تشریح عملکرد نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس+عکس

  • شناسه خبر: 20174
تشریح عملکرد نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس+عکس

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در جمع تعدادی از مردم در مسجد امام(ره) به تشریح عملکرد دوره نمایندگی خود پرداخت.

به گزارش”روراستی“حسین آذین در جمع مردم رفسنجان پنج شنبه شب در مسجد امام خمینی(ره) با تبریک دهه فجر افزود: وضعیت اقتصادی کشور در این دوره نابسامان بوده و با شروع نمایندگی نرخ ارز دچار شوک شد، تحریم‌ها افزایش یافت، فروش نفت کاهش یافت و ارزش آن به زیر ۳۰ دلار رسید و همه دست به دست هم داد، وضعیت اقتصادی کشور را نابسامان کرد، اما سنگ بناهای خوبی باوجود این مشکلات گذاشته شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت مس نابه‌سامان شد، تصریح کرد: در زمینه نیروی انسانی مس اقداماتی که انجام شده در این سال‌ها فرصتی برای پیگیری نمانده بود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته فرصت سرمایه‌گذاری در مسائل صنعتی را از دست دادیم، تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته هیچ پروژه بزرگ صنعتی نداشتیم و حجم سرمایه‌گذاری در این ۱۰ سال ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که به طور متوسط سالی ۱۰ میلیارد تومان با پیگیری‌های انجام شده اکنون در منطقه ویژه بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا و بیش از یک هزار میلیارد تومان در خارج از منطقه در حال سرمایه‌گذاری است.

آذین با بیان اینکه منطقه ویژه به منطقه عام تبدیل شد و الان بیش از ۱۶ پروژه در این منطقه در حال اجرا است، عنوان کرد: یکی از این پروژه‌ها فروکروم توسط چینی‌ها بوده که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری و در حال اتمام است که اگر مشکل پست برق آن رفع شود، حدود ۲۰۰ نفر اشتغالزایی دارد، ضمن اینکه چینی‌ها اعلام سرمایه‌گذاری برای پروژه دیگری دارند.

۱

وی ادامه داد: پروژه پتروشیمی فجر کرمان که ۲۵ درصد سهم رفسنجان است، پالایشگاه، نیروگاه ۵۰ مگاواتی، موتورسیکلت برقی، همچنین برای پروژه پتروشیمی که سه برابر پتروشیمی فجر کرمان است در حال پیگیری هستیم و تخصیص آن را گرفتیم و سرمایه‌گذار جذب شده است.

آذین ادامه داد: پروژه آلومینیوم، ساخت ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری که با پیگیری‌های زیادی که انجام شد توانستیم برای مجتمع صنعتی بگیریم و تعدادی اشتغالزایی دارد، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی به نمایندگی شرکت النکور زمین تخصیص داده شده و در شرف انعقاد قرارداد بوده و سال آینده کار شروع می‌شود از دیگر اقدامات پیگیری شده در دوران نمایندگی است.

وی با بیان اینکه پیگیری ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی انار، اشتغال ۷۹۰ نفر از بچه‌های رفسنجان در مس که ۵۰۰ نفر سهم مسلم ما بود و هر کدام از شهرستان‌های سیرجان و شهربابک هم همین میزان سهم داشتند با پیگیری موفق شدیم، عدد ۵۰۰ را به ۷۹۰ برسانیم.

وی با بیان اینکه پیشنهادی که من به دانشگاه ولیعصر (عج) دادم در مورد سم که گروه شیمی این دانشگاه در مورد ۹ سم مورد استفاده کشاورزان آزمایشات تکنیکال انجام دادند و این سموم در آزمایشگاه تکنیکال تولید و با حکم معاون فناوری رئیس جمهور شرکت دانش‌بنیان در این زمینه به ثبت رسیده است.

وی ابراز داشت: ساخت این سموم صنعتی‌سازی شود و با این اتفاق حدود یک هزار میلیارد تومان از استان کرمان صرفه‌جویی ارزی می‌شود و نیاز به واردات سم نداریم.

