در حوزه شرق شناسی دانشجوی غیر ایرانی جذب خواهد شد+ عکس

  • شناسه خبر: 16689
در حوزه شرق شناسی دانشجوی غیر ایرانی جذب خواهد شد+ عکس

رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در زمینه های علمی و حوزه شرق شناسی و علوم انسانی ( فارسی) دانشگاه آزاد اسلامی دانشجوی غیر ایرانی خواهد پذیرفت.

رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در زمینه های علمی و حوزه شرق شناسی و علوم انسانی ( فارسی) دانشگاه آزاد اسلامی دانشجوی غیر ایرانی خواهد پذیرفت.

به گزارش روراستی یاسر هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه کشورهای غربی تمایل دارند در زمینه های علمی و حوزه شرق شناسی و علوم انسانی ( فارسی) کار کنند می توان با جذب دانشجویان غیر ایرانی از فرصت استفاده کرد و با کمک دولت به اهداف عالیه رسید.
یاسر هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: ابتدا باید در رفع موانعی قدم بر داشت از جمله اینکه رتبه بندی دانشجویان غیر ایرانی را داشته باشیم، زبان انگلیسی آنها را تقویت کرد، و باید به سمتی پیش برویم با توجه به اینکه صندلی های برخی دانشگاهها خالی هستند با هزینه های اندک و ایجاد رقابت مندی ها آنها را پر کنیم.
وی تأکید کرد: بحث پذیرش دانشجویان افغان و عراق در اولویت منطقه قرار دارد.

IMG_2596

IMG_2801
سفیر افغانستان در ایران هم در این نشست گفت: ۱۰۰ دانشگاه خصوصی در افغانستان فعال هستند که فارغ التحصیلان افغان از ایران آنها را اداره می کنند.
نصیر احمد نور در جمع خبرنگاران افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان افغان که در ایران تحصیل کرده اند و به افغانستان برگشتند به عنوان اساتید، کارمند و یا عضو هیئت علمی دانشگاههای افغانستان به کار گرفته شدند.
وی تصریح کرد: در افغانستان منابع غنی از معادن، انرژی، برق، کشاورزی، رودخانه های خروشان و … وجود دارد و هیچ مشکلی نداریم غیر از اینکه مشکل تروریستی داریم که اگر بر این مشکل فائق آییم می توانیم با همکاری کشور ایران دوباره افغانستان را آباد کنیم.
احمد نور خاطرنشان کرد: دانشمندان ایرانی نقش به سزایی در آبادانی افغانستان دارند ایران از مهاجرین افغان به خوبی استقبال می کند به انها اموزش علم می دهد تا با برگشت به کشورشان افغانستان را از زیر سلطه و ظلم بیرون اورند.
وی گفت: تحصیلات افغان ها درایران در بخش فرهنگی در تحکیم روابط بین دو کشور تأثیر گذار است .
احمد نور بیان کرد: هر روز که می گذرد برجمع نیروهای زِبده افغانستان اضافه می شود و این به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که فرزندان افغانرا با آغوش باز پذیرا هستند.

برچسب ها:
روراستی، رفسنجان، یاسر هاشمی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • انصارا...

    ببین اوضاع خراب دانشگاه آزادبه کجا رسیده که ازنبوددانشجو دست به دامن افغانی ها شده،انشاءا..بامیدتعطیلی این دانشگاه