هزینه تولید هر کیلو پسته ۱۶ هزار تومان است

  • شناسه خبر: 17253
هزینه تولید هر کیلو پسته ۱۶ هزار تومان است

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: تولید هر کیلو پسته ۱۵هزار تومان تا ۱۶ هزار تومان هزینه جاری دارد

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: هر کیلو پسته ۱۵هزار تومان تا ۱۶ هزار تومان هزینه جاری دارد.

به گزارش ” روراستی “رضا بمانی افزود: برداشت محصول پسته به‌طور رسمی از ۱۵ شهریور آغاز و پیک برداشت آن از ۲۶ شهریور تا ۱۵ مهر بود که حداکثر برداشت در مناطقی نظیر کشکوئیه تا اول آبان هم به طول انجامید.

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان با بیان اینکه ۱۰۰ هزار تن پسته، برداشت امسال در شهرستان بوده، عنوان کرد: ۵۰۰ هزار نفر روز کارگر کار برداشت محصول را انجام دادند که روزانه ۱۲ هزار نفر کارگر بودند.

برداشت پسته کال برای تولید مغز سبز از ۲۸ مرداد آغاز شد و تا پنجم شهریور ادامه داشت.

وی بیان داشت: تولید مغز سبز در ۵۰۰ هکتار از باغات که عمده در منطقه کبوترخان بودند، صورت گرفت و مابقی در حومه شهر انجام شد.

بمانی با اشاره به مزایای برداشت مغز سبز تصریح کرد: باغی که از آن مغز سبز برداشت شود هر سال پسته دارد و روش فرآوری آن خاص است و در دنیا طالبان خاصی هم دارد.

بمانی با بیان اینکه ۷۰ درصد باغات بیمه گزینه یک و دو هستند، گفت: گزینه یک شامل ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار و گزینه دو شامل ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دمای جوی موجب افزایش کیفیت پسته شده‌است، افزود: درصد پوکی محصول هم کمتر و خندان بودن پسته هم بیشتر از سال گذشته شده‌است.

این مسئول با اشاره به افت قیمت پسته نسبت به سال‌های قبل تصریح کرد: هر کیلو پسته ۱۵ هزار تومان تا ۱۶ هزار تومان هزینه جاری دارد.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پسته، هزینه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :