روزی به یادماندنی برای فرهنگ و هنر رفسنجان + عکس

  • شناسه خبر: 19204
روزی به یادماندنی برای فرهنگ و هنر رفسنجان + عکس

در آیین نکوداشت و اعطای درجه استادی مجید طالبی زاده و علی ایزدخواه هم زمان ساختمان انجمن خوشنویسان از سوی فرماندار تأمین شد.

در آیین نکوداشت و اعطای درجه استادی مجید طالبی زاده و علی ایزدخواه هم زمان ساختمان انجمن خوشنویسان از سوی فرماندار تأمین شد.
به گزارش”روراستی” به همت روابط عمومی مس منطقه کرمان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان آیین نکوداشت دو استاد خوشنویسی رفسنجان در سالن آمفی تئاتر موزه ریاست جمهوری برگزار شد.
این آیین در حالی به سمت آغاز شدن می رفت که جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر به ویژه هنرمندان خوشنویس با دسته گلهایی در دست به سمت سالن محل برگزاری آیین روانه بودند و البته تعدادشان کم هم نبود.
مسئولان روابط عمومی مس منطقه کرمان و مس سرچشمه همانند دیگر برنامه های فرهنگی هنری شهرستان زودتر از همه در محل حاضر بودند تا مراسم استقبال از اساتید انجمن خوشنویسی کشور که میهمانان ویژه این مراسم بودند را انجام دهند.
مراسم آغاز شد و سیدعلی میرافضلی مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان و پژوهشگر به نام استان کرمان و بلکه کشور که از بانیان این مراسم بود به حاضران خیر مقدم گفت.
میرافضلی عنوان کرد :طی یک سال اخیر سومین آیین نکوداشت هنرمندان شهرستان رفسنجان است که برگزار می کنیم و این دو استاد خوشنویس شهرمان هنرجویان زیادی در این خطه از استان را پرورش داده اند.
دیگر سخنرانان مراسم مهندس ملانوری  و استاد براتی و استاد کابلی بودند و مراسم ادامه داشت تا زمان اعطای نشان استادی این دو بزرگوار فرا رسید و لوح ها و هدایای آنها تقدیم شان شد.
اما از برنامه های جنبی مراسم امروز افتتاح نمایشگاه آثار استاد طالبی زاده،استاد ایزدخواه،استاد یادگار خیام عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران از کردستان و استاد سعید زمزیا بود که ۴۶اثر فاخر در آن به نمایش گذاشته شده است.
از سوی شهرداری و شورای شهر با همکاری کارخانه الماس کویر رفسنجان دو کتیبه که ابعادشان ۲.۴۰در سه متر می باشد و اثر این دو هنرمند روی آن چاپ شده است، ساخته شده و قرار است به زودی در دو بوستان شهر نصب شود.
همچنین فرماندار شهرستان که خود از اهالی فرهنگ و هنر است از اختصاص یک ساختمان برای انجمن خوشنویسی رفسنجان خبرداد.
استاد کابلی هم که می خواست سفرش علاوه بر حضورش در رفسنجان خیر و برکت دیگری هم داشته باشد قول داد یک ماه در سال برای تدریس خط شکسته نستعلیق در رفسنجان مستقر شود.
بازدید از نمایشگاه کتاب و مطبوعات رفسنجان ادامه بخش برنامه امروز بود.
محمدآبادی رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان هم با قدردانی از زحمات روابط عمومی مس منطقه کرمان و حمایت آن ها از برگزاری این مراسم افزود:استاد میرافضلی خود از هنرمندان بزرگ کشور است و کمک کرد مراسم در شأن هنرمندان برگزار شود.

۱ ۱ ۳ ۴ ۵ ۱۱ ۱۲ ۶ ۸ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۴ ۱

۱

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،خوشنویسی،طالبی،ایزدخواه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :