وجود بیش از ۲هزار نوع گیاه دارویی در استان کرمان

  • شناسه خبر: 19685
وجود بیش از ۲هزار نوع گیاه دارویی در استان کرمان

استاندار کرمان گفت: بیش از دو هزار انواع گیاهان دارویی در استان کرمان وجود دارد.

به گزارش”روراستی” علیرضارزم حسینی در حاشیه دیدار با کارگردان فیلم« مرگ برکه، تولد ماه» در فرمانداری رفسنجان افزود: یکی از برندهای استان کرمان وجود مردم سخت کوش در طول تاریخ است.

وی بیان داشت: با وجود خشکسالی اما مردم، کویر را رها نکردند و استقامت و نجابت این مردم باعث شد ۲۵ درصد باغات کشور متعلق به این استان باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه قدمت استان کرمان به چندهزاسال می رسد و این استان مرکز تجارت جنوب کشور بود، تصریح کرد: کاروانسراهایی که در استان کرمان وجود گواه این امر است.

وی خاطر نشان کرد: مردم کانادا با وجود بارندگی سه هزار میلی متری در آب صرفه جویی می کنند اما در استان کرمان که میانگین بارندگی ۱۲۵ میلی متر و بعضی مواقع زیر ۱۰۰میلی متر است، صرفه جویی نمی شود و خشکسالی به قدمت تاریخ مردمان این دیار است که خودشان متوجه آن نبودند.

رزم حسینی بیان داشت: مردم از ذخیره های زیرزمینی بر اساس نیازشان برداشتند و این استان رودخانه دایمی ندارد، اما مقامت مردم در این کویر توانسته پسته، خرما و بیش از دو هزار نوع گیاه دارویی را پرورش دهد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان کشوری است که همه چیز دارد، تصریح کرد: ۴۰درصد ارزش افزوده کشور متعلق به استان کرمان است و از ۴۰ سال پیش اکتشاف معدنی در این استان صورت نگرفته که اگر این کار انجام می شد معادن جدیدی کشف می کردیم.

وی گفت: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری هم میراث معرفی نشده زیادی در استان داریم.

۱۵

وی قدمت قالی کرمان را بالای ۵۰۰سال عنوان کرد و ابراز داشت: ما اولین صادرکنندگان قالی به آمریکا هستیم و طرحی که قالی کرمان دارد مخصوص آمریکا بود.

استاندار کرمان تأکید کرد: استان کرمان باید یک برند شود و برند کردن محصولات مختلف کار بزرگی است.

وی همچنین به وجود یک شهرستان که هیچ چاه غیر مجاز آبی در آن حفر نشده است، اشاره و خاطر نشان کرد: شهرستان راور به دلیل تعصب مردمش و توجه به حلال چاه غیر مجازی حفر نکرده اند.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،گیاهان، دارویی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :