نیروی دریایی مأمور حفظ و صیانت از مرزهای آبی کشور است/دو میلیون کیلومتر مربع در خلیج فارس و دریای عمان زیر چتر حمایتی نیروی دریایی

  • شناسه خبر: 18035
نیروی دریایی مأمور حفظ و صیانت از مرزهای آبی کشور است/دو میلیون کیلومتر مربع در خلیج فارس و دریای عمان زیر چتر حمایتی نیروی دریایی

عضو پایگاه نیروی دریایی سیرجان با بیان اینکه نیروی دریایی مأمور حفظ و صیانت از مرزهای آبی کشور است، گفت: دو میلیون کیلومتر مربع در خلیج فارس و دریای عمان زیر چتر حمایتی نیروی دریایی است که یک سوم پهنه خاکی کشور است

عضو پایگاه نیروی دریایی سیرجان با بیان اینکه نیروی دریایی مأمور حفظ و صیانت از مرزهای آبی کشور است، گفت: دو میلیون کیلومتر مربع در خلیج فارس و دریای عمان زیر چتر حمایتی نیروی دریایی است که یک سوم پهنه خاکی کشور است.
به گزارش”روراستی” ناخدا یونس رضایی با اشاره به فداکاری‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس افزود: گردان ۴۲۱ رزمی دریایی قبل از جنگ آماده مقابله با تحرکات و تهدیدات دشمن به‌عنوان اولین قرارگاه رزمی در ارتش ایجاد شد.
وی بیان داشت: نیروی دریایی عراق دو پایگاه البکر و الامیه داشت که بیشترین صادرات نفت و توان مالی عراق از اینجا به‌دست می‌آمد.
عضو مرکز آموزشی شهدای وظیفه نداجا ادامه داد: ۳۱ شهریور ۵۹ تا هفتم آذر همان سال در عملیات مروارید نیروی دریایی ضربه مهلکی به نیروی دریایی عراق زد و دو پایانه نفتی مذکور را که هم محل صدور نفت و هم محل اختفای ناوچه‌های پیشرفته که از فرانسه گرفته بود را از بین برد و نیروی دریایی عراق طوری منهدم شد که تا پایان جنگ حرفی برای گفتن نداشت.
وی با اشاره به اینکه این پیروزی دستاوردهای خوبی به همراه داشت، خاطر نشان کرد: از اولین پیروزی‌های گسترده ارتش ایران در برابر عراق بود که باعث افزایش روحیه مردم ایران و کاهش روحیه دشمن شد.
رضایی افزود: نیروی دریایی مأمور حفظ و صیانت از مرزهای آبی کشور است و قدرت نیروی دریایی ایران در کل منطقه و کشورهای فرامنطقه از همان اوایل جنگ نمود کرد.
این عضو پایگاه نیروی دریایی شهرستان سیرجان تصریح کرد: یکی از راه‌های تجارت کشورها از طریق دریاست، در ایران ۹۰ درصد صادرات غیر نفتی و ۱۰۰ درصد صادرات نفتی از راه دریا صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد: در طول دوران دفاع مقدس ۱۰ هزار اسکورت دریایی ناوگان تجاری در منطقه خلیج فارس انجام که در ۱۵۰ عملیات این اسکورت‌ها بودند و ۳۰۰میلیون کالا تحت این اسکورت‌ها وارد ایران شد و این آمار درخشانی از سوی کسانی که علم دریایی دارند به‌شمار می‌رود.
رضایی به استراتژی صدام برای گرفتن یک‌روزه خرمشهر و سه روزه خوزستان و در نهایت برگزاری کنفرانس در تهران اشاره کرد و گفت: یک یگان تکاور  و تفنگدار ویژه به محل اعزام شد و روزی که خرمشهر به محاصره درآمد یک گردان دیگر اضافه شد و هر دو گردان نیروهای مردمی بسیج و تکاوران دریایی بودند که خرمشهر از اشغال درآمد.
وی به سخن یکی از افسران عراقی که گفته بود« من فکر کردم یک تیپ تکاور دریایی با پشتیبانی یک لشکر زرهی آن‌جا مستقر است»، خاطر نشان کرد: دشمن همان جا متوقف شد و راهبرد صدام هشت سال طول کشید و سرانجام شکست خورد.
عضو پایگاه نیروی دریایی سیرجان با بیان اینکه نیروی دریایی در عملیات‌های پشتیبانی زیادی نقش داشته و دارد، خاطر نشان کرد: کمک به شکست حصر آبادان توسط گردان‌های شناور به همراه تکاوران دریایی و غواصان بود و همیشه ۳۰۰ فروند قایق پشتیبان عملیات‌ها بودند.
وی بیان کرد: نیروی دریایی کارنامه درخشانی در هشت سال دفاع مقدس دارد و امروز با ساخت ناوشکن دماوند و ناو جماران که قطعات آن بومی‌ساز است، در خلیج فارس و بیرون از مرزهای عمان به حفظ و حراست از مرزهای آبی کشور بپردازیم.
وی عنوان کرد: در هفت سال اخیر ۳۷ ناوگروه به خلیج عدن تا مدار ۱۰ درجه استوا اعزام و بیش از ۶۰۰ مایل دریایی که ۳۰ برابر کره زمین می‌شود داشتیم و حدود دو میلیون کیلومتر مربع در خلیج فارس و دریای عمان زیر چتر حمایتی خود داریم که یک سوم پهنه خاکی کشور است.
عضو پایگاه نیروی دریایی سیرجان با بیان اینکه با اعزام یک ناوگروه حدود ۹۰ روز دریا پشتیبانی نیاز دارد، خاطر نشان کرد: ۲۰۴ کشور در دنیا از دریا می‌خواهند استفاده کنند و ما هر چه از قدرت دریایی استفاده کنیم بازدارندگی سیاسی از طریق دریا به‌وجود آوردیم.
 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، نیروی دریایی، خلیج فارس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :