شکست های گروه منافقین از آغاز تا کنون

  • شناسه خبر: 1435
شکست های گروه منافقین از آغاز تا کنون

گروهک منافقین از آغاز تا کنون شکستهای جبران نا پذیری را تجربه کرده به  خاطر ندانم کاریهای سرکردگان خود، اما تا کنون متنبه نشده ویا هنوز در غرور اولیه خود گم شده وراه به جایی نمی برد . روراستی : پس از دستگیری تعدادی از افراد سازمان مجاهدین خلق که هنوز از راه منحرف نشده […]

گروهک منافقین از آغاز تا کنون شکستهای جبران نا پذیری را تجربه کرده به  خاطر ندانم کاریهای سرکردگان خود، اما تا کنون متنبه نشده ویا هنوز در غرور اولیه خود گم شده وراه به جایی نمی برد .

رجوی

روراستی : پس از دستگیری تعدادی از افراد سازمان مجاهدین خلق که هنوز از راه منحرف نشده بودند توسط رزیم  در 26 بهمن، نخستین دادگاه نظامی، کار رسیدگی به اتهامات سران سازمان را آغاز کرد و سرانجام پنج نفر را به اعدام محکوم کرد و چهار نفر از آنان: محمد بازرگانی، علی باکری، ناصر صادق و علی میهن‌دوست را در سی ام فروردین 1351 تیرباران کرد و مسعود رجوی را عفو قرار داد. رژیم محاکمه گروه دوم را نیز آغاز کرد و عده‌ای را به حبس و اعدام محکوم نمود. بعد از اعدام نخستین گروه از مجاهدین خلق، حوزه علمیه قم اطلاعیه‌ای را به نام «روحانیون مترقی قم» صادر کرد و با قرار دادن آیه «ولا تحسبن الذین قتلوا…» تأیید کرد که مرگ آنها شهادت است.

با ضربه شهریور 1350 تا آبان آن سال، تمام بنیانگذاران سازمان دستگیر شدند. بنیانگذاران سازمان با چند سال کار ایدئولوژیک، انگیزه‌های مذهبی و تجربیات سیاسی، مردان با هویتی بودند که به سازمان نیز هویت می‌‌بخشیدند؛ اما بعد از آن، سازمان در دست افرادی قرار گرفت که هرهری مذهبی، عمل‌زدگی، فساد اخلاقی و نفاق، فرهنگ غالب آنها شده بود.بهرام  آرام وتقی  شهرام از سال 1352 مقدمات تغییر ایدئولوژیک را در سازمان به وجود آوردند و سپس در سال 1354 با به شهادت رساندن مجید شریف واقفی، نفر سوم کادر رهبری، اعلام تغییر مواضع کردند و از آن پس سازمان به یک سازمان مارکسیستی تبدیل شدو این مهم ترین شکست سازمان بود چرا که خارج شدن از دین اسلام و پرت شدن در یک وادی جهل بود . «اما از این موضوع به جز ساواک کسی اطلاع نداشت »
سازمان در ماه‌های اول پس از پیروزی انقلاب از امام خمینی با تعابیری چون «امام مجاهد اعظم»، «قائد پرافتخار»، «مجاهد آگاه» و…. یاد‌ می‌نمود. اما در عمل مواضعی مخالف مواضع ایشان داشت. امام خمینی (ره) با توجه به اینکه بدنه اصلی ارتش، از فرزندان مسلمان ملت تشکیل شده بود و به استثنای عده‌ای از فرماندهان، ارتش در کنار ملت قرار گرفته بود، همواره از ارتش حمایت می‎کرد. اما گروه‌های چپ، شعار «انحلال ارتش» را سر داده بودند و سازمان علیرغم اینکه به ظاهر خود را مطیع امام قلمداد‌ می‌کرد، همراه با دیگر گروه‌های چپ، خواهان انحلال ارتش بود. این روش منافقانه البته دیری نپائید. بویژه پس از آنکه رهبری روحانیت و موقعیت آن در انقلاب تثبیت شد، سازمان با شعار مبارزه با «ارتجاع» تمامی نیروهای کارآمد و مجرّب روحانیت بویژه آیت‎الله دکتر بهشتی، آیت‎الله خامنه‌ای، و… را زیر فشار تهمت و ناسزا و حمله‌های ناجوانمردانه تبلیغاتی گرفت. از همین‎جا بخش عظیم مردم ایران از سازمان فاصله گرفتند، کار به جایی رسید که سازمان رسما اعلام کرد که تضاد اصلی‎اش با امپریالیسم آمریکا نیست، بلکه با ارتجاع حاکم است ورفته رفته پس ازفرار بنی صدر از کشور  دست به ترورافراد مهم کشور زدند و این دومین شکست مهم سازمان به شمار می رفت .
شکست بعدی سازمان که دیگر به یک گروهک منافق تبدیل شده بودند  عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاوید بود در مردار 1367  ، پس از چند روز با مرگ سه نفر از اعضاءاصلی و تعداد زیادی از افراد گروه به پایان رسید .
و اما شکست سخت آنها توسط جوانان عراق که منجر به کشته شدن 53 نفر از سر کرده های آنها شد، این گروهک از زمانی که از خط اصلی منحرف شد نخواست بپذیرد که دیگر با این افکار راه به جایی نمی برد و هم چنان بر افکار شوم خود با بیش از ترور شانزده هزار نفر باقی ماند، خود خواهی های این افراد به حدی است که کشته شدن نیروهای خودشان هم برایشان مهم نبوده و نیست، اما این گروهک باید عبرتی باشد برای کسانی که چه در خارج و چه در داخل به فکر خیانت به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند ،« چراغی را که ایزد بر فروزد هر آن کس پف کند ریشش بسوزد » ودر آخر ختاب ما به آنان که دچار گرفتگی غرور می شوند بدانید برگها در زمانی که فکر می کنند طلا شدند می ریزند .
منافق
برچسب ها:
روراستی ، رفسنجان ، منافقین ، ترور ، عبرت، غرور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :