ادارات واقع در بلوار جمهوری بدون رعایت حریم و بستر رودخانه ساخته شده اند

  • شناسه خبر: 19825
ادارات واقع در بلوار جمهوری بدون رعایت حریم و بستر رودخانه ساخته شده اند

مدیر امور منابع آب رفسنجان گفت: هر گونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها ممنوع است و اداراتی که در بلوار جمهوری در بستر رودخانه ایجاد شده اند هیچگونه مجوزی از اداره آبیاری دریافت نکردند.

علی احمدی پور در گفت و گو با خبرنگار “روراستی” در زمینه پیگیری ساخت و ساز ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه سلامت، پزشکی قانونی و دیگر ساختمان های همجوار آن در بستر رودخانه افزود: طبق قانون بستر و حریم رودخانه در اختیار وزارت نیرو  و آب منطقه ای است و هر گونه دخل و تصرف در بستر رودخانه خلاف قانون است.

۱۸

وی ادامه داد: برای هر نوع ساخت و ساز در حریم رودخانه ولو اینکه رودخانه چند سال آب آوری نداشته باشد باید از اداره آبیاری استعلام شود، رودخانه هایی هستند که بعد از ۵۰، ۱۰۰ و یا حتی ۵۰۰سال آب آوری داشتند و خسارت های جانی و مالی زیادی بر جا گذاشتند.

مدیر امور منابع آب شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه چندین بار به فرمانداری مکاتبه کردیم که ارگان ها و ادارات قبل از آن که مجوز ساخت و ساز صادر کنند باید استعلامات لازم از این اداره را دریافت کنند، خاطر نشان کرد: برای زمینی که در حریم و بستر رودخانه واقع شده باشد هیچگونه مجوزی صادر نخواهد شد.

وی بیان کرد: متولیان واگذاری زمین اعم از بنیاد مسکن، اموراراضی، راه وشهرسازی و شهرداری باید تعامل داشته باشند و قبل از واگذاری زمین قانون را رعایت کنند و مجوز از اداره ما دریافت کنند.

احمدی پور عنوان کرد: در وسط شهر رفسنجان سه رودخانه مهم وجود دارد که کبوترخان یا لاله زار، رودخانه شور و رودخانه صادق آباد هستند که این رودخانه از روستای آلاچیق سرازیر می شود،  در منطقه آلاچیق هم همین ساخت و سازها غیر قانونی انجام شده که بسیار خطرناک است و باید توجه شود که خطرات جانی و مالی زیادی در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در روستاهای دره در و داوران هم حریم رودخانه رعایت نشده و ساخت و ساز انجام می شود که در این زمینه با دهیاران و بخشداران جلساتی برگزار و از طریق پاور پوینت مطالبی را برای آن ها بازگو کرده ایم.

وی با بیان اینکه قرار است این رودخانه ها رتبه بندی شوند و برای تعیین حد بستر در اختیار مشاور و پیمانکار قرار گیرند، خاطر نشان کرد: در شهر رفسنجان متأسفانه مطالعاتی در زمینه حریم و بستر رودخانه ها صورت نگرفته است.

مدیر امور منابع آب شهرستان رفسنجان با بیان اینکه اولویت رتبه بندی با رودخانه های داخل شهر است، اذعان داشت: اگر جلوی این ساخت و سازها گرفته نشود اتفاقی که در شمال کشور  در زمینه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه افتاد در اینجا هم رخ خواهد داد.

وی در ادامه با اذعان بر اینکه در شهر متولی واگذاری زمین اداره راه و شهرسازی و شهرداری است، عنوان کرد: هیچ کدام از ساختمان ها در حریم و بستر رودخانه در بلوار جمهوری ساخته شده است، از اداره ما مجوز نگرفتند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ساخت و ساز، مجوز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اکی

    چراکلینیک نوزادان مهرنمگین که همین جناب شهردارفضای سبزحریم رودخانه روصاف کرد بعدهم فروخت به دکترایرانمنش..... باوجوداین همه زمین خالی تومرکز این شهراونوقت حریم رودخانه و فضای سبز تبدیل به ساخت وساز میشه....به کجاببریم این عریضه

    حسینی

    این چه شهری هست که ما نداریم تو روز روشن داره رودخانه خواری میکنن فرماندار هم میره بازدید زور هیچ کس هم نمیرسه واقعا که شهر ما و مسئولینش نوبرن جناب فرماندار ناسلامتی شما مسئولین تا کی میخواین چشم به روی تخلفات ببندید شما که همش دم از قانون و قانون مندی میزنین ناسلامتی

    اکبریان

    متاسفم برای شهری که شهردارش حاضر به هر قیمتی برای مردم شهرش گرفتاری درست کنه زمین های اطراف رودخانه رو به خاطر حیم رودخانه از صاحبان زمین ها می گیرد و بعدا به افراد دیگز میفروشد این ضرب المثل اینجا مورد استفاده هست که هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک