بدهی بیمه ها به علوم پزشکی رفسنجان

  • شناسه خبر: 20019
بدهی بیمه ها به علوم پزشکی رفسنجان

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی هشت ماه بدهی دارند، گفت: اگر این بدهی ها پرداخت می شد خدمات بیشتری به مردم ارائه می دادیم.

به گزارش”روراستی” علی اسماعیلی ندیمی در نشست خبری با بیان اینکه بخش های بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) در حال تعمیرات است، افزود: در زمینه هتلینگ پیشرفت های خوبی انجام شده است و در دهه فجر بخش های زیادی از بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) به بهره برداری می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تأکید بر اینکه پرسنل باید همواره پاسخگو باشند، تصریح کرد: مردم حق دارند خواسته های خود را ابراز کنند و ما تلاش می کنیم اشکالات را به حداقل برسانیم.

مراجعه ۷۵ هزار نفر به بیمارستان ها و زایشگاه رفسنجان

وی عنوان کرد: سال گذشته ۷۵هزار نفر به بیمارستان های علی بن ابیطالب(ع) و مرحوم مرادی و همچنین زایشگاه نیک نفس مراجعه کردند.

وی در ادامه با اشاره به طرح تحول نظام سلامت در کشور اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان همگام با کشور پیش می‌رود و از برخی شهرستان‌ها در کشور جلوتر است.

وی بیان داشت: کاهش پرداختی از جیب مردم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح بود که میسر شد و پرداختی شهروندان شش درصد و روستاییان سه درصد است که برای بستری در بیمارستان‌های دولتی می‌پردازند.

اسماعیلی دیگر برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت را در راستای رضایت مردم خواند و تصریح کرد: بهبود و نوسازی تجهیزات پزشکی، ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها و حذف تهیه لوازم و ملزومات پزشکی از سوی همراهان بیماران و تأمین آن داخل بیمارستان هم یکی دیگر از برنامه‌های این طرح است که به ‌خوبی در حال اجراست و رضایت مردم را در پی دارد.

خرید ۱۴ میلیارد تومان تجهیزات شبکه بهداشت و درمان رفسنجان

اسماعیلی با اشاره به اینکه خرید تجهیزات سرمایه‌ای با ۴۰ درصد تخفیف نیز از سوی هیئت امنای ارزی وزارتخانه انجام شده و در اختیار دانشگاه قرار گرفته است، تصریح کرد: از ۱۰ مهر سال ۹۲ تاکنون ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این تجهیزات در شبکه بهداشت و درمان رفسنجان و انار تأمین شده که بی‌سابقه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان افزود: توسعه درمانگاه‌های سرپایی، نوسازی فضای بیمارستان‌ها و نوسازی و تجهیز خانه‌های بهداشت بخش دیگری از کارهای انجام شده در طرح تحول نظام سلامت بوده و تمام خانه‌های بهداشت شهرستان‌های رفسنجان و انار از تجهیزات نو بهره‌مند شده‌اند.

ایجاد ۴ مرکز ارتقای سلامت شهری در رفسنجان

وی ارائه مکمل‌های غذایی در خانه‌های بهداشت برای جامعه هدف اعم از زنان باردار، کودکان و افراد مسن را از دیگر اقدامات این طرح برشمرد و گفت: برنامه سلامت شهری شهرستان رفسنجان همگام با دولت پیش می‌رود و در حال حاضر مرکز شماره ۲ مناطق رحمت‌آباد و رستم‌آباد را پوشش می‌دهد که جمعیت ۱۵ هزار نفری هستند.

اسماعیلی عنوان کرد: در مجموع چهار مرکز ارتقای سلامت شهری در رفسنجان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به خروج از روش سنتی در مراکز بهداشتی، خاطرنشان کرد: در مراکز بهداشتی کارشناس تغذیه، روانشناسی و … حضور دارند و اگر این ابتکار ساماندهی شود نظام سازمان‌یافته‌ای خواهیم داشت.

اسماعیلی ندیمی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد نظام شبکه در کشور در حال ترمیم است و امیدواریم این نظام ترمیم یابد چرا که نظام بهداشتی نظامی سازمان‌یافته است.

وی از بازسازی خانه‌های بهداشت با قدمت بالای ۲۰ سال یاد کرد و افزود: پایان امسال و سال آینده با کمک خیران این خانه‌های بهداشت بازسازی می‌شوند.

بدهکاری بیمه‌ها به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه بیمه‌ها هشت ماه به این دانشگاه بدهکار هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با دریافت این معوقات بتوانیم خدمت بهتری به شهروندان ارائه دهیم.

وی به توسعه زیرساخت‌ها در راستای طرح نوین تحول سلامت اشاره کرد و گفت: ۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع ساخت‌وسازهای این دانشگاه در دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهد بود که با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط خیران، اعتبارات دولتی و اعتبارات دانشگاه انجام شده است.

درمانگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی احداث می‌شود

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: درمانگاه ویژه دانشگاه به متراژ ۳ هزار متر مربع در پردیس دانشگاه ایجاد می‌شود که تکمیل کننده زنجیره ارائه خدمات ماست و در حال حاضر اسکلت فلزی آن در حال ساخت است و در یک برنامه زمان‌بندی شده آماده ارائه خدمت جامع به مردم می‌شود.

وی ابراز داشت: احداث اورژانس استاندارد ۲ هزار متر مربعی در جوار اورژانس فعلی یکی دیگر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است که مطابق با استانداردها مجهز می‌شود، این پروژه از دهه فجر آغاز و جزو اعتبارات طرح تحول نظام سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان احداث خوابگاه ۳ هزار مترمربعی پسران، سلف‌سرویس دانشگاه، کتابخانه و سالن همایش‌ها را از دیگر فضاهای این دانشگاه برشمرد که در حال احداث است.

اسماعیلی عنوان کرد: ۳۵ هزار متر مربع پروژه در دست اقدام داریم و این پروژه‌ها با هیچ‌جا قابل مقایسه نیستند.

احداث بیمارستان جامع زنان در رفسنجان

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای نوسازی مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی اختصاص داده شده، عنوان کرد: کار مقاوم‌سازی بیمارستان امام حسین(ع) آغاز شده و قرار است این بیمارستان به بیمارستان جامع زنان تبدیل شود.

۴

بهره‌برداری از مرکز بستری انار در سال ۹۵

اسماعیلی ندیمی خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار وضعیت بدی داشت و دو پروژه در این شهرستان متوقف شده بود که در دهه‌فجر امسال مرکز بهداشتی و مرکز آموزش سلامت این شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از روند احداث مرکز بستری شهرستان انار یاد کرد و گفت: این بیمارستان ۳۲ تختخوابی که قرار است به ۶۰ تخت ارتقا یابد در حال ساخت است و تا پایان سال ۹۵ باید تحویل داده شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان یاد کرد و بیان داشت: افتتاح مرکز کهورت که کار مطالعه ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان را دارد و تاکنون بیش از ۲ هزار نفر تحت این مطالعه قرار گرفتند.

وی افزود: تا پایان سال ۹۵ تعداد ۱۰ هزار نفر از نقاط مختلف شهرستان رفسنجان مورد انجام این آزمایشات و مطالعات قرار می‌گیرند.

وی از ایجاد رشته‌های جدید اعم از طب داخلی، بیهوشی، دستیاری، کاردانی سلامت دهان و دندان، طب سالمندی و … در این دانشگاه یاد کرد و ادامه داد: مجوز ایجاد دانشکده بهداشت را نیز دریافت کردیم و امیدواریم رشته‌های مورد نیاز کشور را آموزش دهیم.

اسماعیلی ندیمی گفت: مجوز استخدام نیرو در شبکه بهداشت و درمان انار به میزان ۷۳ نفر میسر شده ‌و سال گذشته ۷۳ پرستار و ۳۴ نیروی خدماتی به کادر این دانشگاه پیوستند.

بیمارستان خصوصی در رفسنجان ایجاد می‌شود

وی با اشاره به تأسیس بیمارستان خصوصی در رفسنجان اظهار کرد: گروهی از خیران با گروهی از پزشکان متخصص در این زمینه وارد شدند و مجوز احداث این بیمارستان نیز اخذ شده و قرار است شهرداری همکاری و نسبت به تأمین زمین اقدام کند.

اسماعیلی بیان داشت: همچنین گروهی از سرمایه‌گذاران هم ورود کردند و امیدواریم این مهم به نتیجه برسد، زیرا هم اشتغالزایی و هم گردش مالی بالایی در شهر ایجاد می‌شود.

کسب رتبه برتر در هتلینگ و آزمایشگاه دارو و غذا

وی عنوان کرد: بیمارستان علی بن‌ابیطالب(ع) رفسنجان در بین ۵۷۰ بیمارستان دولتی یکی از رتبه‌های برتر هتلینگ را کسب کرده و آزمایشگاه دارو و غذا این دانشگاه نیز هفته گذشته موفق به اخذ رتبه برتر کشور شده است.

اسماعیلی متذکر شد: برخی پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر شهرستان‌های رفسنجان و انار شامل هشت خانه بهداشت، خانه پزشک، پایگاه اورژانس، نوسازی بعضی از بخش‌های بیمارستان علی بن ابیطالب(ع)، رادیوگرافی، ماموگرافی و … می‌شود.

۲

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، بیمه،بدهی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا

    سلام دست آقای دکتر اسماعیلی درد نکنه خداوند توفیق بدهد تا دستگاه آنالیز پیش میکر هم واردرفسنجان شود وپیس در همین شهر به نیازمندان واگذار شود و متخصص بیاورند تا پیسرادر بدن نصب کنندکنندبا تشکر