شناسایی ۱۹۶ بی سواد در شهرستان رفسنجان

  • شناسه خبر: 14127
شناسایی ۱۹۶ بی سواد در شهرستان رفسنجان

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان گفت : از بین ۱۴۵۲ اولیای دانش آموزان در این شهرستان که در سامانه سوادآموزی ثبت شده اند پس از پالایش و استعلام از ادارات بهزیستی، کمیته امداد، ثبت احوال و دیگر نهادها مشخص شد ۱۹۶ نفر بی سواد هستند و باید تحت آموزش قرار گیرند. احمد […]

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان گفت : از بین ۱۴۵۲ اولیای دانش آموزان در این شهرستان که در سامانه سوادآموزی ثبت شده اند پس از پالایش و استعلام از ادارات بهزیستی، کمیته امداد، ثبت احوال و دیگر نهادها مشخص شد ۱۹۶ نفر بی سواد هستند و باید تحت آموزش قرار گیرند.

احمد حسنی در گفتگو با خبرنگار روراستی افزود : پارسال جمع کل آمار اولیای بی سواد در شهرستان رفسنجان هزار و ۴۵۲ نفر بود که پس از پالایش، مشخص شد ۵۰۸ نفر بی سواد، ۱۱۰ نفر کم سواد، ۳۵۵ نفر باسواد، ۱۳ نفر فوتی، ۱۸۴ نفر معلول جسمی و ذهنی، ۵۷ نفر خروج از مدرسه، ۳۲ نفر بالای ۵۰ سال و ۱۹۳ نفر خارج از دسترس هستند.
وی تصریح کرد : از ۵۰۸ نفر بی سواد پس از پالایش ۱۹۶ نفر بی سواد را باید تحت تعلیم و آموزش قرار دهیم.
حسنی خاطرنشان کرد : سال گذشته ۱۷۶ نفر بی سواد در دوره سوادآموزی تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند که ۸۶ نفر ایرانی و ۹۰ نفر از اتباع بیگانه بودند و لازم به ذکر است که از این ۱۷۶ نفر بی سواد ۱۷۱ نفر در این دوره سواد آموزی شرکت کردند .
وی با اشاره به اینکه زمینه ادامه تحصیل برای همه سوادآموزان مهیا است و ثبت نام برای سال ۹۴ آغاز شده است گفت: اولویت‌های پیش روی اداره سوادآموزی به ترتیب شامل طرح با سواد کردن اولیای دانش آموزان، طرح آموزش افراد بی‌سواد مطلقه ۱۰ تا ۴۹ سال و طرح دوره انتقال ۱۰ تا ۲۵ نفر است که سال گذشته ۸ کلاس در قالب ۱۰۳ نفر بی سواد در طرح انتقال داشتیم.

حسنی تاکید کرد: آموزش به بی‌سوادان توسط مربیان و آموزش‌دهندگانی که از سوی موسسات و شرکت های خصوصی معرفی شده‌اند انجام می‌شود.
وی از مردم و افراد بی سواد می خواهد که اکنون که تجهیزات و امکانات برای سوادآموزی و یادگرفتن مهیا است مراجعه کنید و علاوه بر اینکه هزینه ای از فرد بی سواد دریافت نخواهد شد کتاب و لوازم و التحریر نیز به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی تأکید کرد : فروردین ماه سال ۹۵ قرار است بخشنامه ای صادر شود و به کسانی که بی سواد ند گواهی نامه راهنمایی و رانندگی صادر نخواهد شد و به افراد بی سوادی هم که متقاضی پروانه و مجوز کسب و کار از شوراهای صنفی هستند مجوز اعطا نخواهد شد.

برچسب ها:
سوادآموزی، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • یه بنده خدا

    با با آب داد . آن مرد با اسب آمد. بابا دیگر پول ندارد مرا به مدرسه بفرستد. می گوید من خودم باید بروم مدرسه سواد یاد بگیرم. پدرم می گوید شاید بنا باشد من هم به مدرسه غیر انتفاعی سر کوچه مان بروم. خدایا ... اگر پدرم هم برود مدرسه غیر انتفاعی ما از گشنگی می میریم.

    یه بی سواد

    سلام . تا اونجایی که یادمه تا اینجا دهها مرتبه ادعای ریشه کنی بی سوادی را اعلام کردند. تازه جناب آقای حسینی عزیز، شما سواد را چی معنا می کنید؟؟ فقط خواندن و نوشتن؟؟ اینکه سواد نیست برادر مکرم. این سواته . الان که آموزش ما توصیفیه و دادن نمره کیلویی و تازه نمره ای هم که در بین نیست. لیسانسیه ها توان نوشتن یه نامه یا درخواست ساده را ندارندو ... دیگه این ادعای بی سوادی و سواد داری به چه معنیه برادر؟؟ یارو اصلاً نمیدونه مداد چیه داره روزانه هم وزن من و تو پول جابجا میکنه تو حسابای ارزیش. حالا شما نشستید تو بوق میکنید۱۹۶بی سواد تو رفسنجون پیدا کردیم؟؟ انگار یه کشف جدید تو منظومه ی شمسی کردید؟؟؟ چرا راه دوری میریم یه روز با یه عده رئیس اتو کشیده ی دیگه تشریف ببرید تو نزدیکترین و پرادعاترین غید انتفاعی شهرمون و به طورمثال از یه کلاس پنجمی سؤالی از کلاس سوم بپرسید ببینید با چه جوابهایی روبرو میشید که فلاسفه انگشت به دهن میمونن. عزیز من یه کم به روز باشید. مردم خودشون ارزش علم را فهمیدن برادر. میدونن سواد چیه!!! فایده ش چه اندازه است و... بی خیال عزیز برادر. راستی یارانه را کی میدن؟؟؟؟؟