کشف ۱۹ کیلوگرم هرویین از یک زن در رفسنجان/رفسنجان دیگر برای قاچاقچیان مواد مخدر امن نیست

  • شناسه خبر: 21290
کشف ۱۹ کیلوگرم هرویین از یک زن در رفسنجان/رفسنجان دیگر برای قاچاقچیان مواد مخدر امن نیست

فرمانده انتظامی رفسنجان در نشست خبری گفت: دو روز پیش ۱۹ کیلوگرم هرویین از یک زن در رفسنجان کشف شد.

به گزارش”روراستی” سرهنگ نصرالله عباسی عصر امروز ۲۲ اسفندماه ۹۴ در نشست خبری با تسلیت سالروز شهادت بانوی مکرم اسلام حضرت زهرا(س) افزود: برای نوروز ۹۵ از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین یک طرح داریم که در دو مرحله اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این طرح با حضور در مراکز خرید تجاری، بوستان ها  و محل اسکان مسافران نوروزی نسبت به تأمین امنیت اقدام خواهیم کرد و پنج کانکس در پنج نقطه اصلی و فرعی شهرستان نیز دایر می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با اشاره به چهارشنبه آخر سال و سنت چهارشنبه سوری تصریح کرد: امسال برنامه ای که تجمع باشد نداریم و این سنت محله محور اجرا می شود.

وی اضافه کرد: با مخلان و هنجارشکنان چهارشنبه پایان سال برخورد جدی می شود و موتورسیکلت و خودروی افراد خاطی توقیف و فرد خاطی نیز بازداشت می شود.

سرهنگ عباسی همچنین با توصیه به شهروندان تأکید کرد: کنترل فرزندان در این روز بیش از پیش باشد تا پایان سال خوبی داشته باشیم.

وی کنترل امنیت اماکنی همچون خانه حاج آقا علی  و سایر نقاطی که امکان دارد میهمانان نوروزی به آنجه بروند را به طور ویژه خواند و به فعالیت ۵۰۰ نیرو در این ایام به همراه نیروهای گروههای امداد در دو شیفت کاری اشاره کرد.

فرمانده انتظامی رفسنجان تأکید کرد: در زمان مسافرت نکات ایمنی برای منازل و مغازه ها رعایت شود و مراقبت همسایه از همسایه اهمیت زیادی دارد.

دستگیری اعضای باند سرقت هفت نفره و اعتراف به ۷۳ فقره سرقت تا به امروز

وی در ادامه وجود سرقت های خرد در رفسنجان را بیشترین جرم در سال ۹۴ خواند و افزود: حضور متکدیان در این شهرستان به دلیل نبود زیرساختهای نگهداری آن ها است، گدایان باید توسط شهرداری جمع آوری شوند اما به دلیل نبود زیرساخت نگهداری آن ها در شهر دیده می شوند.

عباسی اضافه کرد: متکدیانی که اتباع بیگانه باشند توسط نیروی انتظامی جمع آوری می شوند.

وی به دستگیری اعضای باند سرقت هفت نفره در رفسنجان نیز اشاره و عنوان کرد: این سارقان تا کنون به ۷۳ فقره سرقت اعتراف کردند.

عباسی در تشریح چگونگی دستگیری اعضای این باند اظهار داشت: این باند به صورت خانوادگی از منازل سرقت می کردند و به همین دلیل همسایه ها مشکوک نمی شدند و فکر می کردند میهمانان این خانه هستند، تا اینکه سه ماه قبل ماموران آگاهی با عملیاتی ماهرانه با تعقیب اعضای این باند که در بین آن ها تبعه افغانی هم حضور دارد آن ها را دستگیر کردند.

وی با یادآوری پلمب ۱۱۰ مرکز عرضه قلیان در این شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: ۳۰ مرکز عرضه قلیان در رفسنجان فعالیت داشتند که هر بار آن ها را پلمب می کردیم به نوعی فعالیت خود را از سر می گرفتند که در مجموع ۱۱۰ بار این مکان ها پلمب شدند.

این مقام مسئول اذعان کرد: قلیان گام اول ورود به اعتیاد مواد مخدر است و مردم همکاری کنند تا این مراکز شناسایی و این پدیده زشت از شهر برچیده شود.

وی با اذعان بر اینکه دغدغه پلیس دیگر قتل ها، سرقت مسلحانه، آدم ربایی، کیف قاپی و..نیست، تصریح کرد: رفسنجان از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و رتبه بسیار خوب در سطح استان داردو عمده جرایم در سال جاری سرقت های خرده بوده که توسط معتادان و از داخل خودروها و مغازه ها انجام شده است.

عباسی با اشاره به اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان تقویت شده است، خاطر نشان کرد: آخرین کشفیات نیروی انتظای ۱۹ کیلوگرم هرویین از یک زن بوده که دوروز پیش توسط نیورهای این پلیس انجام شده و همسر این زن نیز فراری است.

همکاری خبرنگاران با پلیس سبب تقویت امنیت و مشارکت مردمی شده است

وی اذعان کرد: امروز رفسنجان دیگر برای قاچاقچیان مکان امنی نیست.

عباسی در ادامه به امنیت انتخابات نیز اشاره ای کرد و گفت: امنیت هر شعبه با سه نفر نیرو و همکاری سپاه ناحیه تأمین شد وحتی یک مورد حاشیه و ناامنی نداشتیم.

وی نبود شغل و عدم زیرساخت های اقتصادی مملکت را یکی از عوامل وقوع جرم دانست و اظهار کرد: یکی از مشکلات این شهرستان اشتغال است، در بحث مبارزه با اعتیاد اگر زیر ساخت لازم وجود نداشته باشد آمار سرقت های خرد بالا می رود.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان متذکر شد:  همکاری تنگاتنگ اصحاب رسانه با پلیس سبب تقویت امنیت و افزایش مشارکت مردمی شده است.

به گزارش”روراستی” در  این نشست خبری از خبرنگاران تجلیل شد و با گرفتن عکس یادگاری نشست به پایان رسید.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، هرویین، زن
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :