استفاده از دانش در کشاورزی و افزایش عملکرد محصول

  • شناسه خبر: 19762
استفاده از دانش در کشاورزی و افزایش عملکرد محصول

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: با ورود دانش به مزرعه شاهد افزایش بهره وری و عملکرد محصول هستیم.

به گزارش”روراستی“عباس سعیدی با بیان اینکه آب مهمترین مسئله در بخش کشاورزی است افزود: دولت اعتبارات خوبی در زمینه آبیاری تحت فشار اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: هیچ محدودیتی برای آبیاری تحت فشار نداریم و کشاورزان هر میزان نیاز داشته باشند می توانند از تسهیلات بلاعوض در این زمینه استفاده کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان ادامه داد: خرده مالکی یکی از معضلات دریافت تسهیلات بوده اما افراد توانستند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه بهره وری در بخش کشاورزی اهمیت دارد، اذعان داشت: ورود دانش به مزرعه سبب افزایش عملکرد محصول شده است.

وی به عملکرد برخی کشاورزان نمونه در استان اشاره کرد و گفت: در حالی که میانگین برداشت پسته کمتر از یک تن در هکتار بوده اما کشاورز نمونه دو تن برداشت داشته و در مورد سیب زمینی هم ۱۶۰ تن توسط نمونه کار برداشت شده در حالی که متوسط برداشت حدود ۶۰ تن در هکتار بوده است.

سعیدی در ادامه خاطر نشان کرد: احداث یک هزار هکتار گلخانه در استان مطرح است و ۷۸۰ میلیون دلار برای آن مصوب شده، سیستم آن وارداتی و هم اشتغالزایی دارد و هم برای صادرات محصول اعم از گل و اقلام خوراکی تدابیر اندیشیده شده است.

 

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :