معاون فرماندار رفسنجان ویلچرنشین شد

  • شناسه خبر: 19794
معاون فرماندار رفسنجان ویلچرنشین شد

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رفسنجان بنا به درخواست یکی از معلولان روی ویلچر نشست.

به گزارش”روراستی” جلسه مناسب سازی محیط برای معلولان امروز در دفتر معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رفسنجان و با حضور دستگاههای مربوطه برگزار شد.

مهندس علیمرادی در این جلسه توجه به معلولان را از احکام  دین و شریعت اسلام دانست و افزود: ما باید به خاطر مسلمان بودنمان در این راستا گوی سبقت را از سایر کشورهای غیر اسلامی بگیریم.

وی بر فرهنگ سازی جامعه در برای رعایت حقوق معلولان تأکید کرد و گفت: این مهم ابتدا باید از خانواده شروع شود و در سطح جامعه گسترش یابد.

در این جلسه مصوبات جلسه قبل مورد بررسی قرار گرفت.

حیدری رییس اداره بهزیستی با گله مندی از عدم تناسب محیط با وضعیت معلولان افزود: محیط باید به گونه ای باشد که معلولان بدون نیاز به کمک دیگران بتوانند کارهای خود را انجام و رفت و آمد کنند.

وی همچنین نارضایتی معلولان از دسترسی به عابربانک ها را مطرح کرد.

۴

عدم تعامل با نظام مهندسی موضوع مهمی بود که در این جلسه مطرح شد.

نماینده نظام مهندسی با اشاره به اینکه کلیه ساختمان سازی ها باید از فیلتر نظام مهندسی رد شوند، تصریح کرد: برای پروژه هایی مانند ستاره، پیامبر اعظم(ص)، آگاه و…نظام مهندسی سهمی ندارد و داشتن مسئول فنی مستقل را مطرح می کنند، افزود: نظارت بر کلیه ساختمان ها در حیطه قانونی نظام مهندسی است و ارگان ها باید برای ساخت و ساز با نظام مهندسی هماهنگ باشد تا معضلات فنی ایجاد نشود.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان نیز نوشتن صورت جلسه را بی فایده خواند و گفت: باید هر چه گفته می شود عملی شود، به ادارات مهلتی داده شود تا نسبت به مناسب سازی ورودی اداره و راحتی معلولان اقدام کنند.

محمد آبادی اذعان کرد: تا یکماه آینده ورودی مجتمع افصح هجری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راحتی رفت و آمد معلولان مناسب سازی خواهد شد.

دو کم توان جسمی موفق و به نام شهرستان در این جلسه از مشکلات جامعه معلولان شهرستان گفتند.

محمدرضا صفری عدم درک معلولان را یکی از موانع پیشرفت معلولان مطرح کرد و از قانون مناسب سازی محیط که سال ۸۴ به تصویب رسیده اما هنوز کاملا اجرایی نشده گفت.

۶

وی خواستار ایجاد رمپ جلوی ورودی ادارات و ایجاد پل مناسب جلوی مغازه ها شد و پارکینگ ویژه معلولان را از نیازهای اساسی این قشر برشمرد.

همچنین مهدیه کاظمی دیگر کم توان جسمی موفق رفسنجان هم خواستار ایجاد پارکینگ ویژه معلولان و ارائه برچسب ویژه معلولان از سوی راهنمایی و رانندگی به خودروی معلولان شد.

محمدرضا صفری در بین جلسه از علیمرادی خواست تا مدتی به جای او روی ویلچر بنشیند و جلسه را از روی ویلچر ادامه دهد و این مسئول هم با کمال میل پذیرفت و روی ویلچر نشست و جلسه را ادامه داد.

وقتی که از آقای علیمرادی احساسش را در مورد نشستن روی ویلچر جویا شدیم گفت« احساس سوختن به تماشا نمی شود، آتش بگیر که بدانی چه می کشم».

۲

 

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،ویلچر،معلول
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • یه بنده خدا

    اینها درد مردم را هم همینگونه احساس می کنند.