تخفیف کواکبیان در تصاحب کرسی های مجلس از سوی اصلاح طلبان

  • شناسه خبر: 18015
تخفیف کواکبیان در تصاحب کرسی های مجلس از سوی اصلاح طلبان

کواکبیان گفت: من قبلا گفتم تمام کرسی های مجلس را می خواهیم اما حتما دنبال ۲۰۰ کرسی مجلس هستیم

کواکبیان گفت: من قبلا گفتم تمام کرسی های مجلس را می خواهیم اما حتما دنبال ۲۰۰ کرسی مجلس هستیم.

به گزارش “روراستی“مصطفی کواکبیان پیش از ظهر امروز در حاشیه صد و بیست و دومین نشت شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه‌های و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی آموزش عالی کشور در دانشگاه علامه جعفری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۳۰۰موسسه در غیر انتفاعی در کشور داریم افزود:  گسترش بی‌رویه این مؤسسات را در هشت سال دولت نهم و دهم داشتیم، قبل از دولت نهم به ۹۰ مؤسسه نمی‌رسید، اما بعد از دولت دهم به بیش از ۳۰۰ موسسه رسید.

کواکبیان ادامه داد: در این دو سال نیز ۲۰ تا ۳۰ موسسه اضافه و بیش از ۲۰۰ مؤسسه در دولت نهم و دهم مجوز داده شده که ‌بی‌رویه هم بوده است.

وی با اشاره به اینکه ‌طرف نماینده مجلس بوده و با رابطه‌ای که داشته توانسته مجوز دریافت کند، تصریح کرد: حدود یک سالی است که صدور مجوز متوقف شده و علت مخالفت ما هم همین است که باید ظرفیت‌های خالی فعلی مؤسسات را تکمیل کنیم، بعد در صورت نیاز اقدام به صدور مجوز کنیم.

وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر نامزدی انتخابات مجلس گفت: اگر احساس کنیم، اکثریت را به‌ دست بگیریم من هم نامزد انتخابات می‌شوم.

وی در جواب یکی دیگر از خبرنگاران در مورد درصد برنده شدن اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: در عالم سیاست حرف آخر را کسی نمی‌زند، می‌شود حدس زد، اما به یک سری سلسله عوامل بستگی دارد.

کواکبیان یک عامل برنده شدن اصلاح طلبان را  انسجام اصلاح‌طلبان و میزان مشارکت مردم دانست، اگر مردم بالای ۷۰ درصد شرکت کنند به نفع اصلاح‌طلبان است.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: بخشی از پیروزی اصلاح‌طلبان بستگی به موفقیت‌های دولت هم دارد، دولت باید بتواند زمینه‌ای درست کند تا مردم بیشتر پای صندوق‌های رأی بیایند.

کواکبیان خاطر‌نشان کرد: میزان مباحث اجرا، نظارت و رد صلاحیت‌ها هم عامل دیگری برای این مسئله است، باید ببینیم فیلترینگ شورای نگهبان چه خروجی‌هایی دارد و آیا در همه شهرها می‌توانیم اصلاح‌طلب‌هایی داشته باشیم، که اگر نداشته باشیم برای مقابله با جریان‌های افراطی از اصلاح‌طلبان افراطی هم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ما گفتیم که همه کرسی‌های مجلس را می‌خواهیم اذعان کرد:حتماً دنبال گرفتن ۲۰۰ کرسی مجلس هستیم.

کواکبیان ادامه داد: لیست ما در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است، این شورا فعلاً با شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی عمل می‌کنند.

وی ابراز داشت: احزاب اصلاح‌طلب باید منسجم عمل کنند ما لیست‌های جداگانه‌ای نخواهیم داشت مگر اینکه شرایط ویژه‌ای داشته باشیم.

کواکبیان جبهه پایداری را افراطیون تلقی کرد و گفت: همان‌هایی که برجام را نمی‌خواستند تأیید کنند، حتی بعد از تأیید رهبری هم دست‌بردار نیستند و با نظارت شورای عالی امنیت ملی و کمیته‌ای که تنظیم کرده و رصد می‌کند بازهم این‌ها ادامه می‌دهند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کرسی، مجلس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :