کارهای بسیار ارزنده و ارزشمندی در جهاد دانشگاهی رفسنجان صورت گرفته است

  • شناسه خبر: 13369
کارهای بسیار ارزنده و ارزشمندی در جهاد دانشگاهی رفسنجان صورت گرفته است

معاون شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت : در جهاد دانشگاهی شهرستان رفسنجان کارهای ارزشمندی صورت گرفته است به گونه ای که بسیاری از قشر جوان و بیکار شهرستلان با مراجعه به این نهاد و گذراندن دوره های آموزشی توانسته است در بازار کار شغلی ایجاد کند.

معاون شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت : در جهاد دانشگاهی شهرستان رفسنجان کارهای ارزشمندی صورت گرفته است به گونه ای که بسیاری از قشر جوان و بیکار شهرستلان با مراجعه به این نهاد و گذراندن دوره های آموزشی توانسته است در بازار کار شغلی ایجاد کند.
به گزارش خبرنگار روراستی محمد خادم الحسینی در جریان بازدید اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان از قسمتهای مختلف جهاد دانشگاهی رفسنجان ابراز داشت : آموزش کار به شخص بیکار از هر عبادتی بالاتر است چرا که اموختن حرفه جهت کار یابی موجب می شود انسان به شغلی بپردازد و در این راستا بسیاری از معضلات بر سر راه وی رفع خواهد شد.
وی تصریح کرد : در بازدیدی که از جهاد دانشگاهی رفسنجان داشتیم دیدیم که کارهای بسیار ارزنده و ارزشمندی در آنجا صورت گرفته که لازم است مسئولان دولتی در بکارگیری نیروها تدابیر خاصی را اتخاذ کنند.
خون بند ناف 70 نوع بیماری صعب العلاج را درمان می کند
مدیر جهاد دانشگاهی شهرستان رفسنجان گفت: خون بند ناف 70 نوع بیماری صعب العلاج خونی از جمله سرطان خون، تالاسمی، دیابت، آلزایمر، ام اس و دیگر بیماریها را درمان می کند.
مژده سرچشمه پور در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان افزود: خانمهای باردار در ابتدای ماه نهم بارداری، مشاوره می شوند و با انجام 9 آزمایش میکروبی مشخص می شود که قابلیت عضویت در بانک خون را دارند یا خیر.
وی تصریح کرد: پس از عقد قرارداد عضویت، در هنگام زایمان، خون کامل بند ناف و جفت گرفته می شود و از طریق هوایی به پژوهشکده بند ناف رویان تهران ارسال می شود.
سرچشمه پور با اشاره به اینکه در پژوهشکده بند ناف رویان تهران نیز آزمایشاتی بر روی نمونه خون انجام می شود، گفت: پس از آن این خون در این پژوهشکده با منفی 196 درجه سانتی گراد فریز و نگهداری می شود.
وی تصریح کرد: پس از به دنیا آمدن نوزاد اگر به بیماری مبتلا باشد صددرصد این خون برای درمان قابل تزریق است و برای والدین خود 50 درصد قابل تزریق، برای خواهر و برادر 25 درصد و برای افراد غریبه نیز در صورت مناسب بودن hla خون قابل تزریق است.
وی اضافه کرد : در رفسنجان بیش از 300 نفر در این امر شرکت کردند و خون بند ناف انها در حال نگهداری است.
سرچشمه پور بیان کرد : سال 88 اولین نمایندگی بانک خون بند ناف در شهرستانهای کشور در شهرستان رفسنجان تاسیس شد،
سرچشمه پور در ادامه سخنانش به ارائه آموزش در رشته های مختلف در این مرکز اشاره کرد و گفت : مر کز بین المللی جهاد دانشگاهی رفسنجان با بیش از 13 سال سابقه درخشان در ارائه اموزش های عمومی، علوم کامپیوتر، علوم انسانی، علوم پزشکی، فنی و مهندسی، کارآفرینی و اشتغال ، مهارت های زندگی و خانوادهف زبان انگلیسی و کارکنان دولت، با بهترین کیفیت، اساتید مجرب در زمینه ارائه مدرک معتبر و ایجاد زمینه شغلی مناسب فعالیت می کند.

برچسب ها:
جهاد دانشگاهی، رفسنجان، روراستی، خون بند ناف
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • یا علی

    با سلام ایا خانم سرچشمه پور گفتند از استادی مثل اقای مقصود که هیچ کونه تخصص و مدکی ندارند اسنفاده می کردند تکلیف بقیه مشخص است