سایت تحلیلی خبری روراستی

شناسایی ۱۹۶ بی سواد در شهرستان رفسنجان

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان گفت : از بین ۱۴۵۲ اولیای دانش آموزان در این شهرستان که در سامانه سوادآموزی ثبت شده اند پس از پالایش و استعلام از ادارات بهزیستی، کمیته امداد، ثبت احوال و دیگر نهادها مشخص شد ۱۹۶ نفر بی سواد هستند و باید تحت آموزش قرار گیرند.

احمد حسنی در گفتگو با خبرنگار روراستی افزود : پارسال جمع کل آمار اولیای بی سواد در شهرستان رفسنجان هزار و ۴۵۲ نفر بود که پس از پالایش، مشخص شد ۵۰۸ نفر بی سواد، ۱۱۰ نفر کم سواد، ۳۵۵ نفر باسواد، ۱۳ نفر فوتی، ۱۸۴ نفر معلول جسمی و ذهنی، ۵۷ نفر خروج از مدرسه، ۳۲ نفر بالای ۵۰ سال و ۱۹۳ نفر خارج از دسترس هستند.
وی تصریح کرد : از ۵۰۸ نفر بی سواد پس از پالایش ۱۹۶ نفر بی سواد را باید تحت تعلیم و آموزش قرار دهیم.
حسنی خاطرنشان کرد : سال گذشته ۱۷۶ نفر بی سواد در دوره سوادآموزی تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند که ۸۶ نفر ایرانی و ۹۰ نفر از اتباع بیگانه بودند و لازم به ذکر است که از این ۱۷۶ نفر بی سواد ۱۷۱ نفر در این دوره سواد آموزی شرکت کردند .
وی با اشاره به اینکه زمینه ادامه تحصیل برای همه سوادآموزان مهیا است و ثبت نام برای سال ۹۴ آغاز شده است گفت: اولویت‌های پیش روی اداره سوادآموزی به ترتیب شامل طرح با سواد کردن اولیای دانش آموزان، طرح آموزش افراد بی‌سواد مطلقه ۱۰ تا ۴۹ سال و طرح دوره انتقال ۱۰ تا ۲۵ نفر است که سال گذشته ۸ کلاس در قالب ۱۰۳ نفر بی سواد در طرح انتقال داشتیم.

حسنی تاکید کرد: آموزش به بی‌سوادان توسط مربیان و آموزش‌دهندگانی که از سوی موسسات و شرکت های خصوصی معرفی شده‌اند انجام می‌شود.
وی از مردم و افراد بی سواد می خواهد که اکنون که تجهیزات و امکانات برای سوادآموزی و یادگرفتن مهیا است مراجعه کنید و علاوه بر اینکه هزینه ای از فرد بی سواد دریافت نخواهد شد کتاب و لوازم و التحریر نیز به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی تأکید کرد : فروردین ماه سال ۹۵ قرار است بخشنامه ای صادر شود و به کسانی که بی سواد ند گواهی نامه راهنمایی و رانندگی صادر نخواهد شد و به افراد بی سوادی هم که متقاضی پروانه و مجوز کسب و کار از شوراهای صنفی هستند مجوز اعطا نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل