بانوان کارآفرین حمایت شوند

  • شناسه خبر: 20528
بانوان کارآفرین حمایت شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: ضرورت دارد بانوانی که در زمینه اشتغال گام برداشتند، حمایت شوند و موانع از سر راه آنها برداشته شود.

به گزارش”روراستی“فاطمه‌السادات حسینی در همایش مشاوران فرمانداران استان کرمان در فرمانداری رفسنجان افزود: امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت فیلسوف و عارف در مورد زنان می‌فرمایند «نهضت خود را مدیون زنان هستیم، مردان به تبع از زنان انقلاب کردند و زنان پیشگامان انقلاب هستند».

وی با بیان اینکه شهرستان رفسنجان در زمینه اقتصادی فعالانی بانو دارد، تصریح کرد: شیرزنانی وجود دارند که در حوزه‌های فعالیت مردان ورود کرده و موفق هستند.

حسینی با بیان اینکه زنان توانمندی‌های زیادی دارند و اگر بخواهیم در زمینه مسائل فرهنگی، تحکیم بنیاد خانواده و مسائل دینی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق باشیم، باید به زنان که سرمایه‌های اجتماعی هستند، توجه داشته باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و مشارکت‌هایی که مطابق با شئونات باشد، هیچ‌وقت به خانواده آسیب نمی‌زند، افزود: تعامل و رشد فرهنگی خانواده به رشد جامعه کمک می‌کند.

وی بیان کرد: اگر به زنان در حوزه‌های مختلف توجه شود و مسئولان این تعامل را با بانوان داشته باشند، خدمات دولت و مشارکت مردم افزایش می‌یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه اکنون اقتصاد مقاومتی جهاد تلقی می‌شود، عنوان کرد: در استان کرمان بیشترین صندوق تعاونی برای بانوان رفسنجانی است و برای اشتغال پایدار در روستاها شرکت تعاونی روستایی راه‌اندازی و آموزش‌های لازم ارائه شود.

حسینی گفت: سال ۹۵ در هر شهرستان پنج روستا با حضور پررنگ بانوان در حوزه مشاغل خانگی و مشاغل زنجیره‌ای فعال می‌شود و این مهم به بحث فعالیت‌های اقتصادی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد بانوان در صنایع دستی و ۹۵ درصد در زمینه قالی فعال‌ هستند، اما پته و قالی ساماندهی نشده است.

حسینی اضافه کرد: اگر مادر خانواده سالم باشد، خانواده سالم و جامعه سالمی داریم و کارگاه‌های آموزشی برای پایین آوردن هجمه‌های شبکه‌های اجتماعی مهم و تأثیرگذار است.

 ۱ ۲ ۳ ۵

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، بانوان، کارآفرین
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :