هزارمین نفر در رفسنجان زیر پوشش مطالعه کهورت قرار گرفت

  • شناسه خبر: 17698
هزارمین نفر در رفسنجان زیر پوشش مطالعه کهورت قرار گرفت

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: امروز هزارمین نفر در رفسنجان زیر پوشش مطالعه کهورت قرار گرفت

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: امروز هزارمین نفر در رفسنجان زیر پوشش مطالعه کهورت قرار گرفت.

به گزارش “روراستی“حمید حکیمی امروز در نشست خبری افزود: ساخت مرکز مطالعات جمعیت کهورت رفسنجان از سال گذشته آغاز و ابتدای سال جاری به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: از ۱۴ مرداد سال جاری مطالعات جمعیت رسما آغاز شد و قرار است ده هزار نفر از پنج مرکز بهداشتی زیر پوشش مطالعات کهورت قرار گیرند.

حکیمی ادامه داد: افراد از ۳۵ سال تا ۶۵ سال مورد مطالعه هستند و از هر مرکز بهداشتی دو هزار نفر فراخوانده می شوند تا به سؤالات مربوطه پاسخ دهند.

وی بیان کرد: این جمعیت حداقل ده سال زیر پوشش مطالعه ما قرار می گیرند و تا دوسال بعد امکان دارد دوباره به مرکز فراخوانده شوند و تغییرات و اتفاقاتی که در این مدت برایشان رخ داده نیز بررسی می شود.

این مسئول گفت: افرادی هم که زیر پوشش مرکز کهورت بودند و فوت کرده باشند علت مرگ و میر آن ها بررسی می شود.

وی با بیان اینکه در گذشته به علت عدم آگاهی مردم و رعایت بهداشت عمده عامل مرگ و میرها عفونتهای واگیر دار بوده و وبا یکی از این بیماری ها بوده است خاطر نشان کرد: به تدریج مرگ و میرها تغییر الگو داد و بیشترین عامل مرگ و میرها امروزه بیماری های مزمن غیرواگیر هستند که بیشتر آن ها بیماری های قلبی عروقی می باشد.

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: پس از انجام مطالعات و دریافت نتیجه فاکتورهای خطر شناسایی و به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی عنوان کرد: در کشور ده مرکز مطالعات کهورت از قومیت ها و نژاد های مختلف با سبک زندگی متفاوت ایجاد شده که زاهدان، گیلان، فارس، گلستان، یزد،خوزستان،تبریز، مازندران و رفسنجان جزو این شهرها هستند.

حکیمی در پایان اذعان داشت: مرکز مطالعات کهورت در رفسنجان به گونه ای طراحی شده که در آینده نزدیک محل رفت و آمد محققین داخلی و بین المللی خواهد بود.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کوهورت، نفر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :