برپایی نمایشگاه کتاب و مطبوعات/اجرای زنده موسیقی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 18865
برپایی نمایشگاه کتاب و مطبوعات/اجرای زنده موسیقی در رفسنجان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: ۵ تا ۱۵ دی ماه نمایشگاه کتاب و مطبوعات در رفسنجان برپا می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: ۵ تا ۱۵ دی ماه نمایشگاه کتاب و مطبوعات در رفسنجان برپا می شود.

به گزارش”روراستی” ایمان محمدآبادی در نشست خبری در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان افزود: نمایشگاه کتاب و مطبوعات از پنجم تا پانزدهم دی ماه جاری در کانون فرهنگی امام خمینی(ره) دایر می شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری کتابفروشی های رفسنجان در ۲۸ غرفه و با دو هزار عنوان کتاب و پیش بینی بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب دایر خواهد شد و از یکصد انتشاراتی کتاب ارائه می شود.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان بیان کرد: در حاشیه نمایشگاه کتاب، غرفه مطبوعات و سایت های محلی هم دایر است و رونمایی از پنج عنوان کتاب هم در زمان برگزاری نمایشگاه انجام می شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه در فضای ۸۰۸متر مربعی ایجاد می شود و در پایان از مردم در زمینه نحوه برگزاری که از سوی کتابفروشی های شهر انجام شده است، نظر سنجی می شود.

محمدآبادی گفت: در این نمایشگاه کتابفروشی ها متعهد شدند که حداکثر ۱۵ درصد کتابهای موجود در کتابفروشی های خود را ارائه دهند و ۸۵ درصد کتابهای چاپ دوسال اخیر کشور باشد.

وی همچنین به برگزاری آیین نکوداشت مجید طالبی و علی ایزد خواه دو خوشنویس رفسنجانی که موفق به کسب درجه استادی از انجمن خوشنویسان کشور شده اند، اشاره کرد.

محمدآبادی افزود: در این آیین که ۹ دی ماه ساعت ۳ بعد از ظهر در محل موزه ریاست جمهوری برگزار می شود، چهره های برتر خوشنویسی کشور از جمله عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان و دبیر اجرایی این انجمن و مسئولان استان و شهرستان حضور خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری شهرداری و شورای شهر و کارخانه کاشی الماس کویر یکی از آثار این دو خوشنویس روی کاشی چاپ و به صورت کتیبه ای در دو پارک سطح شهر نصب می شود ضمن اینکه از ماکت کار در آیین نکوداشت رونمایی می شود.

محمد آبادی از اجرای موسیقی زنده (کنسرت) در تاریخ ۱۰ دی ماه در تالار لوکس طلایی نیز یاد کرد و گفت: مجری این برنامه مؤسسه موسیقی هزاردستان است که محمد علیزاده به طور زنده برنامه اجرا می کند.

وی یادآور شد: به دنبال حساسیت ایجاد شده در کنسرت قبلی برای معادل سازی واژه ای به جای کنسرت، اجرای موسیقی زنده جایگزین شد و در تبلیغات هم از این واژه استفاده می شود.

این مسئول همچنین بیان کرد: ما در کنسرت قبلی از طریق پیامک به افرادی که بلیط تهیه کرده بودند تذکراتی مبنی بر رعایت شئونات اسلامی و پوشش، داده بودیم و در این برنامه زنده موسیقی با تقسیم کردن سالن به سه بخش امیدواریم تأثیرگذار باشد.

وی متذکر شد: بخش میانی سالن  مربوط به خانواده ها و دو بخش خواهران و برادران که به صورت مجردی حضور می یابند نیز جدا خواهد بود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، نمایشگاه، کتاب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :