تهدید حیات وحش رفسنجان توسط معدن کاوان/مسئولان، منصور آباد را دریابید

  • شناسه خبر: 21032
تهدید حیات وحش رفسنجان توسط معدن کاوان/مسئولان، منصور آباد را دریابید

حیات وحش در منطقه قرق منصور آباد به واسطه وجود معدن کاوان در خطر است و گروه دوستداران طبیعت رفسنجان خواستار حمایت مسئولان محیط زیست و جلوگیری از فعالیت معدن کاوان در این منطقه هستند.

به گزارش”روراستی” فرزاد مهدوی افزود: گروه دوست‌داران طبیعت رفسنجان از سال ۱۳۸۷ با هدف حمایت و حفاظت از زیستگاه منطقه منصورآباد رفسنجان به وسعت ۱۲۶ هزار هکتار تشکیل شد.

مدیرعامل گروه دوست‌داران طبیعت رفسنجان بیان داشت: این سازمان مردم‌نهاد هم‌اکنون با ۵۰۰ نفر عضو رسمی و افتخاری که تمام هزینه‌های حفاظتی منطقه مذکور را تأمین می‌کنند به فعالیت خود ادامه می‌دهد و بزرگترین دستاورد این گروه مردمی افزایش جمعیت پستانداران علفخوار از ۳۰ رأس در بدو آغاز کار در سال ۸۷ به ۷۳۴ رأس درسال جاری و همچنین فعالیت‌های فرهنگی است.

مهدوی ادامه داد: منطقه منصورآباد اکنون به‌عنوان نخستین قرق حیات وحش توسط بخش خصوصی در سطح کشور مطرح است که باوجود پیگیری‌های بسیار و موافقت تمام دستگاه‌های دولتی استان کرمان هنوز تعیین‌تکلیف نشده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت این سازمان مردم‌نهاد با مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان از دست‌اندازی معادن به این منطقه نام برد، به‌ طوری که در دو سال گذشته یک معدن در قلب منطقه مذکور آغاز به فعالیت کرد که با تجمع اعضای گروه در فرمانداری رفسنجان و پیگیری این سازمان مردم‌نهاد فعالیت این معدن متوقف شد.

مهدوی بیان کرد: این ناحیه مذکور زیستگاه گونه‌های ارزشمندی از قبیل هوبره، کفتار، قوچ و میش وحشی، گربه پالاس و کل و بز است که به دفعات توسط قرق‌بانان گزارش و تصویربرداری شده است.

وی عنوان کرد: چنانچه فعالیت معدن مذکور ادامه یابد بخش قابل توجهی از دستاوردهای گروه دوست‌داران طبیعت رفسنجان از بین رفته و حیات‌وحش آن نابود می‌شود.

مدیرعامل گروه دوست‌داران طبیعت رفسنجان اظهار کرد: این گروه مردمی از ابتدای فعالیت خود با معادن فعال که از قبل در منطقه حضور داشته‌اند تعامل کرده اما در مقابل دست‌اندازی معادن جدید همواره نگرانی‌ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله موجب اتلاف وقت و انرژی بسیار و عدم اطمینان به آینده این منطقه می‌شود.

مهدوی از مسئولان محیط زیست استان کرمان، کشور و اصحاب رسانه خواست که با همکاری یکدیگر از نابودی این منطقه که سال‌ها برای آن زحمت و تلاش فراوان کشیده شده است، جلوگیری کنند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، حیات وحش، قرق رفسنجان، روراستی، منطقه، قرق
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ممل

    سلام خدائییش کار بزرگی کردن اگر آمار واقعیت داشته باشد . شنیدم اکثرا شکارچی بودند توبه کرده اند و قدم در راه درستی گذاشته اند