واگذاری مسئولیت ها به افراد مطیع و ضعیف در رفسنجان

  • شناسه خبر: 13127
واگذاری مسئولیت ها به افراد مطیع و ضعیف در رفسنجان

جابجایی و برکناری قابل تامل تعدادی از مسئولین یکی از سازمان های شهر رفسنجان

جابجایی و برکناری قابل تامل تعدادی از مسئولین یکی از سازمان های شهر رفسنجان

به گزارش ” روراستی ” ، توجه به تخصص و تحصیلات و شایسته سالاری موضوعی است که در دنیای امروز مد نظر است و در قرآن ،خداوند در پاسخ شایستگی طالوت می فرماید: خداوند او را بر شما برگزیده چون علم و قدرت فراوانی دارد. یعنی دو ویژگی اساسی وی علم و آگاهی ، توانایی جسمی طالوت و این یعنی شایسته سالاری. در سیره پیامبر (ص) نیز شایسته سالاری در گزینش ها جایگاه بالایی داشته و در بینش ایشان فضلیت و برتری شخصی ، تنها معیار نبوده بلکه در کنار ایمان و تعهد لیاقت را نیز لحاظ می کردند . امام علی (ع) نیز بر این ویژگی تاکید خاصی داشته اند و در سخنی می فرمایند : سزاوارترین مردم در امر خلافت و رهبری ، باید تواناترین بر اداره و داناترین در فهم مسائل باشد.
اما موضعی که ما را برآن داشت تا در این خصوص یادداشتی تقدیم حضورتان کنیم این است :
متاسفانه اخیرا شاهد جابجایی و برکناری قابل تامل تعدادی ازمسئولین یکی از سازمان های شهر رفسنجان بودیم که این امر سردرگمی مراجعه کنندگان به این سازمان و تعجب و شگفت زدگی عوامل این سازمان را به دنبال داشت .
حال با توجه به این عزل و نصب ها آن هم در سازمانی که بالا دست آن نهادی است که با رای مردم انتخاب شده اند و فلسفه وجودی آن ها هم طبق قانون ، نظارت بر عملکرد مسئول سازمان و عوامل و زیر مجموعه آن است چگونه این اتفاقات رقم می خورد . درست است جابجایی در هر سازمان و اداره ای حق هر مدیر و مسئولی هست اما بعضی از حداقل ها نیز باید رعایت شود.

متاسفانه در این جابجایی های اخیر در بعضی از پست ها افرادی که منصوب شده اند نسبت به افراد برکنار شده در سطح پایین تری از تخصص و تحصیلات قرار دارند که جای بسی تعجب و تامل دارد.مگر چه شده است که  این مسئولیت ها را به افراد مطیع و ضعیف می سپارند در سازمان مورد اشاره و شهر رفسنجان افراد کارآمد و تحصیل کرده ی زیادی وجود دارد که متاسفانه کسی آن ها را نمی بیند و یا این که نمی خواهند ببینند. با این تفاسیر باید از مسئولین امر پرسید که چرا با وجود این همه نیروی متخصص و باسواد بعضا از برخی افراد بی تجربه و با تحصیلات کم استفاده می شود .

امیدواریم مسئولین محترم شهرستان و نهاد های محترم نظارتی توجه ویژه ای به این گونه جابجایی ها و عزل و نصب ها داشته باشند تا خدایی نکرده بیش از پیش با روی کار آمدن افراد بی تخصص و گاها بی تجربه باعث عقب گرد و ضربات جبران ناپذیر به شهر رفسنجان نباشیم.

برچسب ها:
روراستی ، رفسنجان ، جابجایی ، سازمان ها
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هادی صالح زاده مداح اهل بیت

    واگذاری افراد مطیع و ضعیف مشکل اساسی جامعه ما میباشد و از زمان صدر اسلام تا به حال بوده چرا که مردم ما یا به خاطر عدم شناخت کافی یا به دلیل حزب و جناح بازی رای میدهند و به عواقب ان فکر نمیکنند وقتی متوجه میشوند که فایده ندارد و چند سال پیشرفت شهر خود یا کشور خود را عقب می اندازند اخر میگویند فلانی هم کاری نکرد باید بگویم خود کرده را تدبیر نیست

    همشهری

    لطفا کاملا شفاف سازی کنید کدام سازمان خدائی نکرده شماکه باانها ........ندارید