آخرین وضعیت آنفلوآنزا در رفسنجان/فوت ۴ نفر و بستری شدن ۳۰ نفر

  • شناسه خبر: 18209
آخرین وضعیت آنفلوآنزا در رفسنجان/فوت ۴ نفر و بستری شدن ۳۰ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به آخرین وضعیت آنفلوآنزا در شهرستان رفسنجان گفت: تا کنون چهار نفر فوتی داشتیم که از دو هفته پیش تا به‌حال مورد مرگ و میری نداشتیم و در حال حاضر ۳۰ نفر در بیمارستان بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به آخرین وضعیت آنفلوآنزا در شهرستان رفسنجان گفت: تا کنون چهار نفر فوتی داشتیم که از دو هفته پیش تا به‌حال مورد مرگ و میری نداشتیم و در حال حاضر ۳۰ نفر در بیمارستان بستری هستند.
به گزارش”روراستی“علی اسماعیلی ندیمی ظهر امروز ۱۵ آذر ۹۴ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا یک بیماری تنفسی است که هر ساله با شروع فصل سرما با آن مواجه هستیم، افزود: امسال با شیوع بیشتر این بیماری روبرو بودیم و اولین موارد مثبت آن نیمه دوم مهرماه بود و اوج موارد مثبت نیمه دوم آبان‌ماه بوده است.
وی با اشاره به اینکه گروه‌های خاصی مانند زنان باردار، کودکان به‌ویژه کودکان زیر دو سال، افراد مسن و افرادی که دارای زمینه بیماری‌های قلبی، تنفسی و کلیوی هستند، بیشتر در معرض آنفلوآنزا قرار می گیرند، خاطر نشان کرد: درصد کمی ممکن است نیاز به مراجعه به بیمارستان داشته باشند و مراجعه‌کنندگان به بیمارستان همان کسانی هستند که پیش زمینه بیماری دارند.
وی با تأکید بر رعایت نکات بهداشتی در افراد، افزود: شستن مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و دستمال‌کاغذی به هنگام سرفه و عطسه از جمله نکات مهمی است که باید رعایت شود.
این مسئول گفت: مبتلایان به آنفلوآنزا در خانه بمانند و استراحت کنند، اگر بچه کوچک در خانه هست مراقب باشند که مبتلا نشود  و کسانی که زمینه بیماری دارند حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان به نسبت نیاز بخش ویژه بیماران تنفسی هم برای بزرگسالان و هم اطفال ایجاد شده که بخش بزرگسالان با ظرفیت حدود ۵۰ تخت و بخش اطفال با حدود ۲۸ تخت آماده است که با اقداماتی که انجام دادیم نیاز به افزایش تخت نیست اما در صورت نیاز امکان افزایش تخت وجود دارد.
وی با بیان اینکه کلیه اقدامات حمایتی در بیمارستان دیده شده است، عنوان کرد: آمار فوتی‌ها در اثر آنفلوآنزا ۴ نفر بوده و با انجام اقدامات و مراقبت‌های ویژه‌ای که انجام شده است از دو هفته پیش تا کنون هیچ مورد مرگ و میری نداشتیم.
اسماعیلی ندیمی عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰ نفر در بخش‌های یاد شده بستری هستند  و بنا به تشخیص پزشکان هر کدام نیاز باشد مرخص می‌شوند، مردم نگران نباشند و با رعایت نکات بهداشتی در کنترل این بیماری همکاری کنند.
وی بیان کرد: در حال حاضر گروه هدف ما که نیاز به واکسن دارند زنان باردار سه ماه آخر بارداری و سوم بارداری هستند و واکسن به اندازه کافی در کشور وجود دارد اگر گروه دیگری نیاز به واکسن داشت اعلام خواهیم کرد.
 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، آنفلوآنزا، وضعیت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :