رتبه اول رفسنجان در آمار طلاق توافقی

  • شناسه خبر: 19246
رتبه اول رفسنجان در آمار طلاق توافقی

رییس دادگستری رفسنجان گفت: رفسنجان بیشترین آمار طلاق توافقی در سنین پایین در استان را داراست

رییس دادگستری رفسنجان گفت: رفسنجان بیشترین آمار طلاق توافقی در سنین پایین در استان را داراست.

به گزارش”روراستی” حجت الاسلام پورمحمدی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: آمار طلاق در کشور و همچنین استان نگران کننده است.

وی ادامه داد: در زمینه طلاق توافقی در سنین بین ۱۵ تا ۲۰ سال رفسنجان بیشترین آمار استان را دارد.

رییس دادگستری شهرستان رفسنجان تصریح کرد: شهرهای بزرگ مثل مشهد، تهران، اصفهان، قم و تبریز هم آمار طلاق بالایی دارند و یک سوم ازدواج ها در این شهر ها به طلاق می انجامد و هر جا که وضع رفاه عمومی بهتر باشد طلاق بیشتر است.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۸ درصد طلاق ها در سال دوم زندگی مشترک رخ می دهد، خاطر نشان کرد: کارگروهی با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی اعم از دادگستری، بهداشت، فرهنگ و ارشاد، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، شهرداری و شورای شهر تشکیل شد و سه جلسه در آن برگزار گردید.

وی گفت: یکی از مسائل مورد بحث این جلسات حضور اعضا در کلاس هایی که در مرکز بهداشت برگزار می شود بود؛ این کلاس ها خوب است اما زمانش کم است باید دو تا دو ساعت هم بعد از ازدواج به این کلاس ها تعلق گیرد.

رییس دادگستری رفسنجان اضافه کرد: عاقدین هم باید توجیه شوند که گرفتن مدارک ازدواج منوط به گواهی گذراندن این جلسات مشاوره پس از ازدواج است.

وی تأکید کرد: در جهت ارتقا فرهنگ و مهارت های زندگی حرکت عمومی لازم است و مهارت های زندگی باید تقویت شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، طلاق، توافقی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هادی صالح زاده مداح اهل بیت

    به خاطر اینکه این جور ازدواج ها عاشقانه و بدون عقلانیت و در بسیاری از موارد چشم و ابرو و قد و بالا مهم است زندگی رهای ما به دور از زندگی اهل بیت است که این چنین فاجعه می آفریند به نظر من باید هر زوجی که میخواهد ازدواج کند اول ازدواج موقت کند بعد یک سال یا دو سال در صورت تفاهم و خلق و خوی نسبت به یکدیگر ازدواج دائم صورت پذیرد