این مسئول با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل در رفسنجان آب است، تصریح کرد: از دهه ۴۳ و ۵۰ دشت رفسنجان بحرانی اعلام شده و مسئله آب از همان زمان بوده و باید سال‌ها قبل دنبال سرمایه‌گذاری صنعتی می‌رفتیم.

وی اضافه کرد: ۹۴ درصد آب در استان کرمان در بخش کشاورزی، دو درصد در بخش صنعت و چهار درصد در بخش شرب و بهداشتی مصرف می‌شود، برای افزایش  آب صنعتی که در پروژه‌های صنعتی به‌ کار گرفته شود، انتقال آب از خلیج فارس در دستور کار بود و مجمع نمایندگان آن را پیگیری که مصوب و اجرا می‌شود.

آذین خاطرنشان کرد: برای این مهم  لوله‌ها به میزان ۲ هزار تن خریداری و تخلیه شده و مسیر آمدن برداشت شده  و در حال انجام است و سه سال طول می‌کشد به منطقه برسد.

۲

وی ادامه داد: سالی ۱۰ میلیون‌ متر مکعب برای فاز اول این پروژه است و ۲۲۰ میلیون ‌متر مکعب فاز دوم و به شهرستان‌های رفسنجان سیرجان و شهربابک می‌رسد.

آذین با اشاره به اینکه در زمینه آب شرب در تمام شهرستان و حومه و شهرهای اطراف مشکل داریم، افزود: آب شیرین به سختی پیدا می‌شود، لذا انتقال آب شرب از بهشت آباد چهارمحال پیشنهاد و مصوب شد و اسم پروژه هم شمال استان کرمان است که اول به انار و رفسنجان و بعد کرمان زرند و منتقل می‌شود.

وی گفت: دولت برای این پروژه اعتبار گذاشته و از اوایل سال ۹۵ اجرا شروع می‌شود و در زمینه آب شرب رفسنجان حدود شش سال قبل از نمایندگی اعلام کردم و وقتی متوجه شدم که آب ناسالم بوده، مکاتبات با وزیر نیرو انجام دادم و آب رفسنجان ۱۰ برابر میزان مجاز آرسنیک دارد که سمی و خطرناک است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سد مخزنی پیامبر اعظم(ص) کامل شد، تأکید کرد: آبیاری تحت فشار یکی از کارهای مهم در بحث کشاورزی برای مدیریت آب‌های موجود است و در این زمینه مشکلاتی در بحث زمین‌ها وجود داشت که با پیگیری‌های انجام شده مشکلات برطرف شد و مقام اول جذب اعتبارات را رفسنجان در استان و استان کرمان در کشور دارد.

وی عنوان کرد: آب شرب روستاهای شرقی مشکلش برطرف شد و خیلی روستاهی دیگر شهرستان نیز در این زمینه مشکل‌شان رفع شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه احداث فاضلاب شهری پیگیری کردیم و پیمانکار آمد، گفت: اما در اجرا دچار مشکل شدیم و الان شرکت روسی اعلام آمادگی کرده که کار ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه در ورودی راه‌های مواصلاتی انقلابی ایجاد شد، بیان کرد: سال اول مجلس در بودجه ۹۲، ۵۰۰ هزار تن قیر یارانه‌ای، سال ۹۳ به یک میلیون تن و ۹۴ به میزان ۲ میلیون تن قیر یارانه‌ای رسید و موجب شد، راه‌های زیادی آسفالت و بهینه‌سازی شود.

آذین احداث باند دوم رفسنجان – هرمزآباد که ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود، باند دوم شریف آباد تکمیل محور نوق – بافق، باند دوم کشکوییه در حال انجام است، روکش جاده کشکوییه هرمزدآباد و … از دیگر موارد در زمینه راه‌ها برشمرد

۵

وی بیان کرد: احداث کمربند شرقی مصوب شد و در حال انجام است ، تکمیل پروازها، افزایش پروازها و پرواز عتبات و کیش هم در آینده برقرار می‌شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزایش اعتبار برای طرح‌های هادی روستا که اخذ شده، بودجه برای تکمیل بیمارستان امام حسین(ع)، احداث و تکمیل دانشکده پزشکی، پردیس دانشگاه ، احداث پلی کلینیک برای بیمارستان تأمین اجتماعی که در سال ۹۵ ساخته می‌شود.

آذین موافقت ساختمان جدید بیمه سلامت، اخذ موافقت احداث بیمارستان انار و تخصیص بودجه آن که در حال انجام است، اخذ مجوز استخدام ۷۲ نفر برای بیمارستان، راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان انار احداث آی‌سی‌یو دو بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع)، تجهیز و اختصاص چند دستگاه آمبولانس، احداث مجموعه ورزشی توسط مس در مناطق محروم که الان در منطقه رحمت‌آباد و رستم‌آباد ۶۰ درصد پیشرفت دارد را دیگر اقدامات در طی این دوره عنوان کرد.

وی گفت: سالن ورزشی کشکوییه ۸۰ درصد پیشرفت دارد، سالن ورزشی قاسم‌آباد با ۳۰ درصد پیشرفت، سالن چندمنظوره اداره ارشاد، تعداد زیادی سالن ورزشی در مناطق مختلف و تکمیل ورزشگاه مس که در حال انجام است از مهم‌ترین کارها بوده است.

آذین تصریح کرد: در بحث گاز تمام مناطق رفسنجان تعیین تکلیف شدند و راویز در اولویت است که بعد از اتمام مناطق شهرستان، راویز هم گازدار می‌شود.

وی ابراز داشت:در زمینه مشکلات برق همراه با فرماندار، شهردار، مدیر عامل شمال کرمان با مدیرعامل شرکت توانیر ملاقات داشتیم و مشکلات زیادی از برق شهرستان رفع شد، اجرای شبکه روشنایی شهرک یادگار امام و شهرک یک‌هزار واحدی، ساختمان اداره برق برای رفع افت ولتاژ، فرستنده دیجیتال در رفسنجان و انار کمک ۲۰ میلیون تومانی برای تجهیز نیروی، کمک برای ساختمان بنیاد شهید، خودرو برای جهاد کشاورزی، دامپزشکی، نیروی انتظامی و … دیگر کارها بوده است.

این مسئول ادامه داد: موافقت احداث سالن تشریح و اداری برای پزشکی قانونی که در حال احداث است، پیگیری ارتقا دهستان شریف آباد، بیاض و لطف‌آباد که برای جوادیه فلاح مجوز دریافت شده و به زودی این امر محقق می‌شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی  گفت: برای انتقال اردوگاه افاغنه بیرون از شهر که طی پیگیری‌ها و جلساتی برگزار شده است، اقدام کردیم.

وی ۸۰ واحد مسکونی برای اقشار زیر پوشش را کاری مهم دانست و ادامه داد: حضور در جمع خانواده‌های شهدا، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی کاری ارزشمند است و سبب برطرف شدن بسیاری از مشکلات دانست.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،عملکرد، نمایندگی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مسلم

    خودمونیم - تا رای میخواست همه کار میکرد - جاده نوق رو دو بانده میکرد ، درمانگاه ها رو ۲ شفیفته میکرد پس چی شد ؟؟؟؟؟؟؟ خب دیگه معلومه که با این وعده های سر خرمن باید جلسه اش شلوغ باشه

    بلور

    جلسه که شلوغ نبود و انتظارم نمیرفت شلوغ باشه. بهر حال نماینده ای که طی ۴ سال حتی یه نطق کوچیک هم توی مجلس نداشته انتظار بیشتری نمیشه داشت ولی خودمونیم ها شما هم خوب عکسای ضد تبلیغ میذارید :-) اصلا هم معلوم نیست که دوسش ندارید

    صدیقی

    به نظر جلسه تبلیغاتی بود چون دو ماه پیش در خبرها به نقل از ایشان داشتیم که باند دوم جاده رفسنجان به نوق از اول بهمن شروع می شود ولی خبری از شروع آن نیست. چرا؟

    مجلس

    وای چقدر شلوغ بوده این مراسم معلوم میشه ۴سال بعد دوباره نماینده است