همایش تخصصی مشاوره کنکور در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 14016
همایش تخصصی مشاوره کنکور در رفسنجان برگزار شد

به همت امور بانوان و خانواده فرمانداری و آموزش و پرورش رفسنجان همایش تخصصی مشاوره کنکور در رفسنجان برگزار شد. به گزارش خبرنگار” روراستی ” فرماندار رفسنجان در حاشیه این همایش با اشاره به ویژگی‌های شهرستان رفسنجان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های خاص رفسنجان منابع انسانی و نخبگان هستند. حمید ملانوری بیان داشت: این شهرستان […]

به همت امور بانوان و خانواده فرمانداری و آموزش و پرورش رفسنجان همایش تخصصی مشاوره کنکور در رفسنجان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار” روراستی فرماندار رفسنجان در حاشیه این همایش با اشاره به ویژگی‌های شهرستان رفسنجان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های خاص رفسنجان منابع انسانی و نخبگان هستند.
حمید ملانوری بیان داشت: این شهرستان با ۱۱ واحد دانشگاهی و ۲۵ هزار دانشجو، هفت حوزه علمیه و ۷۰۰ طلبه ظرفیت علمی بالایی دارد.
وی متذکر شد: وجود نخبگان و مبارزان رفسنجان در مجموعه دستگاه اجرایی کشور افتخاری برای ماست و نخبه‌پروری یکی از ویژگی‌های این شهرستان است.
زهرا سیدی مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده نیز عنوان کرد: امور بانوان و خانواده فرمانداری رفسنجان متشکل از ۱۲ کمیته است و این همایش با همکاری کمیته نخبگان و دانشگاهیان برگزار شده است.
در عین توجه به بازار کار علایق خود را فراموش نکنید
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری گفت : علایق خود را فراموش نکنید و به بازار کار توجه داشته باشید و شرایط اقتصادی راببینین و هزینه های جانبی و فایده درس خواندن را بسنجید.
اطهره نژادی در سفر یک روزه خود به شهرستان رفسنجان در همایش تخصصی مشاوره تحصیلی در جمع دانش آموزان کنکوری که در سالن ذکریای این شهرستان برگزار شد شرکت کرد.
وی در این جلسه افزود : حضور خود را در میان جامعه علمی و آینده سازان کشور را به فال نیک می گیرم و ایمان دارم تک تک شما دختران و پسران جوان آینده کشور را دگرگون خواهید کرد.
وی مسیر انتخاب رشته تحصیلی دانشگاه را در پیش روی این جوانان امری مهم ارزیابی کرد و گفت : آنچه ضروری است این است که باید در مقیاس های متفاوت فکر کنید.
نژادی معضل بیکاری و مدرک گرایی را در جامعه را یکی از مشکلات اساسی برشمرد و بیان کرد : آنقدری که به دانش اهمیت می دهیم به مهارت اهمیت نمی دهیم باید به این بیاندیشیم که حضور ما چقدر می تواند در سرنوشت سازی کشور و پایداری کشور کمک کند.
وی از اینکه مجمع جهانی اقتصاد در مورد مشارکت های زنان کشورمان در امور سیاسی و اقتصادی آمار خوبی ندارد اظهار تأسف کرد و افزود : به دلیل اینکه عدم توازن در بخش های صنعت ، معدن و اموزش و بهداشت داریم لذا بایستی به توسعه و تعادل منطقه ای در ابعاد مختلف توجه کنیم.
وی بیان داشت : آرزوی ورود به بهترین دانشگاههای کشور و استفاده از بهترین اساتید را نداشته باشید چرا که اکنون فضاهای مجازی و بهترین مقالات دنیا و ازطریق اینترنت وجود دارد و می توان از فرصت بهترین استفاده را کرد.
نژادی توصیه کرد : از همین ابتدای راه دانشگاه به فکر این باشید که در راستای اعتلای حوزه اقتصاد منطقه شرکت کنید زیرا تغییرات جامعه و تکنولوژی ثانیه به ثانیه است.
وی به شبکه اجتماعی وایبر که توسط تعدادی انگشت شمار اداره و هدایت می شود اشاره کرد و گفت : درآمد این شرکت از صنایع فولاد کشورمان بیشتر است لذا بهتر این است که کلیشه ها را بشکنید و به فکر خلاقیت و نوآوری باشید و همه علوم انسانی و مهندسی زده نشویم و بر اساس علاقه شخصی و کسب آگاهی و اطلاعات پیرامون رشته مورد علاقه به تحصیل بپردازید.
در ادامه این همایش ، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت : موضوع انتخاب رشته با ارزش و سرنوشت‌ساز است.
محمد اسلامی بیان داشت : انتخاب رشته فرآیند چند جانبه‌ای است، بنا نیست فرد به تنهایی تصمیم بگیرد، انتخاب رشته یک کار تیمی و خانوادگی است، زیرا همه عوامل اطراف فرد می‌تواند تاثیرگذار باشند.
اسلامی با بیان اینکه اگر در انتخاب رشته از حضور و راهنمایی دیگران استفاده کنیم، درصد موفقیت بالا می‌رود،
وی با بیان اینکه قرار نیست فارغ‌التحصیل شویم و شغلی پیش‌بینی نکرده باشیم، عنوان کرد: بخش عمده‌ زندگی ما متاثر از شغلمان است، شغل، جایگاه و موقعیت ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بین تحصیل و شغل حتما باید رابطه برقرار باشد به دلیل امنیت و ارزش انتخاب رشته در زندگی به مشاوره نیاز داریم، خاطرنشان کرد: برای انتخاب رشته صحیح لازمه آن شناخت خودمان از نظر توانایی و استعداد است.
این مسئول متذکر شد: باید معایب و محاسن یک رشته را بدانید و با علاقه وارد آن شوید، آخرین اطلاعیه‌های سازمان سنجش را مطالعه کنید و در انتخاب رشته به‌کار گیرد و در کنار هر انتخابی که می‌شود یک دلیل وجود داشته باشد.

برچسب ها:
همایش، مشاورهف تحصیلی، رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :