گرانی شب عید و کاهش خرید مردم

  • شناسه خبر: 21146
گرانی شب عید و کاهش خرید مردم

در حالی که ادعای دولتی ها در رونق و رشد اقتصادی کشور سر به فلک کشیده، اما مردم با بی پولی دست و پنجه نرم می کنند و با افزایش قیمت هایی که روز به روز شاهد آن هستند، توان کافی برای خرید شب عید ندارند.

به گزارش”روراستی” هر روز که در بازار، خیابان ها و مغازه های محله ها قدم می زنیم و از قیمت اجناس پرس و جو می کنیم، شاهد گرانتر شدن این قیمت ها هستیم و از مردم هم که سئوال می کنیم آیا از اوضاع بازار راضی هستید یا خیر، همه نالان و ناراضی هستند.

از طرفی قیمت اجناس در هر یک از مغازه ها نسبت به مغازه قبل و یا بعدی متفاوت است که از عدم سرکشی مسئولان مربوطه برای کنترل قیمت ها حکایت دارد.

گرانی ها سر به فلک کشیده و قدرت خرید مردم کم شده است، برخی اجناس که تا دو ماه پیش یک قیمت خاص داشتند امروز حدود ۲۰ هزار تومان افزایش داشته و علت این بار شده  کشورهای عربی!

بازاریان هم از رکود نالان هستند و با این گرانی ها فروش اجناسشان کاهش یافته، این قشر هم خواستار رسیدگی به وضعیتشان هستند.

تا به حال رابطه با غرب و اروپا و تحریم ها دلیل گرانی بود و امروز رابطه با کشورهای عربی،  از طرفی مسئولان به جای رسیدگی به وضع معیشتی مردم و رفع درد دردمندان و مستضعفان به روابط بین المللی و خرید هواپیما افتخار می کنند.

این مردمی که به نان شب محتاج هستند آیا می توانند با هواپیما مسافرت کنند که از خرید هواپیما که امروز مایه افتخار شده است خوشحال باشند؟ شاید هر چند سال یکبار بتوانند به سفر زیارتی بروند که البته الان هم با تورم و هر روز افزایش کرایه ها و قیمت بلیط ها این توان هم از مردم کاسته شده و تبدیل به آرزویی دست نیافتنی شده است.

و اما برگردیم به شب عید؛ از قیمت آجیل،  میوه، گوشت و مرغ و برنج های وارداتی که به جای رونق اقتصادی کشور رو به رشد تر بوده که بگذریم به قیمت پوشاک و کفش می رسیم که آن ها هم البته وارداتی و چند ده درصدی افزایش داشته و این قدرت خرید نیز کم شده است.

کارگرانی که در یک شرکت کار می کنند و هر روز از طرف کارفرما تهدید به اخراج هستند و به خاطر نگرانی از بیکار شدن لب گلایه فروبسته اند و به ناچیز و اندک حقوقی بدون عیدی و پاداش با چند سر عائله روزگار می گذرانند را هم کسی نمی بیند و برای رفع مشکلاتشان چاره ای حداقل برای شب عید نمی اندیشد.

حقوق عقب مانده این کارگران نیز جای بحث دارد، این اوضاع کشور را مردم به خوبی می بینند و میزان رضایت مردم از این وضعیت را خود مردم باید اظهار نظر کنند که درد را می چشند و با نداری زندگی می کنند.

این مردم هستند که می دانند چه چیزهایی از سفره هایشان کم شده و شب عید چه چیزهایی می تواند برای بچه های خود بخرند، مردم در پسابرجام چه دیده اند جز بازهم گرانی و گرانی..

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، گرانی، مردم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :