کدام مجموعه فرهنگی رفسنجان کتابخانه، موزه، سالن آمفی تئاتر و خوابگاه دارد

  • شناسه خبر: 18838
کدام مجموعه فرهنگی رفسنجان کتابخانه، موزه، سالن آمفی تئاتر و خوابگاه دارد

در بازدید فرماندار از کتابخانه جوادالائمه رفسنجان با بخش های مختلف آن اعم از موزه، خوابگاه و سالن آمفی تئاتر آشنا شدیم

در بازدید فرماندار از کتابخانه جوادالائمه رفسنجان با بخش های مختلف آن اعم از موزه، خوابگاه و سالن آمفی تئاتر آشنا شدیم.

به گزارش”روراستی” فرماندار و مسئولان آستان قدس رضوی رفسنجان به همراه مسئول اداره کتابخانه های عمومی رفسنجان از کتابخانه جوادالائمه بازدید کردند.

اما اینجا فقط کتابخانه نبود بلکه مجموعه ای فرهنگی بود که آشنایی کمی از سوی شهروندان نسبت به آن وجود دارد.

این مجموعه شامل بخش هایی نظیر کتابخانه، موزه، سالن آمفی تئاتر و خوابگاه پسران بود که کارهای داخلی سالن آمفی تئاتر آن مانده بود و به گفته رضوی مسئول آستان قدس رضوی به یک و نیم میلیارد تومان نیاز دارد.

کتابخانه جوادالائمه از سوی ورثه مرحوم مرتضوی در سال ۸۳ احداث شده است که روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر مراجعه کننده دارد.

این کتابخانه چون دور از شهر است و اطراف آن دانشگاهها قرار دارند عمده مراجعه کنندگان آن دانشجویان هستند.

کتابخانه جوادالائمه ۳۴ هزار جلد کتاب و ۲۱ هزار عنوان کتاب دارد.

در بازدید از سالن آمفی تئاتر این مجموعه ملانوری این سالن را فضایی مناسب برای برگزاری محافل انس با قرآن دانست و گفت: ما ۲۰۰حافظ قرآن در شهرستان داریم که بیش از ۱۰۰نفر حافظ کل هستند اگر محفل انس با قرآن در این سالن برگزار شود پای مردم نیز به این مجموعه باز می شود و از این ظرفیت استفاده بیشتری خواهد شد.

در این مجموعه فرهنگی که فضایی بسیار مطلوب و آرامبخش دارد یک موزه هم وجود داشت که در آن وسایلی مانند ظروف مسی و سفالی، میز ، کتاب قدیمی و…نگهداری می شود.

همچنین خوابگاه پسرانه هم بخش دیگری در این مجموعه بود و یک سالن دارد که به گفته پورعلی معاون اجرایی آستان قدس رضوی رفسنجان مجوز برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در این سالن گرفته شده است.

کتابخانه مرتضوی با ۱۲ هزار عضو و ۱۶ هزار عضو فعال مورد بعدی بازدید امروز بود، این کتابخانه در ۹ ماهه اول امسال ۳۶۹ هزار مراجعه کننده داشته و شامل سالن مطالعه برادران، خواهران و یک سالن هم ویژه محققین است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه انجمن کتابخانه های شهرستان باید فعال باشند و در راستای افزایش سرانه مطالعه شهرستان برنامه ریزی کنند، افزود: مطالعه مغز انسان را پرورش می دهد و در جریان مطالعه همه امکانات را باید به کار گیریم.

همچنین در ادامه بازدید سرزده از جمعیت هلال احمر رفسنجان انجام شد و فرماندار از حضور امدادگران این جمعیت در مانور آتش سوزی شرکت نفت که چند روز پیش در اطراف این شرکت برگزار شد قدردانی کرد.

ملانوری بر ضرورت آموزش های امداد و نجات تأکید کرد و افزود: در روستاها هم باید این آموزش ها ارائه شود و  هر روستا تیم امداد و نجات داشته باشد، در هر روستا پرچم هلال احمر نصب باشد و نیروها برای پوشش بحران روستا آماده و پا به کار باشند.

در پایان از مجموعه تفریحی موج های آبی بازدید به عمل آمد.

IMG_2018 IMG_2054 IMG_2125

برچسب ها:
رفسنجان رفسنجان،روراستی، سالن، آمفی تئاتر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :