انقلابی ماندن مهم است/خواص بیشترین ضربه را به انقلاب و اسلام می زنند

  • شناسه خبر: 19908
انقلابی ماندن مهم است/خواص بیشترین ضربه را به انقلاب و اسلام می زنند

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه انقلابی ماندن مهم است، گفت: خواص بیشترین ضربه را به انقلاب و اسلام می زنند.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور شامگاه سه شنبه در کانون بینش اهل بیت در جمع مردم رفسنجان با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) افزود: دغدغه حزب‌اللهی‌ها و نگرانی‌های آنان برای کشور سبب شده عده‌ای از آنها به‌عنوان دلواپسان و افراطی‌ها یاد کنند.

وی بیان کرد: یک زمین سنگلاخی که باغبانی آن را شخم می‌زند و شب و روز رنج می‌خورد تا به باغی سرسبز تبدیل شود تمام توان خود را می‌گذارد که سنگ‌ها از اطراف این زمین برداشته شوند و از همه مهم‌تر نگران آفت‌های آن است که مبادا زحمات او را تباه کنند، بعد از سال‌ها اکنون درختان تنومند شدند و عده‌ای چشم طمع به این باغ دوخته‌اند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: این باغبان حق دارد نگران باشد و فرد قابل اعتمادی می‌گذارد که بعد از او به باغ رسیدگی کند.

وی با این توضیحات از انقلاب اسلامی یاد کرد و بیان داشت: این انقلاب هم پس از رهبری‌های امام خمینی (ره) و اتحاد مردم و ایمان به خدا به پیروزی رسید، دوران جنگ را پشت سر گذاشت وعده‌ای برای دفاع از میهن به جبهه رفتند و عده‌ای هم نقشی در جنگ و جهاد نداشتند و امروز به ثمر نشسته و چشم ایادی استکبار به ایران است.

رمضانی‌پور با اشاره به اینکه بعضی‌ها برای درس‌خواندن به غرب رفتند و افتخار می‌کنند که مدرک تحصیلی از یک کشور خارجی دارند، بیان کرد: در حالی‌که کشور ما داشته‌های زیادی دارد، رفتن به غرب از سوی هر کس که باشد حتی یک روحانی سبب درصدی تغییر نگرش و وابستگی می‌شود و این طبیعت غرب است.

انقلابی ماندن افراد مهم است/دنیاطلبی انسان را از اصلش دور می‌کند

وی افزود: افرادی بودند که یار امام (ره) و انقلابی بودند اما عواملی سبب شد آن‌ها از انقلابی بودن خود فاصله بگیرند و مواضعی علیه انقلاب بگیرند.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: مهم انقلابی ماندن افراد است، اینکه طرف در زمان امام (ره) چه‌کاره بود و امروز چه‌کاره است، مهم است، زمان پیامبر(ص) اگر صد نفر می‌ماندند آن وضعیت پیش نمی‌آمد و اوضاع بهتر از آن بود که آن روز رقم خورد.

وی گفت: دنیاطلبی یکی از عواملی است که انسان از اصل جدا می‌شود و پیامبر(ص) فرمودند، « بیشترین چیزی که از آن برای امتم می‌ترسم برکاتی است که خداوند از زمین نصیب شما می‌کند که همان زرق و برق دنیوی است».

وی از روایات دیگری از نبی مکرم اسلام (ص) یاد کرد و گفت: ایشان فرمودند، «ترسناک‌ترین چیزی که از آن برای امت خود می‌ترسم زرق و برق و وفور متاع دنیاست» و نیز فرمودند، « به خدا قسم که من از فقر امت نمی‌ترسم، بلکه ترسم از این است که دنیا همچنان که به روی پیشینیان باز شد به روی شما نیز باز شود و هر گاه دنیا در نظر امت من بزرگ آید شکوه اسلام از آن گرفته می‌شود».

رمضانی‌پور بیان داشت: اگر به حرف‌های رهبر فرزانه انقلاب عمل می‌شد شکوه اسلام در جهان چند برابر الان بود.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: ما می‌توانستیم کاری کنیم بدون آنکه چیزی از دست بدهیم دشمن خودش تحریم‌ها را برمی‌داشت و همان‌طور که هیئت‌های اقتصادی از کشورهای خارجی برای همکاری با کشورمان صف کشیده‌اند، خودشان می‌آمدند و اگر به کلام نور گوش داده بودیم خودشان تحریم‌ها را یک‌جانبه برمی‌داشتند.

وی بیان کرد: امکانات کشور ما زیاد است و انقلاب ما به سایر کشورها صادر شده اما کشورهایی مانند بحرین، لیبی، تونس، مصر و…انقلابشان به مصادره دشمن درآمد اما هنوز ما ایمان نیاوردیم که چه قدرتی داریم که این قدرت برگرفته از قدرت لایزال الهی است.

امام جمعه رفسنجان افزود: شهدای زمان امام خمینی (ره) ایشان را خوب شناختند و بعد از امام نسبت به رهبری معرفت پیدا کرده بودند و امروز کسانی هستند که ولایت را خوب می‌شناسند که اگر نبودند معلوم نبود روزگار چگونه می‌شد.

وی تصریح کرد: رهبری برای حفظ روحیه انقلابی و جهادی تمام قد در میدان حاضر هستند و تأکید کردند که بچه‌های حزب‌اللهی و انقلابی را در دانشگاه‌ها اذیت نکنند و آن‌ها را افراطی و تندور نخوانند.

ضرورت توجه به امر به‌معروف و نهی از منکر

رمضانی‌پور از دو واجب امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و افزود: هیچ‌یک از دولت‌ها نه برای ستاد احیا و نه برای شورای فرهنگ عمومی اعتباری نگذاشته‌اند و هیچ ردیفی تعیین نکردند اما برای این فریضیتین باید هزینه کرد.

وی دنیا را بازیچه خواند و تصریح کرد: زندگی دنیا در برابر زندگی آخرت جز بهره‌ای ناچیز نیست.

رمضانی‌پور اذعان کرد: دنیاطلبی خواص از جمله چیزهایی است که ضربات مهلکی به اسلام می‌زند و زمان امام حسین (ع) خواص بودند که ایشان را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه طلحه، ابوموسی اشعری، سعدبن ابی وقاس، مروان‌بن حکم و… از جمله خواص بودند، افزود: از معاویه و ابوسفیان که توقعی نبود از اسلام پاسداری کنند، در نظام اسلامی ما نیز از لیبرال‌ها و ملی‌گراها و بعضی احزاب ملحد وابسته به شرق و غرب کسی انتظار ندارد که انقلاب را حفظ کنند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دردناک است کسی که قبل از انقلاب به‌خاطر انقلاب زندان رفت و تمام توانش را برای انقلاب گذاشت امروز علیه انقلاب برخاسته است.

در فضای آرام کشور نشستن در سمت چپ و راست رهبر که دردی دوا نمی‌کند

وی ادامه داد: انتظار می‌رفت در قضایایی که در سال ۷۸ و ۸۸ و …برای کشور پیش آمد رهبری حمایت شوند و اینطور مواقع افراد باید فدای رهبر شوند به‌ویژه خواص اینگونه مواقع باید مؤثر باشند نه زمانی که فضا آرام است چپ و راست رهبر بنشینند این که دردی دوا نمی‌کند.

وی با اشاره به فتنه سال ۸۸ خاطرنشان کرد: رهبری در ملاقات خصوصی که با عده‌ای داشتند فرمودند، « اگر این افراد می‌آمدند و توبه می‌کردند و از ملت عذرخواهی می‌کردند رها می‌شدند، این‌ها حتی حاضر به توبه هم نیستند».

رمضانی‌پور افزود: این فتنه‌گران در حبس خانگی هم دست از فتنه برنمی‌دارند و از امکاناتی که در اختیارشان گذاشتند هم سوءاستفاده کردند و انگیزه فتنه در سر دارند.

فرزندان شهدا و جانبازان صاحبان اصلی انقلاب هستند

وی هواپرستی را عامل دیگری برای ضربه زدن به اسلام دانست و تصریح کرد: کسانی که دغدغه دین و اسلام دارند باید جانانه پای اسلام بایستند به‌ویژه فرزندان شهدا و جانبازان صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند و باید با بصیرت و بینش از انقلاب پاسداری کنند.

وی ابراز داشت: بچه‌های زیادی هستند که خواستار شناخت امام خمینی(ره) هستند و از من تقاضا کردند که جلسه‌ای برگزار کنیم تا با امام آشنا شوند، معلمان در مدارس باید با روحیه انقلابی امام را بشناسانند و سر هر درسی که باشد این مهم صورت گیرد.

امام جمعه رفسنجان به انتخابات هفتم اسفند نیز اشاره کرد و افزود: آنچه مد نظر رهبر انقلاب است حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است و باید طوری در مردم بصیرت ایجاد کنیم که حماسه‌آفرینی کنند.

رمضانی‌پور اظهار کرد: باید دید در فتنه ۸۸ کدام گروه و جریان، فتنه را مدیریت می‌کردند و اگر جریان دیگری پیش آید همین گروه و طیف پشت صحنه خواهند بود.

وی تأکید کرد: باید جریان‌شناسی کرد و ما وظیفه داریم مردم را به داشتن بصیرت و انتخاب کسی که زبان انقلاب، حامی ولایت و منافع کشور است و به جناحی وابسته نیست دعوت کنیم.

امام جمعه رفسنجان افزود: جریان رقابت باید وجود داشته باشد که اگر رقابت نباشد جمعیت کمتری پای صندوق‌ها می‌‌آیند.

وی گفت: رقابت سالم و حضور حداکثری مردم رفسنجان پای صندوق‌های رأی بار دیگر نقش این مردم را در صحنه انقلاب پررنگ می‌کند.

رمضانی‌پور ابراز داشت: انتخابات در رفسنجان همیشه سالم برگزار شده و دغدغه‌ای در زمینه مجریان انتخابات در شهرستان وجود ندارد و همه متدین و پای کار هستند.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، خواص، ضربه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا

    ای کاش امام جمعه بیشتر به مشکلات مردم میرسید