رکاب زنی دوچرخه سواران رفسنجان از میدان ابراهیم تا سالن ذکریا+عکس

  • شناسه خبر: 21123
رکاب زنی دوچرخه سواران رفسنجان از میدان ابراهیم تا سالن ذکریا+عکس

دورچرخه سواران رفسنجانی مسیر میدان ابراهیم تا سالن دکتر ذکریا را رکاب زدند.

به گزارش”روراستی” صبح امروز تیم دوچرخه سواری گروه دوستداران طبیعت و هیئت دوچرخه سواری شهرستان رفسنجان و جمعی از دانش آموزان به منظور ترویج فرهنگ دوچرخه سواری مسیر میدان ابراهیم(ع) تا سالن دکتر ذکریا را رکاب زدند و در این سالن در برنامه ای شرکت کردند.

احمد جمالی زاده در این برنامه با تأکید بر استفاده از کلاه ایمنی حین استفاده از دوچرخه و موتورسکیلت، آن را برای حفظ سلامت جان موثر دانست و افزود: دوچرخه سواری برای سلامت بدن مفید است و باید فرهنگ سازی شود.

وی به کشته های ناشی از حوادث جاده ای در کشور اشاره  و عنوان کرد: در سال ۱۷ هزار نفر در جاده های کشور در تصادفات جان خود را از دست می دهند که این نوع مرگ و میر رتبه دوم یا سوم را دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در کنار ترویج فرهنگ دوچرخه سواری استفاده از کلاه ایمنی نیز فرهنگ سازی شود، تصریح کرد: بسیاری افراد به ویژه جوانان و نوجوانان این کار را انجام نمی دهند و حوادثی برای آن ها رقم می خورد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مردم دوست دارند از دوچرخه استفاده کنند به ویژه در فصل بهار و هوای مطبوعی که وجود دارد، اذعان کرد: اما نا امن بودن فضای شهر یکی از عواملی است که مردم اظهار می کنند که مناسب دوچرخه سواری نیست.

جمالی زاده متذکر شد: شهرداری و  نیروی انتظامی فضایی امن برای این ورزش مهم در شهر ایجاد کنند.

به گزارش روراستی در پایان این برنامه به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.

۱

۴۳۵۶

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی، دوچرخه، رکاب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :