۹۰ درصد وسایل بازی پارک ها در رفسنجان غیر استاندارد است

  • شناسه خبر: 17761
۹۰ درصد وسایل بازی پارک ها در رفسنجان غیر استاندارد است

کارشناس اداره کل استاندارد استان کرمان گفت: در بازرسی از ۷۰ درصد از وسایل بازی در پارک های رفسنجان حدود ۹۰ درصد این وسایل غیر استاندارد بودند

کارشناس اداره کل استاندارد استان کرمان گفت: در بازرسی از ۷۰ درصد از وسایل بازی در پارک های رفسنجان حدود ۹۰ درصد این وسایل غیر استاندارد بودند.

به گزارش “روراستی” زکریایی کارشناس اداره کل استاندارد استان کرمان امروز در جلسه شورای استاندارد رفسنجان افزود: در کل استان کرمان هفت شهربازی وجود دارد که دو تای آن در رفسنجان و سرچشمه است.

وی تصریح کرد: از آغاز طرح بررسی وسایل شهربازی و پارک ها رفسنجان در زمینه کنترل کیفی این وسایل در استان پیشتاز بوده و سال گذشته با هماهنگی شهرداری و اداره استاندارد رفسنجان ۷۰ درصد وسایل بازی پارک های شهرستان بررسی شد که حدود ۹۰ درصد آن ها مورد داشتند.

این کارشناس اداره کل استاندارد  گفت: تولید کنندگان سنتی کار می کنند و جوشکاران هم حرفه نیستند، بر اثر غیر استاندارد بودن این وسایل خطرات زیادی کودکان را تهدید می کند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته یک کودک شش ساله در کرمان بر اثر همین سهل انگاری ها جان خود را از دست داد.

در ادامه ناهید سرباز پور رییس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان هم از پلمب ۲۰ واحد عرضه ایزوگام غیر استاندارد خبر داد و تصریح کرد: از ۸۵ واحد عرضه ایزوگام در رفسنجان ۵۰ مورد محصول تقلبی عرضه می کردند.

وی ادامه داد: این محصولات عمده از برندهای معتبر بودند که اکثرا علامت استاندارد تقلبی داشتند.

سرباز پور از اجرای طرح کالیبراسیون وسایل سنجش نیز یاد کرد و افزود: ۸۷۰ مورد وسایل سنجش کالیبره شدند و آذر ماه ترازوی طلافروشی ها  نیز کالیبره خواهد شد و کالیبراسیون هر سال باید انجام شود.

۱

۲

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پارک، بازی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :