امام خمینی(ره) از جهاد افغانستان حمایت کردند

  • شناسه خبر: 16674
امام خمینی(ره) از جهاد افغانستان حمایت کردند

عضو لویی جرگه افغانستان گفت: امام خمینی(ره) از جهاد افغانستان حمایت کردند

عضو لویی جرگه افغانستان گفت: امام خمینی(ره) از جهاد افغانستان حمایت کردند

به گزارش روراستی،  فاطمه فاطمی در نخستین همایش دستاوردهای مهاجرت و نقش دانشجویان در پروسه بازسازی افغانستان با بیان اینکه مردم کشور افغانستان در چهار دهه به علت‌های گوناگون مهاجرت کردند افزود: سال ۵۷ کودتایی توسط دو حزب خلق و پرچم برای گرفتن عقاید مردم که ۹۰ درصد هم مسلمان بودند، در این کشور صورت گرفت.

فاطمی ادامه داد: از زمانی که مهاجران در ایران ساکن شدند، نخستین قدم تاسیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بود و شاید نخستین کسانی که وارد این دانشگاه شدند، دانشجویان افغانستانی بودند.

فاطمی بیان داشت: دانشجویان در ایران سفیران جمهوری اسلامی در کشورمان هستند، به فرموده حضرت علی(ع) دو نعمت سلامت و امنیت مهم هستند و این دو نعمت در کشور افغانستان وجود ندارد، اما نیروهای خوبی تربیت کردیم.

عضو لویی جرگه افغانستان ابا اشاره به اینکه مردم افغانستان قبل از مهاجرت به ویژه در بین زن‌ها تنها دو درصد باسواد بودند خاطر نشان کرد: اما امروز وضعیت در کشور ایران به گونه‌ای است که برای فرزندان مهاجران امکانات تحصیل فراهم شده‌ است.

وی خاطر‌نشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی به مدیریت امام خمینی(ره) حمایت ایشان از جهاد افغانستان صورت گرفت، مردم افغانستان که به ایران مهاجرت کردند ایران میزبان خوبی برای این ملت مهاجر بود.

وی خاطر‌نشان کرد: بهترین متخصصان را در بین دانشجویان فارغ‌التحصیل داریم و به نیروهای زبده خود افتخار می‌کنیم.

 

برچسب ها:
رفسنجان ، روراستی، جهاد ، حمایت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :