اگر مسائل فرهنگی را حل نکنیم به مسائل امنیتی تبدیل می شود

  • شناسه خبر: 12964
اگر مسائل فرهنگی را حل نکنیم به مسائل امنیتی تبدیل می شود

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: عمده معضلاتی که ‌ما در زندان‌ها با آن مواجه می‌شویم، بیشتر موضوعات اجتماعی است، اگر مسائل فرهنگی را حل نکنیم به مسائل امنیتی تبدیل می‌شود و مجبور به دستگیری، زندانی و پرداخت هزینه‌های زندان می‌شویم.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: عمده معضلاتی که ‌ما در زندان‌ها با آن مواجه می‌شویم، بیشتر موضوعات اجتماعی است، اگر مسائل فرهنگی را حل نکنیم به مسائل امنیتی تبدیل می‌شود و مجبور به دستگیری، زندانی و پرداخت هزینه‌های زندان می‌شویم.

به گزارش خبرنگار  روراستی  سردار حسین چناریان بعد از ظهر امروز در آیین معارفه فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با اشاره به امنیت کشور ایران در بین کشورهای منطقه افزود:  به برکت همه نعمت‌هایی که خداوند در پرتو ولایت و نورانیت اهل‌بیت (ع) و وجود علما به ما عطا کرده است در کانون توطئه جهانی، کشوری امن در آرامش و آسایش داریم.

وی بیان داشت: با دیدن کشورهایی مانند عراق و سوریه، افغانستان‌، بحرین، لبنان، یمن و … باید خدا را شکر کنیم که از نعمت ولایت برخوردار هستیم و کشور ما روز به روز در دنیا مقتدر و توانمند در برابر تمام مشکلات ایستاده است.

IMG_4445

چناریان گفت: امروز تمام قدرت‌های دنیا مجبور به نشستن پای میز مذاکره با کشور ما و در برابر اراده ملت و مردم هستند و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و توسعه دهیم.

وی بیان داشت: دشمنان در تهاجم گسترده فرهنگی و مقابله با اعتقادها و باورهای مردم اگر‌چه موفق نشده‌اند، اما هنوز از پای ننشسته، نباید نسبت به مسائل پیش روی بی‌توجهی کرد، برای رفع آسیب‌های جامعه اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم این آسیب‌ها را برطرف کنیم.

چناریان ادامه داد: در کشور امام زمان (عج) و کشور ولایی ایران نباید آسیب‌های ساخته دست دشمن وجود داشته باشد‌، مواد مخدر‌، ترویج بی‌بند و باری ساخته دست دشمن و توطئه دشمنان است.

فرمانده انتظامی کرمان اذعان کرد: اگر ضعف و آسیبی وجود دارد به واسطه عدم کارکرد است، جایی که ما وظیفه خود را به خوبی انجام ندادیم، این معضلات و آسیب‌ها ورود پیدا کرده و مورد خوشحالی دشمن می‌شود.

چناریان عنوان کرد: در حوزه نیروی انتظامی اقداماتی که در رفسنجان انجام شده قابل تقدیر است‌، موجب افتخار نیروی انتظامی در تمام عرصه‌ها است که دوش به دوش سایر دستگاه‌ها برای توسعه امنیت اجتماعی جامعه گام بر می‌دارد.

وی با اشاره به موجودی رده‌های نیروی انتظامی گفت: این موجودی  43 درصد به نسبت سازمان بود، امروز این موجودی سازمان برای انجام خدمت به مردم رفسنجان 64 درصد است و در مدت چهار سال اخیر بیش از 20 درصد توان خدمت به مردم رفسنجان را افزایش دادیم.

چناریان ابراز داشت: ارتقای توان نیروی انتظامی در دستور کار است‌، کلانتری 13‌، پاسگاه شریف‌آباد‌، پاسگاه اسماعیل‌آباد‌، پلیس راه و پلیس فتا نیازهای شهرستان رفسنجان بود که اضافه شده است.

وی اذعان کرد: عمده معضلاتی که ‌ما در زندان‌ها با آن مواجه می‌شویم، بیشتر موضوعات اجتماعی است، اگر مسائل فرهنگی را حل نکنیم به مسائل امنیتی تبدیل می‌شود و مجبور به دستگیری، زندانی و پرداخت هزینه‌های زندان می‌شویم.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: مشارکت، حضور و کارکرد برای مقابله با پدیده‌های نوظهور مانند جرائم مجازی لازمه کار است‌.

وی با بیان اینکه آنچه در ظاهر می‌بینیم در جامعه پنهان فضای مجازی نیز وجود دارد، ادامه داد: اشکال فضای مجازی این است که زمانی نمودار می‌شود که همه چیز سوخته، لذا باید به موضوعاتی غیر از ظاهری هم بپردازیم‌.

چناریان اظهار داشت: آسیب‌های مواد روان گردان‌ها با چهار درصد رشد در مردان و 36 درصد در زنان بوده است.

وی عنوان کرد: مسائل اجتماعی باید شفاف مطرح شود و با ابزار اجتماعی فرهنگی با آنها برخورد شود، اگر دستگاه‌ها وظیفه خود را به خوبی انجام دهند مشکلات کمتری به وجود می‌آید.

چناریان خاطر‌نشان کرد: طبق آخرین بررسی‌های انجام شده افت تحصیلی هفت درصد در کشور و در استان کرمان 8.5 درصد بوده که ناشی از همین غفلت‌ها است‌.

وی گفت: حفظ سرمایه‌های انسانی هدف ما است، باید باور داشته باشیم که دشمن از قدرت مردم ما هراس دارد و این قدرت در جمعیت پویا‌، سالم، مومن و مسلمان است.

چناریان متذکر شد: جریانات و گروه‌های سیاسی به جهت بعضی جریانات بی‌ارزش کشور را به چالش می‌کشند در حالی ارزش کشور حفظ سرمایه‌های انسانی است و آنچه اقتدار کشور ما را رقم زده امنیت اجتماعی برای ملت ایران است.

IMG_4446

 

برچسب ها:
رفسنجان ، روراستی ، جریانات ، سیاسی رفسنجان ، روراستی ، فرمانده ، انتظامی رفسنجان ، روراستی ، فرهنگی ، امنیتی رفسنجان ، روراستی ، کلانتری ، افتتاح
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :