نباید پای کسانی که حامیان فتنه اند به دانشگاه باز شود/نباید مسائل به تریبون نماز جمعه کشیده شود/بساط قلیان برچیده می شود/با نیت توسعه اقتصادی شهرستان پیش می رویم

  • شناسه خبر: 18751
نباید پای کسانی که حامیان فتنه اند به دانشگاه باز شود/نباید مسائل به تریبون نماز جمعه کشیده شود/بساط قلیان برچیده می شود/با نیت توسعه اقتصادی شهرستان پیش می رویم

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان و مسئولان پیرامون مسائل و مشکلات شهر رفسنجان و نیز مشکلات دانشجویان در دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان و مسئولان پیرامون مسائل و مشکلات شهر رفسنجان و نیز مشکلات دانشجویان در دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد.

به گزارش”روراستی” شنبه شب با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده انتظامی، شهردار منطقه یک، رییس دانشگاه ولیعصر(عج) و جمعی از دانشجویان جلسه پرسش و پاسخ در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد.

عمده سؤالاتی که دانشجویان در این جلسه مطرح کردند در زمینه قهوه خانه های زیرزمینی،ارتباط صنعت و دانشگاه، وضعیت اقتصادی شهرستان، برنامه های مدیریت آب، برگزاری کنسرت در دانشگاه،حضور حامیان فتنه در دانشگاه، راههای صرف سهم آلایندگی از مس، امنیت پارک ها، کرایه سرویس دانشگاه،حضور اتباع بیگانه،  انتقاد برخی افراد از موضع گیری های امام جمعه  در زمینه کارفرهنگی در دانشگاه و…بود.

حجت الاسلام رمضانی پور افزود: نشاط و شادابی باید به شکل های دیگری برگزار شود و از راه حرام نباید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان به ویژه خواهران رعایت کنند و تنها بیرون از دانشگاه نباشند، تصریح کرد: از طرفی رفتار دانشجویان باید به گونه ای باشد که آسیب های اجتماعی و بدحجابی گردن دانشجویان نیفتد.

امام جمعه رفسنجان با تأکید بر انجام کار فرهنگی تأثیرگذار در دانشگاه بیان کرد: اگر ما می گوییم استاد ضاله در دانشگاه نباشد اگر استاد ضاله ندارید چرا برای خود بر می دارید ما به دانشگاهی تذکر دادیم که اساتید ضاله و دور از مسیر انقلاب و اسلام دارند.

نباید پای حامیان فتنه به دانشگاه باز شود

وی ادامه داد: اگر می گوییم دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فعالتر باشد به این معناست که در افزودن دانشجو در صف های جماعت تلاش کند نه اینکه تعداد شرکت کننده در نماز جماعت کم باشد.

رمضانی پور تأکید کرد: نباید پای حامیان فتنه به دانشگاه باز شود، فتنه گران در هیچ جا جا ندارند اما افراد با سلایق مختلف می توانند مسائل را مطرح کنند.

سرهنگ عباسی هم به سؤالات مربوط به خود در این جلسه پاسخ داد و از راه اندازی گشت امنیت اخلاقی در چند روز آینده خبر داد.

فرمانده انتظامی رفسنجان همچنین به اقدامات انجام شده در زمینه پلمب قهوه خانه ها  اشاره کرد و افزود: تا کنون ۷۰ قهوه خانه در شهر رفسنجان پلمب کردیم و بساط قلیان برچیده خواهد شد.

نصرالله عباسی گفت:مأموران راهنمایی و رانندگی در شهر فعال هستند و نسبت به رانندگان خاطی برخورد می کنند و با موتورسیکلت سواران متخلف نیز برخورد و  موتورسیکلت آن ها توقیف می شود ضمن اینکه دوربین های نصب شده در شهر نیز تخلفات را ثبت و ضبط می کند.

وی خاطر نشان کرد: افراد اگر اطلاعی از فعالیت قهوه خانه های زیر زمینی دارند مراتب را به ۱۱۰ اطلاع دهند تا مأموران با آن برخورد کنند.

وجود بیش از ۶۰ هزار تبعه بیگانه در رفسنجان/در برگزاری انتخابات کاملا بی طرف هستم

مهندس ملانوری در ادامه جلسه و پاسخ دادن به سوالات دانشجویان به پتانسیل های شهرستان رفسنجان اشاره کرد و وجود ۱۱ واحد دانشگاهی و هفت حوزه علمیه را یکی از ظرفیت های بزرگ این شهرستان دانست.

وی بیان کرد: رفسنجان در سالهای اخیر با خشکسالی و کاهش تولید پسته از نظر اقتصادی دچار مشکل شده و نگاه مردم هم که به کشاورزی بوده لذا اقتصاد این شهرستان تک محصولی است که سوء مدیریت در بخش کشاورزی و دولتی این وضعیت را به وجود اورده است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: اگر به دانشگاه به عنوان یک فرصت نگاه نکنیم تبدیل به تهدید می شود چراکه باید روحیه توسعه محوری و کارآفرینی در دانشجویان ایجاد شود که فردا با گرفتن مدرک سربار جامعه نشوند و خود باید به فکر کارآفرینی باشند.

وی خاطر نشان کرد: ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان در راستای تسهیل در روند سرمایه گذاری با ایجاد اعتماد و انگیزه در بین سرمایه گذاران تا کنون ۲هزار و۷۰۰میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری امضا شده است که یک هزار و۶۰۰میلیارد تومان در حال انجام است.

ملانوری با اشاره به وجود ۳۶۰ اثر تاریخی در رفسنجان اشاره کرد که ۲۰۰ اثر آن ثبت شده است، به مرمت خانه حاج آقا علی هم اشاره و عنوان کرد: در این حوزه ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و این مرمت برای ۹۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

وی گفت: با نیت تلاش در مدیریت کشاورزی و استفاده از ذخایر و منابع و ظرفیت های دانشگاهی برای توسعه شهرستان پیش می رویم.

وی در ادامه افزود: به دلیل وجود اردوگاه و ظرفیت کار در رفسنجان بیش از ۶۰ هزار اتباع بیگانه وجود دارد و ۷۰ درصد آن ها غیر مجاز هستند و نبا به ملاحظاتی این تعداد در این شهرستان هستند.

وی بیان کرد: هیچ مورد آنفلوازایی در بین اتباع بیگانه گزارش نشده است.

ملانوری به یک طرح پژوهشی در زمینه مس اشاره کرد و گفت: این طرح قرار بود توسط دانشگاه شهید باهنر انجام شود که در صورت توافق به دانشگاه ولیعصر(ع) سپرده می شود.

وی اذعان کرد: در زمینه میتینگ های سیاسی در دانشگاه باید مسیر قانونی طی شود و متولی برنامه های داخل دانشگاه شورای نظارت دانشگاه است اما اگر فعالان سیاسی برنامه ای داشته باشند که سروصدای آن به بیرون از دانشگاه کشیده شود و ناامنی ایجاد کند شورای تأمین شهرستان ورود می کند.

فرماندار رفسنجان در پایان متذکر شد: من به عنوان مسئول برگزاری انتخابات در این دوره اعلام می کنم که کاملا بی طرف هستم و طی دو سال خدمت در فرمانداری رفسنجان تمام توان و امکانات را در راه خدمت به مردم و توسعه شهرستان به کار گرفتم چرا که ارزش ندارد به خاطر دنیای دیگران آخرت خودمان را خراب کنیم.

مهندس فتحیان هم گفت: تعیین نرخ کرایه سرویس دانشگاه  با موافقت مسئولان دانشگاه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: سهم آلایندگی از مس به شهرداری واریز می شود ولی الان ۶ ماه است که این مبلغ واریز نشده است.

نماینده شهردار رفسنجان در این جلسه عنوان کرد: شهرداری هیچ بودجه ای امسال دریافت نکرده است و برای جمع آوری زباله در شهر ماهیانه ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می شود.

مسائل نباید به تریبون نماز جمعه کشیده شود

رییس دانشگاه ولیعصر (عج) در آخر این جلسه روی سن آمد و باب گله را باز کرد.

محمد علی دهقان افزود: توقع داریم مسائل داخل خودمان حل شود، مسأله ای که می توانیم در مورد آن صحبت کنیم نباید به تریبون نماز جمعه کشیده شود.

وی عنوان کرد: در یک سال گذشته ۵۰ نفر در این دانشگاه سخنرانی کردند که ۴۸ نفر آن ها از امکانات دولتی علیه دولت حرف زدند و منتقد دولت، برجام و سیاست خارجی دولت بودند.

دکتر دهقان گفت: توقع داریم مسائلی که با دانشجویان داریم قبل از اینکه رسانه ای شود داخل خودمان حل شود.

رییس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان همچنین در مورد نرخ کرایه سرویس دانشگاه گفت: نرخ اولیه ۹۰۰تومان بود که با چانه زنی به ۷۰۰تومان رساندیم.

IMG-20151220-WA0008IMG-20151220-WA0009IMG-20151220-WA0011IMG-20151220-WA0007

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پرسش و پاسخ، دانشگاه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هومن

    باسلام به این پسر بگید نمیخواد خودش رو خیلی انقلاب ومسلمون نشون بده وبه همه میگه من با تمام سران آشنا هستم تو اگه حرفی برا گفتن داری برتو شهر خودتون حرف بزن وقتی به یه علف بچه رو که میدی ببین چی میشه

    رفسنجانی

    به جای جواب حساب دادن به انتقاداتش به او توهین می کنی؟! منطق شما همینه؟!! توهین؟!!! ضمناً الف بچه مجید جان نه علف بچه!!!!!!!!!!!