ثبت اطلاعات دهان ودندان در سامانه سپاس

  • شناسه خبر: 13970
ثبت اطلاعات دهان ودندان در سامانه سپاس

مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : با شروع سال تحصیلی کلیه دانش آموزان پایه های اول تا ششم مورد معاینه دهان و دندان قرار می گیرند و ثبت اطلاعات دهان ودندان در سامانه سپاس انجام می شود. به گزارش خبرنگار روراستی محمود معتمدی نژاد در تشریح مهمترین فعالیتهای […]

مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : با شروع سال تحصیلی کلیه دانش آموزان پایه های اول تا ششم مورد معاینه دهان و دندان قرار می گیرند و ثبت اطلاعات دهان ودندان در سامانه سپاس انجام می شود.
به گزارش خبرنگار روراستی محمود معتمدی نژاد در تشریح مهمترین فعالیتهای این حوزه در سال گذشته، اظهار داشت: در سال گذشته دو نوبت هر شش ماه یکبار تعداد هزار و ۸۰۰ کودک سه تا شش ساله مهدکودکهای زیر پوشش بهزیستی در رفسنجان ضمن معاینه، وارنیش فلورایدتراپی دریافت کرده اند.
به گفته وی وارنیش فلوراید ماده ای نیمه مایع، چسبنده و حاوی فلوراید است که به صورت یک پوشش محافظ بر روی تمام سطح دندان مالیده می شود و باعث محکم شدن ساختمان دندان، کاهش پوسیدگی و یا کند شدن روند پوسیدگی می شود.
این مسئول یادآور شد: برای کلیه دانش آموزان بدو ورود به دبستان نیز از طریق استقرار یک نفر نیرو در سه پایگاه سنجش تعداد پنج هزار نفر ضمن معاینه دهان و دندان و تکمیل شناسنامه سلامت فلوراید تراپی دریافت کرده اند.
معتمدی نژاد تهیه و توزیع ۲۰ هزار مسواک انگشتی بین مراکز و خانه های بهداشت تحت پوشش برای کودکان شش ماهه ،۱۲ ماهه و ۱۸ ماهه را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه ذکر کرد.
وی تصریح کرد: در سال جاری تاکنون نوبت اول معاینه و وارنیش فلورایدتراپی مهدکودکهای رفسنجان انجام گرفته است و طرح سنجش سال جدید هم اکنون در حال اجرا است.

برچسب ها:
دهان و دندان، روراستی، رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :