طرح تجمیع قبوض آب و برق اجرایی می‌شود

  • شناسه خبر: 17727
طرح تجمیع قبوض آب و برق اجرایی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: به منظور صرفه‌جویی در زمان و صدور قبوض چاپی جداگانه، طرح تجمیع قبوض آب و برق اجرایی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: به منظور صرفه‌جویی در زمان و صدور قبوض چاپی جداگانه، طرح تجمیع قبوض آب و برق اجرایی می‌شود.

به‌گزارش “روراستی“علیرضا دائمی در ساختمان ستادی وزارت نیرو،‌ با بیان این مطلب گفت: وجود بیش از ۳۲ میلیون مشترک برق،‌ مشکلات مختلفی همچون تردد و مراجعه برای قرائت، صدور و تحویل قبوض در جامعه ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: با نصب کنتورهای هوشمند این امکان فراهم می‌شود که کنترل، قرائت، پایش و میزان مصرف مشترکان از راه دور میسر شود.
دائمی ادامه داد: هنوز در بسیاری از مجتمع‌ها و ساختمان‌ها کنتورهای آب به‌صورت مشترک است و ساکنان، کنتور مجزا ندارند و یک دستگاه کنتور آب اصلی، مصرف طبقات زیادی از یک ساختمان مسکونی یا تجاری را تحت کنترل دارد.
وی با اشاره به اینکه سامانه تامین آب شرب و آب گرم بیشتر ساختمان‌ها به‌صورت مشترک است و این امر باعث شده تا ما نتوانیم برای هر مشترک کنتور آب مجزا نصب کنیم، ولی در برق با چنین مشکلی مواجه نیستیم، گفت: برای تجمیع قبوض آب و برق، زیرساخت‌های لازم برای سامانه نرم‌افزاری نصب کنتورهای هوشمند به تعداد ۳۲ میلیون مشترک که دائم در حال افزایش است، در دستور کار قرار دارد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو مصصم است در زمان حاضر این پروژه از شهرهای جدید به عنوان نمونه‌های شاهد آغاز شود، گفت: این برنامه به‌تدریج گسترش یافته و سراسر کشور را فرا می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی برای تامین آب و برق بسیار محدود است، افزود: تلاش می‌کنیم در یک برنامه بلندمدت با مشترک کردن قبوض آب و برق، بتوانیم کنترل و پایش جدیدی در کنترل میزان مصارف و هدررفت‌ها داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: تلفات در شبکه‌های توزیع برق که تقریبا تا ۱٫۵ سال قبل ۱۵ درصد بوده با اقدام‌های اصلاحی، در زمان حاضر با ۳ درصد کاهش به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، قبض، تجمیع
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :