نیاز به ۱۳ مدرسه در شهر رفسنجان

  • شناسه خبر: 18437
نیاز به ۱۳ مدرسه در شهر رفسنجان

رییس آموزش و پرورش رفسنجان گفت: اگر ۱۲، ۱۳ مدرسه در مجموعه آموزش و پرورش رفسنجان داشته باشیم تا ۱۵ سال آینده مشکلی نداریم

رییس آموزش و پرورش رفسنجان گفت: اگر ۱۲، ۱۳ مدرسه در مجموعه آموزش و پرورش رفسنجان داشته باشیم تا ۱۵ سال آینده مشکلی نداریم.

به گزارش”روراستی“سیدکاظم حسینی پور افزود: در شهرستان رفسنجان طی سالهای اخیر مدارس زیادی ساخته شده که عمده از سوی خیران ساخته شدند اما با وجود خشکسالی و کاهش تولید پسته توان خیران در کمک به ساخت مدارس کم شده است و رفسنجان دیگر شهرستان برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: برخی مدارس مانند مهدیه، موسی بن جعفر(ع) میدان شهریار و مرحوم مهدوی هستند که با بارندگی سال قبل بخشی از آن ریزش داشته از طرفی مهاجرت از روستاها به شهر هم مشکل ساز شده و با کمبود مدرسه مواجه هستیم.

رییس آموزش و پرورش رفسنجان ادامه داد: در روستاها مدارس خالی داریم که تعطیل شدند و دو مدرسه نوساز در کبوترخان داریم که منتظریم دانش آموزی باشد تا این مدارس افتتاح شوند.

وی با بیان اینکه در شهر رفسنجان مدرسه استاندارد نداریم عنوان کرد: مدرسه امام سجاد(ع) خیابان شهید ابولی معراج که کل منطقه را پوشش می دهد ۶۰۰ دانش آموز دارد که با وجود کوچک بودن مدرسه و حیاط کوچک دانش آموزان دچار مشکل می شوند و همچنین کنترل این تعداد دانش آموز سخت است.

حسینی پور گفت: دانش آموزان مدرسه موسی بن جعفر(ع) را مجبور شدیم به دلیل مشکلاتی که مدرسه داشت به کانون امام خمینی(ره) منتقل کنیم چرا که سلامت و امنیت دانش آموزان مهمتر از هر چیز دیگر  است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به اولیا دانش آموزان مدرسه صباغ گفتند اگر مدرسه جدید افتتاح شود متعلق به دانش آموزان موسی بن جعفر(ع) خواهد بود، اذعان کرد: اداره تصمیم نمی گیرد چه کسانی در کدام مدرسه بروند،  تصمیم با نوسازی مدارس است.

این مسئول افزود: کارشناسان نوسازی، مدارس را بررسی و استانداردشان را برآورد می کنند و اعلام می کنند کدام مدرسه خطر بیشتری دارد، تا جاییکه بتوانیم ترکیب این دو مدرسه را به مدرسه جدید می بریم زیرا گنجایش هر دو مدرسه را دارد.

حسینی پور همچنین به کمبود مدرسه در شهر رفسنجان اشاره کرد و گفت: اگر ۱۲، ۱۳ مدرسه به مجموعه آموزش و پرورش اضافه شود تا ۱۵ سال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مدرسه ، آموزش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :