فعالیت ۹۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در رفسنجان

  • شناسه خبر: 21029
فعالیت ۹۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در رفسنجان

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان از فعالیت ۹۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان خبر داد.

به گزارش”روراستی” ایمان محمد آبادی در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، ۱۸ اسفند  سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را گرامی داشت.

وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد سال ۷۲ تأسیس شد و تعداد ۹۲ کانون دارای مجوز در رفسنجان فعال است که ۱۰ کانون هم در مرحله ثبت هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان ادامه  داد: ۵۷ کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان در روستاها و حومه و ۳۵ کانون در مرکز شهر فعال هستند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه این کانون ها تصریح کرد: علی رغم ظرفیت بالای کانون های فرهنگی هنری مساجد مسائلی مانند پشتیبانی و مالی، موازی کاری ها و بها ندادن به جوانترها سبب شده که کانون های فرهنگی هنری مساجد در جایگاه اصلی خود قرار نگیرند.

وی همچنین وجود ۱۶ کتابخانه مخزن دار در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان را یادآور شد و گفت: ۹ کتابخانه در شهر و ۷ کتابخانه در روستا قرار دارند، ضمن اینکه دو کتابخانه تخصصی نیز در رفسنجان وجود دارد که در مسجد الزهرا(س) و کانون فرهنگی شهید حسن عبدللهی هستند.

محمد آبادی به وجود ۸۲ هزار و ۴۰۰جلد کتاب و فعالیت ۲۰ کتابدار در کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به پایتخت کتاب ایران افزود: سال گذشته اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد و ما در رفسنجان در صدد هستیم این شهرستان را با افزایش سرانه مطالعه به پایتخت مطالعه کشور تبدیل کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان خاطر نشان کرد: به کمک خبرنگاران و دانشگاهها در این طرح فعالیت خواهیم کرد و از سال آینده استارت کار زده خواهد شد که آمارگیری سرانه مطالعه بخش اصلی در این طرح خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از معیار هایی که شاخص های فرهنگ عمومی را بالا می برد، مطالعه است، تصریح کرد: با افزایش شاخص های فرهنگ عمومی دیگر شاخص ها از جمله اقتصادی اجتماعی نیز ارتقا می یابد.

محمد آبادی تأکید کرد: اگر جامعه را مطالعه گر بار بیاوریم چیزی از آن کم نخواهد شد .

وی در پایان از برنامه های ایام نوروز یاد کرد و  گفت: با مشارکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این برنامه ها اجرا می شود و پس از ایام فاطمیه برنامه های فرهنگی هنری در سطح شهر اجرا و گروههای هنری نیز در مجتمع افصح هجری و کاروانسرای شاه عباسی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کانون، مساجد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :