وجود 50هزار افغانی تهدیدی جدی برای رفسنجان

  • شناسه خبر: 13175
وجود 50هزار افغانی تهدیدی جدی برای رفسنجان

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: وجود 50هزار افغانی در شهرستان رفسنجان بهداشت ، امنیت و سلامت جامعه را تهدید می کند

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: وجود 50هزار افغانی در شهرستان رفسنجان بهداشت ، امنیت و سلامت جامعه را تهدید می کند

به گزارش خبرنگار روراستی  به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه نشست خبری رییس دادگستری ودادستان در محل دادگستری رفسنجان برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی پورمحمدی در این نشست افزود: وی بیان داشت: متوسط ارجاع پرونده به دستگاه قضا در سطح کشور 12 تا 15 میلیون است و 75 درصد جرائم ریشه در مواد مخدر دارد که 45 درصد آن به طور مستقیم است.

وی گفت: یک‌هزار و 900 عنوان جرم در سطح کشور وجود دارد که 22 جرم به عنوان حداکثر هستند که 70 درصد این جرائم حداکثری در 13 استان کشور اتفاق می‌افتد.

پورمحمدی بیان کرد: سالانه حدود 3 هزار میلیارد تومان هزینه برخورد با مواد مخدر در کشور صرف می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با اشاره به رتبه‌بندی جرائم در استان کرمان افزود: سرقت‌ها، ضرب و جرح، تهدید، توهین به اشخاص، مالکیت مواد مخدر، حمل، نگهداری و قاچاق مواد مخدر، تخریب، صدمات ناشی از تصادفات، کلاهبرداری و خیانت در امانت 10 مورد جرایم اولویت‌دار استان هستند که در شهرستان رفسنجان هم این رتبه به همین تناسب است.

اشغال 16هزار فرصت شغلی توسط اتباع بیگانه

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان اذعان کرد: مشکل اساسی که در شهرستان رفسنجان وجود دارد و تاثیر خود را در تمام نهادها اعم از قوه قضائیه، مجریه و نیروی انتظامی گذاشته، وجود 50 هزار تبعه افغانی است.

وی تصریح کرد: 200 هزار تبعه بیگانه در استان کرمان سکونت دارند که بیش از 70 درصد آن‌ها غیرمجاز هستند و یک‌چهارم این اتباع در رفسنجان حضور دارند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: حضور این اتباع بیگانه در تمام حوزه‌ها معضل است، اشغال 16 هزار فرصت شغلی یکی از معضلات این تعداد تبعه بیگانه است، از طرفی یکی از عوامل افزایش جرم و کمبود شغل از ناحیه اتباع بیگانه صورت می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: وجود این تعداد تبعه بیگانه به بحرانی در شهرستان تبدیل شده است و بهداشت و درمان شهرستان را تحت تاثیر قرار داده، آلودگی محیط زیست و گوشت‌های آلوده‌ای که توسط این اتباع در سطح شهرستان توزیع می‌شود، معضل بزرگی به شمار می‌رود.

پورمحمدی با اشاره به اختصاص 300 معلم برای فرزندان اتباع بیگانه در استان کرمان خاطرنشان کرد: سهمی که این تعداد از آموزش می‌برند و از بین بردن منابع و همچنین تاثیر در فرهنگ جامعه و… را باید توجه داشته باشیم.

IMG_5552

رد پای افغانی ها در 95 درصد از سرقت های مجتمع مس سرچشمه

وی با اعلام اینکه سرقت‌های بزرگ و باندهای گروهی از سوی این اتباع تشکیل و آدم‌ربایی‌های چند سال پیش از سوی همین اتباع بوده است، اظهار کرد: بیش از 95 درصد سرقت‌های مجتمع مس سرچشمه را همین افراد مرتکب شده‌اند و بیش از 90 نفر از اتباع بیگانه که جرائم سنگین مرتکب شدند در زندان به‌سر می‌برند.

رئیس دادگستری رفسنجان با بیان اینکه مردم رفسنجان خودشان با آغوش باز این تعداد اتباع را پذیرفته‌اند، اذعان کرد: تا زمانی که مردم رفسنجان خودشان نخواهند اتباع بیگانه را طرد کنند، این معضل وجود دارد.

وی تاکید کرد: عدم اطلاع و آگاهی مردم از عواقب کار موجب می‌شود کارهایشان را به اتباع بیگانه بسپارند، حتی کلید منزل و انبارهای پسته خود را به کارگران بیگانه می‌دهند، در حالیکه نمی‌دانند در آینده برای خودشان تهدیدی بزرگ هستند.

وجود 11میلیون جوان آماده ازدواج اما با موانع

وی افزود: در کشور ما 11 میلیون جوان آماده ازدواج هستند، در حالی که موانع ازدواج زیاد است و موجب افزایش سن ازدواج می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به استفاده 70 درصد خانواده‌ها از شبکه‌های ماهواره عنوان کرد: دشمن کانون خانواده را نشانه رفته و دنبال سقوط زن که محور خانواده است، می‌شود، چراکه دشمن معتقد است اگر زن سقوط کند، جامعه سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: در بسیاری از فیلم‌های ماهواره ترویج استفاده از مشروبات الکلی است و 80 درصد مراجعان برای طلاق در منزل خود ماهواره دارند یا هر دو یا یکی از زوجین به نماز اهمیت نمی‌دهند.

هر 15 ازدواج یک طلاق

وی اظهار داشت: در شهرستان رفسنجان از هر 14 تا 15 ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود، اما در چند سال اخیر آمار ازدواج بیشتر از طلاق بوده است.

وی از کاهش سرقت‌های عید 94 نسبت به 93 خبر داد و افزود: مردم باید نکات ایمنی در منزل و مغازه‌های خود را رعایت و با نصب دوربین مدار بسته در شناسایی سارقان کمک باشند.

 

برچسب ها:
رفسنجان ، روراستی ، افغانی ، تهدید
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :