آغاز گازرسانی به داوران و دره در از دو ماه آینده

  • شناسه خبر: 13877
آغاز گازرسانی به داوران و دره در از دو ماه آینده

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه گاز تمام روستاها تعیین تکلیف شدند گفت: روستاهای داوران و دره در در حال انجام مناقصه است و از دوماه دیگر کار آغاز می شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه گاز تمام روستاها تعیین تکلیف شدند گفت: روستاهای داوران و دره در در حال انجام مناقصه است و از دوماه دیگر کار آغاز می شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد امنیت و فضای آرام برای سرمایه‌گذار، رفسنجان مسیر پیشرفت خود را پیدا کرده و حرکت رو به جلو را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار روراستی ،  حسین آذین افزود: امروز رفسنجان حرکت کاملا رو به‌جلو دارد و مسئولان شهرستان در این حرکت همراه هستند.

آذین به عملکرد دوران نمایندگی خود اشاره کرد؛

این مسئول در ادامه با اشاره به زیرساخت‌های راه شهرستان بیان کرد: برای دوبانده شدن جاده رفسنجان ـ نوق که دومین راه پرحادثه استان است پس از سال‌ها اعتبار گذاشته شد که هشت کیلومتر اول آماده افتتاح است و برای 30 کیلومتر اول هم اعتباری گذاشته شد و امسال دوبانده خواهد شد.

وی گفت: برای احداث کمربند شرقی که تسهیل در مسیر کرمان به رفسنجان و داوران و زرند هشت کیلومتر زیرسازی انجام شده و دوبانده شدن راه لاهیجان و شریانی شدن راه رفسنجان ـ زرند که از جاده‌های ترانزیت است، مصوبه گرفته و پیگیر هستیم که مصوبه 215 برای دوبانده شدن آن را کسب کنیم.

وی به زیرساخت‌های آب شرب اشاره و بیان کرد: دو مجتمع شرقی و غربی نوق تا رکن‌آباد و حفر چاه در پایین دست داوران سبب شد بخش زیادی از مشکلات حل شود و در زمینه حفر چاه برای کشکوئیه و آب شرب شریف‌آباد، اقدامات به نتیجه رسید.

 7500میلیارد تومان اعتبار برای  انتقال آب از بهشت آباد نیاز است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: بحران آب شرب رفسنجان را در صحن مجلس مطرح کردیم و تصفیه‌خانه آب کلنگ‌زنی شد تا انتهای امسال این تصفیه‌خانه‌ها در 50 نقطه شهرستان ایجاد می‌شود تا مردم از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

وی با اشاره به طرح انتقال آب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بزرگترین معضل شهرستان آب است، مجوز 180 میلیون متر مکعب از بهشت‌آباد چهارمحال دریافت کردیم و اجرای آن مصوب شده که 7 هزار و 500  میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه نیاز است که به دنبال بخش خصوصی هستیم.

آذین گفت: انتقال آب از خلیج فارس برای صنعت و کشاورزی نیز در فاز اول 110 میلیون متر و فاز دوم220 میلیون متر مکعب در حال انجام است، عملیات خاکبرداری آغاز شده و ایجاد تونل در حال انجام است و این پروژه تا سه سال و نیم آینده به طول می‌انجامد و آب به این منطقه می‌رسد.

آغاز گاز رسانی به داوران و دره در از دو ماه آینده

وی به فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: در این زمینه شرکت پیمانکار انتخاب شده و سرمایه‌گذار خارجی اعلام آمادگی کرده است و بعد از تعطیلات جلسه آن برگزار می‌شود.

وی اذعان کرد: در زمینه گاز تمام روستاها تعیین تکلیف شدند و طرح «خنامان» در دست انجام و «داوران» و «دره در» در حال انجام مناقصه است تا دو ماه آینده کار آغاز می‌شود.

وی به پیگیری انتقال اردوگاه افاغنه اشاره کرد و گفت: وزرای کشور و راه و شهرسازی موافقت کردند و کارگروهی به استاندار واگذار شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

آذین افزایش بودجه رفسنجان از محل ماده 180 از 12 میلیارد تومان به 18 میلیارد تومان را یکی دیگر از اقدامات انجام شده، دانست و اظهار کرد: سه سالن ورزشی در حال اتمام و ساخت است.

وی تکمیل سالن ورزشی کشکوئیه، افزایش اعتبار برای طرح‌های هادی، اخذ کمک 200 میلیون تومانی برای نیروی انتظامی و همین میزان برای بنیاد شهید، ساختمان ادارات برق، ثبت اسناد و بیمه خدمات درمانی، ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی، تکمیل ساختمان اداره امور مالیاتی و پزشکی قانونی، تجهیزات علوم پزشکی، کمک به حوزه‌ها، مساجد، ساخت مصلا و… از دیگر پیگیری‌های انجام شده در این شهرستان است.

این مسئول از پیگیری  احداث کارخانه سم‌سازی به صورت تکنیکال یاد و تصریح کرد: گروه شیمی دانشگاه ولیعصر رفسنجان، 6 سم اصلی به صورت آزمایشی ساختند و شرکت دانش‌بینانی هم در این زمینه به ثبت رسید.

وی به تصویب محور گردشگری «راگه» و «اودرج» اشاره کرد و گفت: برای ایجاد پروژه سرمایه‌گذاری اشتغالزا، منطقه ویژه تبدیل به منطقه عام سرمایه‌گذاری شده و هر پروژه‌ای می‌تواند در آن ایجاد شود، امروز 16 پروژه در حال انجام و بعضی به اتمام رسیده و در مجموع 542  میلیارد تومان در این منطقه در حال سرمایه‌گذاری است.

وی بیان کرد: فاز اول پروژه «فروکروم »دو ماه دیگر به اتمام می‌رسد و بیش از 100 نفر فاز اول آن اشتغالزایی دارد و در زمینه پروژه پایین دستی آن که اهمیت دارد، چینی‌ها پیشنهاد دادند.

آذین به پروژه پتروشیمی فجر اشاره کرد و بیان داشت: سهم رفسنجان از این پروژه  25 درصد است و 4 هزار نفر اشتغال‌زایی دارد که سهم ما یک‌هزار نفر است.

وی عنوان کرد: در 10 سال گذشته فقط 100 میلیارد تومان در شهرستان پروژه انجام شده اما در حال حاضر بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد تومان پروژه در حال انجام است.

آذین تاکید کرد: با ایجاد امنیت و فضای آرام برای سرمایه‌گذار، رفسنجان مسیر پیشرفت خود را پیدا کرده و حرکت رو به جلو را آغاز کرده است.

آذین عنوان کرد: افزایش پروازها از فرودگاه رفسنجان انجام شده و همچنین پیگیری پرواز عتبات در دستور کار است.

آذین افزود: تیم هسته‌ای موفقیت را برای ملت ایران به ارمغان آورد و باید تلاش کنیم هم مجلس و هم دولت در ادامه این مذاکرات به سرانجام مطلوب برسیم و با حفظ وحدت و متانت در فضایی بدون حاشیه به این مهم دست پیدا کنیم.

برچسب ها:
رفسنجان ،روراستی ، گاز ، داوران ودره در
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :