بهره برداری از فاز اول مجموعه حاج آقا علی نوروز ۹۵

  • شناسه خبر: 19267
بهره برداری از فاز اول مجموعه حاج آقا علی نوروز ۹۵

فرماندار رفسنجان گفت: فاز اول مجموعه حاج آقا علی نوروز ۹۵ به بهره برداری می رسد

فرماندار رفسنجان گفت: فاز اول مجموعه حاج آقا علی نوروز ۹۵ به بهره برداری می رسد.

به گزارش”روراستی” مجموعه حاج آقاعلی رفسنجان توسط بخش خصوصی در حال مرمت و باز سازی است و مسیر منتهی به آن نیز در حال آماده سازی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

فرماندار رفسنجان ظهر امروز از روند آماده سازی مسیر و همچنین مرمت مجموعه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران افزود: سرعت عمل مرمت بالا و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: این مجموعه با حمایت استاندار، اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان و اداره اوقاف شهرستان رفسنجان تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان در حال مرمت است.

ملانوری عنوان کرد: قرارداد اولیه با بخش خصوصی ۱۵ میلیارد تومان بوده اما با توجه به کارهایی که در حال انجام است پیش بینی می شود بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

وی تصریح کرد: فاز اول مجموعه تا پایان سال ۹۴ به اتمام می رسد و نوروز ۹۵ پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است و مجموعه در حال حاضر توسط ۱۰۰کارگر که عمده بومی هستند و تعدادی استادکار هم از شهرهای کرمان، یزد، اصفهان و مشهد هم مشغول به کار هستند، در حال مرمت است.

فرماندار ویژه رفسنجان با بیان اینکه کار مرمت مجموعه زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی انجام می شود، خاطر نشان کرد: برای آزادسازی مسیر و ایجاد حریم طراحی لازم انجام می شود تا ساخت و ساز طبق قوانین میراث فرهنگی در حریم بناها صورت گیرد.

ملانوری اظهار کرد: این مجموعه به مکانی اقامتی بر اساس استانداردهای هتل ۴ ستاره تبدیل می شود و در کشورمجموعه ای بی نظیر خواهد شد.

وی همچنین به فراهم نمودن مسیر مناسب توسط شهرداری، بخشداری مرکزی و دهیاری های قاسم آباد، مهدی آباد واحد و عباس آباد حاجی اشاره و بیان کرد: روشنایی معابر و گلکاری و ایجاد بلوار در طول مسیر تا ابتدای مهدی آباد واحد توسط شهرداری انجام خواهد شد و روشنایی بقیه مسیرهم توسط اداره برق و دهیاری ها انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: یخدان تاریخی روستای عباس آباد حاجی هم توسط دهیاری این روستا مرمت خواهد شد که با توجه به نزدیک بودن دو روستای عباس آباد حاجی و قاسم آباد در صورتی که گردشگران بخواهند از این بنای تاریخی هم دیدن کنند فضا آماده باشد.

فرماندار رفسنجان گفت: سرایداری سرمایه گذار بخش خصوصی این مجموعه قول داده پس از اتمام کار ۱۰۰نفر به طور دائمی در این مجموعه برای خدمات مشغول به کار شوند.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، حاج آقا علی، فازاول
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد مهدی بخشی

    امیدواریم صحبت های فرماندار محترم عملی بشود.