاههای غلط حاشیه ساز نشود با تشکر روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسیر

    مهدی

    حالا اسم اون نامزد احتمالی چیه ؟ بگید تا از الان بشناسیم نامزدها را .خودشون هم تا دوران نامزدی تموم نشده حالشو ببرند!!!!!!!