مدرسه هدی با اخلاق و پیشرفت علمی مدارس دیگر را تحت تأثیر قرار دهد

  • شناسه خبر: 17293
مدرسه هدی با اخلاق و پیشرفت علمی مدارس دیگر را تحت تأثیر قرار دهد

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان کشور: مدرسه هدی با اخلاق و پیشرفت علمی مدارس دیگر را تحت تأثیر قرار دهد

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان کشور: مدرسه هدی با اخلاق و پیشرفت علمی مدارس دیگر را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش روراستی ، حجت الاسلام حاج علی اکبری در حاشیه بازدید از مدرسه  هدی رفسنجان افزود: هیچ مکتبی در ارائه نقش تمدن ساز و تاریخ ساز بشری به اندازه اسلام عزیز سهم برای بانوان نداشته است.

وی بیان داشت: با بررسی تاریخ می توانیم به این مهم برسیم زمانی که اسلام آغاز شد شخص اول اسلام بانویی مانند خدیجه کبری(س) نقش آفرینی می کند که از نظر عقل ، درایت، آینده نگری، وفا، عشق و استقمات یک ضرب المثل است.

حاج علی اکبری تصریح کرد: شخصیت بی نظیر حضرت فاطمه (س) در آن دوران کوتاه زمانی، اما دوران بسیار عریض و پر از تاثیر بود حضور موثر عرفانی، معنوی، ایمانی، حماسی و سیاسی و اجتماعی از یک بانوی الهی را در آن دوره مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: اسلام در مسیر خود گرفتار جریان های انحرافی شد  و می رفت که از دست برود و زحمات پیامب(ص) در معرض خطر قرار گرفته بود که حسین بن علی (ع) به میدان آمد و با ویژگی های خاص خود برای بقای دین نقش آفرینی کرد.

نقش پر رنگ و بی بدیل زنان در تاریخ اسلام

این مسئول گفت: در کنار شخصیت اول بازآفرینی دین حضرت زینب(س) شخصیت پرفروغی بود و بانوانی هم در صحنه کربلا حضور داشتند که نقش آفرین بودند.

وی اذعان کرد: ما در تمدنهای دیگر نمونه ای مانند اسلام که بانوان هم در مرحله تأسیس هم در مقام امام و تصمیم سراغ نداریم و این ویژگی متعلق به اسلام است که برای زنان در نقش آفرینی های زیر ساختی عادی تا کلان الگو باشند.

حاج علی اکبری بیان کرد: بازگشت به مسیری برای زمینه سازی آینده نقش آفرینی بی نظیری بود که زنان جوان در کنار حضرت زینب داشتند.

وی خاطر نشان کرد: این راه ادامه دارد و در این خط نورانی به نام اسلام و سیدالشهدا حرکتی در مقیاس وسیعتر در کشور ما آغاز می شود که در نقطه شروع یزید زمان را از پیش روی برمی دارد و مردم بر سرنوشت خود حاکمیت می کنند و راه امام حسین (ع) را می پسندد و در این مرحله تاریخی باز از نقطه اول بانوان نقش آفرین هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان افزود: در لحظه لحظه شکل گیری این نظام زنان نقش بزرگی داشتند و بر می گردد به نگاه پایه ای اسلامی مبتنی بر وحی و نگاه خداوند که برای زنان نقش اول قائل است و زن در کنار مردم هردو نقش اول شکل گیری دارند.

وی گفت: در این مسیر زنان ما با الهام از حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه (س) به این نقش های تاریخی خود ایمان بیاورند و خود را بسازند، مدرسه معارف نقش زینبی متفاوتی بر عهده دارد همچنین نقش پیام رسانی و الگوسازی دارد و دسترسی آن به پیام های الهی بیشتر است و مسئولیت مسئولان این مدارس نیز بیشتر است.

حاج علی اکبری تأکید کرد: مدرسه هدی باید نقش فرامدرسه ای هم برای خود قائل شود ودر سطح منطقه پیام رسان باشد با اخلاق ، پیشرفت علمی و درخشش فهم و بصیرتش و ارتباط و اراده روش و منش بتواند سایر مدارس را هم تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش روراستی، حجت الاسلام حاج علی اکبری در ادامه با حضور در دبیرستان علامه حلی از فعالیت های اتحادیه انجمن اسلامی این دبیرستان  نیز بازدید به عمل آوردند.

IMG_8317 IMG_8325 IMG_8365 IMG_8390 IMG_8465 IMG_8496

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مدرسه، هدی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :