بابک زنجانی دوم در دولت جدید پیدا شده است

  • شناسه خبر: 16384
بابک زنجانی دوم در دولت جدید پیدا شده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: شرایط شرکت مس در دولت جدید هم مطلوب نیست و بدتر هم شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: شرایط شرکت مس در دولت جدید هم مطلوب نیست و بدتر هم شده است.

به گزارش ” روراستی ” به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در همایش چالش‌های فساد اقتصادی در نظام اقتصادی کشور در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: متن هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مبارزه با فساد به نحوی است که سران سه قوه در این قضیه ذی‌مدخل هستند.

وی بیان داشت: وقتی می‌خواهید جلوی فساد را بگیرید، بعضی از افراد شروع به داد و بیداد می‌کنند در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند «از این امر نترسید».

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: وقتی مبارزه با فساد اقتصادی مطرح می‌شود، بعضی‌ها می‌گویند، شاید سرمایه‌گذاران بگویند ما نمی‌توانیم در این شرایط کار کنیم، اما باید گفت، یکی از مؤلفه‌های تصمیم‌گیری در دنیا مشخص شدن درجه فساد اقتصادی و نقطه امنیت اقتصادی آنهاست.

پورابراهیمی اضافه کرد: دست‌های آلوده نمی‌تواند، موضوع مبارزه با فساد در کشور را در دست گیرد، دستگاهی که می‌خواهد به موضوع مبارزه با فساد اقتصادی ورود کند باید از سلامت کامل برخوردار باشد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که داریم این است که دستگاه‌های ما به صورت موردی با فساد اقتصادی مبارزه می‌کنند و عدم هماهنگی بین مجموعه‌ها وجود دارد و از هم‌پوشانی برخوردار نیستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: ایران در شاخص احساس فساد در میان ۱۷۵ کشور رتبه ۱۲۶ دارد که رتبه خوبی نیست و در میان ۱۹ کشور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز دارای رتبه ۱۳ است.

پورابراهیمی همچنین دلایل بروز فساد در اقتصاد کشورها را شامل انحصار در اقتصاد، دخالت دولت در اقتصاد، توجیه یک عمل به دلیل تکرار آن توسط سایر افراد، تحریم‌ها، رشد بی‌رویه بانک‌ها و کوتاهی بانک‌ها در رعایت مقررات و اعمال نظارت‌های بانکی ذکر کرد.

وی ابراز داشت: بخش عمده‌ای از واگذاری‌ها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفته است و وزیر رفاه در واقع مسئول پنج وزارتخانه اقتصادی شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحریم‌ها یکی از دلایل بروز فساد اقتصادی است و زمانی که نفت به صورت عادی فروخته می‌شد، درآمدها به صورت مشخص بود، اما امروز انتقال منابع ارزی وجود ندارد و آدم‌های فاسدی پیدا می‌شوند و پیشنهاداتی ارائه می‌دهند که موجب فساد اقتصادی می‌شود

پورابراهیمی تاکید کرد: ما می‌توانیم دولت تحریم را با رویکرد قانون تحریم اداره کنیم، همان طور که در جنگ با این شیوه عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بابک زنجانی دوم در دولت جدید پیدا شده است، ادامه داد: در زمینه تخلفات شرکت مس به رئیس جمهور سابق نامه نوشتم و در مجلس هم به احمدی‌نژاد گفتم، مدیرعامل شرکت مس مشکل دارد و وی جواب‌های غیرمنطقی ارائه داد و شرایط این شرکت در دوره جدید هم مطلوب نیست و بدتر شده است و نگران این امر هستیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه موضوع نظامی و هسته‌ای در کشور رفع می‌شود، گفت: اما فساد اقتصادی مانند موریانه پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را می‌خورد اگر با آن مبارزه نکنیم باید مطالبه عمومی و حرکت جدی در این زمینه آغاز شود.

وی همچنین نظام بانکی را از دیگر چالش‌ها برشمرد و اضافه کرد: ساختار تامین مالی در اقتصاد کشور ریشه فساد اقتصادی است.

 

برچسب ها:
روراستی ، رفسنجان ، شرکت مس ، بابک زنجانی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • یه بنده خدا

    یه بابک که چه عرض کنم. به قول شاعر: گر وضع شود که مست گیرند * باید که هرآنچه هست گیرند. بله جانم اینجا اصلاً بابک شهر است نه یه بابک. قدیما یه بازی بود ما میکردیم به این اسم: حسن ۱ حسن۲ حسن۳٫٫٫٫٫ الی ۹ حسن دنده به دنده و.... حال برای نسل جدید باید این بازی جای خود را به بابک ۱ بابک ۲ و.... بدهد. بله جانم گذشت اون روزهایی که اختلاس کلمه ی نادری بود. حالا اگه چند روز انواع آن را نشنویم دلمان میگیرد. خدا عاقبت کارمان را به خیر نماید.

    انصارا...

    سلام.جناب دکتر انشاءا...طرحهای زودبازده دولت قبل که حضرتعالی مشوق بروزآنهابودیدرافراموش نکرده باشیدکه چه پول هنگفتی ازمملکت معلوم نشدکجارفت که یکی ازاونهاهمین پسته ایرانیان بودو...،پس بدانیم مردم گذشته رافراموش نکرده ومنتظرآینده اندکه بدان بهارنزدیک است.

    محسن عزتی

    شما تعارف و رودربایستی داری؟ تو استان و شهر خودمون رفسنجون چه ..... که پارتی بازی نمیکنند