برگزاری مانور آتش سوزی بدون اطلاع قبلی

  • شناسه خبر: 18227
برگزاری مانور آتش سوزی بدون اطلاع قبلی

مانور آتش سوزی بدون اطلاع قبلی دستگاههای عضو ستاد بحران برگزار و آمادگی این دستگاهها ارزیابی شد

مانور آتش سوزی بدون اطلاع قبلی دستگاههای عضو ستاد بحران برگزار و آمادگی این دستگاهها ارزیابی شد.

به گزارش”روراستی” مانور آتش سوزی در محدوده انبارهای شرکت نفت رفسنجان برگزار شد  و این مانور بدون اطلاع قبلی دستگاههای عضو ستاد بحران و به منظور ارزیابی آمادگی این دستگاهها برگزار شد.

سناریویی که برای این مانور نوشته شده بود برخورد یک بیل مکانیکی بایکی از خطوط لوله شرکت نفت بود که منجر به آتش سوزی شده و زمان وقوع این حادثه ۱۰:۱۸ دقیقه از سوی کمیته بحران شرکت نفت منطقه جنوب شرق اعلام و در ساعت ۱۰:۲۱ دقیقه به رییس ستاد بحران شهرستان اطلاع داده شد.

فرماندار به عنوان رییس ستاد بحران شهرستان سه دقیقه بعد، از طریق بی سیم مسئولان دستگاههای عضو ستاد بحران را با خبر و دستور تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان را می دهد.

اعضای ستاد وارد جلسه شدند و با روند مانور آشنا شدند و  به محل حادثه عزیمت کردند. ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه رییس ستاد بحران و اعضای این ستاد به محل رسیدند که کل حادثه توسط عوامل آتش نشانی پوشش داده شده بود و نیروهای هلال احمر در صفی منظم ایستاده بودند و آماده همکاری بودند، اورژانس هم در محل حاضر بود تا به مصدومین رسیدگی کند.

پرویز شیاسی مدیر شرکت لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق افزود: این مانور به منظور ارزیابی و شناسایی توانمندی همکاران در زمان وقوع حادثه برگزار شد و نیاز به تکرار دارد تا آمادگی بهتری از اعضا شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: ماهیت و کار خطوط نفت حمل سیالات نفتی با لوله ها است که اگر حریم رعایت نشود و در حریم دقت نشود لوله ها آسیب می بینند و خطرات زیادی برجای می گذارد.

شیاسی ادامه داد: امکان دارد اینگونه حوادث واقعی باشد و همان طور که در نقاط دیگر کشور حادثه واقعی رخ داده و افرادی جان خود را از دست دادند، لذا باید اعضا در آمادگی کامل به سر ببرند.

وی خاطر نشان کرد: هم زمان با وقوع حادثه فرضی با افت فشاری که ایجاد شد بهره برداران اطلاع دادند و ما هم کمیته بحران را تشکیل دادیم و عوامل ترمیم با امکانات در محل حادثه حضور یافتند.

مدیر شرکت لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق کشور ارزیابی خود را از حضور عوامل خوب عنوان کرد و حضور به موقع آتش نشانان و هلال احمر  و اورژانس و دیگر دستگاهها را از نکات مهم این مانور برشمرد.

۱ ۲ ۳ ۴ ۵

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مانور، آتش سوزی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :