افتتاح ۲۸۰۰ واحد بهداشتی طی اجرای طرح تحول نظام سلامت

  • شناسه خبر: 20633
افتتاح ۲۸۰۰ واحد بهداشتی طی اجرای طرح تحول نظام سلامت

قائم‌مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی ۱۴ ماه اخیر که طرح تحول نظام سلامت اجرایی شده، ۲ هزار و ۸۰۰ واحد بهداشتی در کشور افتتاح شده است.

به گزارش”روراستی” ناصر کلانتری ظهر امروز در حاشیه افتتاح مرکز بهداشت شماره یک شهری رفسنجان افزود: به‌عنوان کسی که در کشور کار نظارت و کنترل را بر عهده دارم، هماهنگی بین‌بخشی و بین‌ساختاری که در رفسنجان وجود دارد، قابل تحسین است.

وی بیان داشت: جای تبریک به مردم رفسنجان دارد که تیم بسیار قوی در حوزه بهداشت و درمان در دانشگاه علوم‌ پزشکی این شهرستان وجود دارد و به‌روز بودن مدیریت در این دانشگاه به‌چشم می‌خورد.

قائم‌مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه مدیران نابلد منابع را هدر می‌دهند، تصریح کرد: اما مدیر خوب با کمترین منابع بیشترین بهره‌وری را دارد.

وی افزود: در بحث بهداشت کارهای خوبی انجام شده و کاهش پرداختی از جیب مردم یکی از مواردی است که رضایتمندی مردم را به‌دنبال دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از حیطه‌هایی که یک نظام را دچار تشنج و اختلال می‌کند سلامت و هزینه‌های آن است، خاطرنشان کرد: اگر در تعیین اولویت‌ها سلامت در اولویت اول ما نبود هفت برابر جهان باید متحمل این هزینه‌ها می‌شدیم.

کلانتری بیان کرد: حاکمیت باید در سه حوزه امنیت، آموزش و سلامت اولویت‌بندی کند و آموزش با عدالت بوده و رشته‌هایی باشد که نیازها را برآورده کند.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت در کشور افزود: حلقه اول ارتقای سلامت است و مردم باید توانمند شوند و بر سلامت خود تأثیرگذار باشند.

کلانتری ادامه داد: توانمندسازی مردم باید در اولویت قرار گیرد تا مردم نیاز به خدمات سطوح بالاتر و هزینه کردن بیشتر نداشته باشند.

قائم‌مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشگیری از بیماری‌ها را از سوی مردم و دولت مهم دانست و تصریح کرد: کلر زدن در آب، واکسن و… نوعی از پیشگیری است.

وی با بیان اینکه خاطرنشان کرد: بیش از ۷۵ درصد مرگ‌ومیرها به دلیل بیماری‌های غیرواگیر مزمن است و غربالگری به‌موقع و درست و مطابق با اهداف طرح تحول نظام سلامت می‌تواند نسبت به شناسایی بیماری‌ها مفید باشد.

کلانتری به ایجاد ۴ هزار واحد بهداشتی طی ۳۵ سال بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: اینها شامل ۲ هزار و ۲۰۰ مرکز بهداشتی درمانی و یک‌هزار و ۸۰۰ خانه بهداشت بوده است.

وی اضافه کرد: طی ۱۴ ماه اخیر که طرح تحول نظام سلامت اجرایی شده، ۲ هزار و ۸۰۰ واحد بهداشتی در کشور افتتاح شده که با مدت ذکر شده قابل مقایسه نیست.

قائم‌مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از حضور خیران در راستای بهداشت و سلامت مردم اظهار کرد: هدایت درست منابع در ساختارهایی که می‌توانند منابع را برای خدمات عام‌المنفعه هزینه کند کار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیز وزارتخانه ورود کرده و مراکزی ایجاد شده که به‌ویژه در زمینه کاهش آسیب‌های زنان خدمت کند، خاطرنشان کرد: در این زمینه استانداران و فرمانداران باید گام بردارند.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، بهداشت، سلامت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :