نجات جان مادر باردار در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان

  • شناسه خبر: 19613
نجات جان مادر باردار در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از نجات جان یک مادر باردار توسط پزشکان مجرب و متخصص بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان خبر داد.

به گزارش”روراستی”  دکتر علی اسماعیلی ندیمی گفت: خانم بارداری در تاریخ پنجشنبه ۱۰ دی ماه به علت تنگی نفس و تب و سرفه به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان مراجعه و در بخش ویژه تنفسی بستری می شود.
وی افزود: این خانم عصر همان روز به علت تشدید تنگی نفس به بخش ICU منتقل می شود و به علت تشدید بیشتر تنگی نفس در روز بعد نیاز پیدا می کند که از طریق دستگاه تنفسی به وی تنفس داده شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: با توجه به این که این خانم باردار در حاملگی بیشتر از ۳۶ هفته بوده و می توانسته زایمان کند. عصر روز جمعه ۱۱ دی ماه گروهی از پزشکان شامل متخصص بیهوشی، ۲ نفر متخصص زنان و زایمان، متخصص عفونی، متخصص ریه و پزشکانی که لازم بود که مجموعاً ۱۰ نفر بودند بر سر بالین بیمار حاضر که تا حدود ۱۲ نیمه شب این بیمار با وجودی که از دستگاه تنفس استفاده می کرد، زایمان طبیعی کرد.
دکتر اسماعیلی ندیمی با اشاره به این که نوزاد این خانم در سلامت کامل به دنیا آمد، تصریح کرد: پس از زایمان طبیعی، این بیمار چند روزی حالش خوب نبود و از روز سوم بعد از زایمان طبیعی به تدریج حال عمومی اش رو به بهتر شدن نهاد و خوشبختانه درمانهای متعددی که برای وی گذاشته شده بود به تدریج کم شد و در تاریخ ۲۰ دی به بخش عادی منتقل و ظرف یکی دو روز آینده قابل ترخیص می باشد.

۱۱
وی در پاسخ به این سوال که این خانم مبتلا به آنفلوآنزا بوده است یا خیر، گفت: در بستری مشکوک به آنفلوآنزا بود اما پس از انجام آزمایش این مورد منفی شد.
دکتر اسماعیلی ندیمی با قدردانی از همکاران خود و پزشکان مجربی که توانستند این خانم را از مرگ حتمی نجات دهند، خاطرنشان کرد: نظام مراقبتی کشور حساسیت بیشتری نسبت به زنان باردار دارد و از طرفی این بیمار شرایط خاصی داشت بنابراین نیاز بود که گروههای مختلف پزشکی اظهارنظر و مداخله کنند.

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،مادر باردار،بیمارستان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :